سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ بندگانم نزد من، شخص پرهیزگارِجوینده پاداشِ بسیار، ملازمِ عالمان، پیرو بردباران، و پذیرنده از حکیمان است . [امام سجّاد علیه السلام]
بیستجان لنجان
 
چرامدیرانی که ماهی10میلیون حقوق میگیرند،مردم رانمی فهمند؟

چرامدیرانی که ماهی10میلیون حقوق‌می‌گیرند،مردم‌رانمی‌فهمند؟!

به گزارش جهان، سید امیر سیاح در صفحه گوگل پلاس خود نوشت:" مدیران ارشد دولتی در ایران، امروزه حداقل ماهی 10میلیون تومان دریافتی دارند. به بهانه های مختلف: حقوق، پاداش، مزایا، حق ماموریت، حق جلسه، حق تخصص و...

قریب به اتفاق مدیران ارشد دولتی در ایران، در مناطق مرفه نشین زندگی می کنند و با خدمات VIP احاطه شده اند. روان شناسان می گویند ادراک و دغدغه های همه انسانها -از جمله مدیران دولتی-، از محیط و مشاهدات و محسوساتشان تاثیر می پذیرد.

کسی که ماهی حداقل 10میلیون تومان درآمد دارد، عروسی پسرش را هم در هتل برگزار می کند و طبعا حال و روز پسران و دخترانی که پس از سالها عقد در آرزوی سقفی کوچک هستند را نمی فهمد.

کسی که با خدمات VIP احاطه شده، وضعیت بیوه زنهایی را که با 700هزار تومان مستمری تامین اجتماعی، باید برای بچه هایشان غذا و لباس تهیه کنند، نمی تواند درک کند.مدیرانی که در مناطق مرفه نشین زندگی می کنند، نمی توانند احساس شرمندگی بازنشسته¬ها را از عروسها و دامادها و نوه هایشان درک کنند.

کسی که دایم از خدمات VIP استفاده می کند، حال و روز آن کارگر اسلامشهری را درک نخواهد کرد که پسرش بعد از ورود به دانشگاه و دیدن تفاوت زندگی خودش و دیگران، افسردگی گرفته و روی دست پدر مانده است.

مدیری که ماهی حداقل 10میلیون تومان درآمد دارد، حال و روز دانش آموزی را نخواهند فهمید که با گذشت 4ماه از سال تحصیلی، پدرش هنوز نتوانسته برایش کاپشن بخرد تا در مسیر خانه تا مدرسه نلرزد.

مدیری که ماهی حداقل 10میلیون تومان درآمد دارد، راز دانش آموزان کفش پاره را نخواهد فهمید که زنگهای ورزش هر بار به بهانه ای در کلاس می مانند.  

مدیری که در مناطق مرفه نشین زندگی می کند، نمی تواند حال و روز کارگران تعدیل شده بخاطر رکود موجود را درک کند. کارگرانی که ماه هاست حقوق ندارند و با یارانه خانواده شان را سیر می کنند.

مدیری که کلی آشنا اینجا و آنجا دارد، نمی تواند وضعیت پدران و مادرانی را که بچه های لیسانس بیکار در خانه دارند، درک کند.

مدیری که با خدمات VIP احاطه شده، نمی تواند وضعیت پدری را درک کند که شبها از دندان درد به خود می پیچد اما به دندانپزشک مراجعه نمی کند.

مدیری که ماهی حداقل 10میلیون تومان درآمد دارد، در مناطق مرفه نشین زندگی می کند و با خدمات VIP احاطه شده، خواه ناخواه از مسایل و دغدغه های عموم مردم دور می افتد و مساله اصلی کشور برایش می شود: هواپیمای لوکس و بزرگ، پرواز مستقیم بین تهران و لندن، قیمت خوراک پتروشیمی ها، نجات خودروسازان و..."


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 94/11/17:: 10:23 صبح     |     () نظر
درباره

بیستجان لنجان

وضعیت من در یاهـو
خدادادموذنی بیستگانی
ای آفتاب عشق و عدالت شتاب کن باز آ قنوت باغچه را مستجاب کن این خاک تشنه بی‌تو به باران نمی‌رسد باغ خزان زده به بهاران نمی‌رسد خورشیدی و زمین و زمان در مدار توست مولای من بیا که جهان بی‌قرار توست تنها تو منجی بشر و آدمیتی اصلاً تویی که فلسفه‌ی خاتمیتی تو سِرّ سجده‌های ملائک بر آدمی تو رازِ سر به مُهرِ سحرهای عالمی ماتمکده‌ست کعبه‌ی بی‌تو، خلیل عشق چشمان توست کعبه، بیا ای دلیل عشق با صد هزار جلوه‌ی مشهود می‌رسی با نغمه‌ی الهی داوود می‌رسی موسی شدی و طور به سویت شتافته‌ست نیل است که به شوق تو سینه شکافته‌ست سیمای تو ز یوسف مصری ملیح‌تر همراه تو مسیح و تو از او مسیح‌تر آیات حسن و فضل و کمال تو بی‌حد است خوی و خصال تو همه عین محمد است همراه توست معجزه‌های محمدی داری به روی شانه عبای محمدی مولا بیا به دین بده روح دوباره‌ای با ذوالفقار فتح، شکوه دوباره‌ای برپاست نهروان و جمل‌های دیگری بیت الحرام و لات و هُبَل‌های دیگری هر سنگ را نگاه تو سجّیل می‌کند یا هر پرنده را چو ابابیل می‌کند باز آ که دست ظلم و ستم را قلم کنی باز آ که باز عدل علی را علم کنی باز آ که در مدینه قیامت به‌پا شود صحن و سرای حضرت زهرا بنا شود در چشم تو شکوه الهی خلاصه است صلح و جهاد تو همه عین حماسه است در هر نگات نور خدا موج می‌زند امید سیدالشهدا موج می‌زند آمیزه‌ی صلابت و احساس دیدنی‌ست در قامتت رشادت عباس دیدنی‌ست سمت تو آب‌های روان سجده می‌کنند بر خاک پات مُلک و مکان سجده می‌کنند بی‌انتهاست نامتناهی‌ست علم تو آئینه‌ی علوم الهی‌ست علم تو تا واژه واژه‌ات ملکوت حقایق است در هر نگات جلوه‌ی صد صبح صادق است داری به دوش پرچم باب الحوائجی در دست توست خاتم باب الحوائجی چشم رئوف توست بهشت برین ما نور ولایتت شده حصن حصین ما دلبستگی به رحمت تو در نهاد ماست پلکی بزن، نگاه تو باب المراد ماست شوق تو در هدایت ما بی‌نهایت است چشمان روشن تو چراغ هدایت است برپا شده‌ست در دل عالم چه محشری دیگر بتاب ماه خدا! یابن عسکری من تشنه‌ی نگاه توأم أیها العزیز دلتنگ روی ماه توأم أیها العزیز تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را … از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُه
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ