سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، سه چیز را دوست می دارد : کم گویی، کم خوابی و کم خوری ؛ و سه چیز را خداوند دشمن می دارد :پُرگویی، پُرخوابی و پُرخوری . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
بیستجان لنجان
 
بچه ها از چه سنی می توانند وارد فضای مجازی شوند؟

نظارت بر فعالیت های آنلاین کودکان در سال های آغازین آشنایی با رایانه و اینترنت بسیار اهمیت دارد و لازم است تا کودکان در تمام لحظات تحت کنترل باشند. به علاوه، کودکان تنها می توانند نیم ساعت در روز را با سایت های متناسب سن خود سپری کنند. اما برای کودکان بالای هفت سال، شرایط فعالیت های اینترنتی کاملا تغییر می کند.


محدود کردن کودکان و نوجوانان در استفاده از فضای مجازی یک الزام است 

متاسفانه در حال حاضر کودکان حتی در سن 8، 9 سالگی در اینستاگرام صفحه‌های شخصی راه‌اندازی می‌کنند که این موضوع می‌تواند آسیب بسیاری به کودکان وارد کند چراکه ممکن است کودکان و نوجوانان به خاطر کنجکاوی‌های متعدد،‌ وارد فضاهایی شوند و یا با افرادی معاشرت کنند که صدمات جبران ناپذیری به آنها و یا خانواده‌شان وارد کند ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 98/1/18:: 5:13 عصر     |     () نظر
 
نقش ظهور درقاب اربعین

 

اربعین

به گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان از مسیر پیاده روی اربعین حسینی: شاید وقتی در گذشته، از عصر ظهور امام مهدی(عج) و ویژگی های آن مثل تجمع همه مردم از قومیت ها، نژادها، رنگ ها و زبان ها و یا حاکمیت روح محبت و همدلی بر روابط انسان ها سخن به میان می آمد،  تصور آنچه قرار است در دولت کریمه تجربه شود دور از ذهن می نمود و نمی شد تصویری از آن دولت موعود و ارمغانش برای بشر در ذهن پروراند اما... .

 

پیاده روی اربعین که علیرغم دیرینه بودن اش چندسالی است به ویژه با حضور زایران ایرانی و سنگ تمام عراقی ها در مهمان نوازی، با شور و حرارتی خاص برگزار می شود توانسته نقش ظهور را از قاب روایات خارج کرده و به آن رنگ عینیت بزند.

 

عینیتی که از همان لحظه خروج از مرز شاهدش میشوی چراکه شوق وصال و زیارت امام(ع) چنان بیتابت می کند که اصلا متوجه ترک وطن نمی شوی؛ از همان بدو ورود به خاک عراق که «حب الحسین» آن را برای ایرانیان وطن دوم و چه بسا موطن قلبی شان کرده است، جلوه های محبتی را که از عشق به سیدالشهداء(ع) شعله گرفته و روز به روز بر فروغ و حرارتش افزوده می شود، می بینی.

 

وقتی پسران نوجوان مقابلت با ظرف آب و چای حاضر می شوند و آرزویشان رفع خستگی از  جان زائران حضرت ارباب است و پسرکانی که علیرغم سن کم، آرزوهای بزرگی مثل شهادت دارند و برایش به زایران التماس دعا می گویند!

 

در مسیر مرز تا نجف و تجربه حضور در بارگاه شاهِ دین حضرت امیرالمومنین(ع) هر ثانیه برایت ساعتی طول می کشد و شوق نشستن در ایوان طلای حضرت(ع) همه فکر و ذکرت می شود تا از مولی الموحدین اذن زیارت گرفته و رهسپار سفر عشق شوی آنهم در مسیری که فاصله عمود به عمودش در حافظه قلبت چنان حک می شود که دیگر گریزی از مرور هزارباره اش ندارد و جالب آنکه در هر مرور شیفته و مجنون تر می شوی.

 

لبیک به همین نداست که زائران اربعین را از خانه و خانواده و دلبستگی ها جدا کرده و مجنون وار، رهسپار بیابان می کند تا در سایه محبت و هدایت امام زمان(عج) مشق انتظار کنند و مانور ظهور اجرا کنند و به جهان بگویند مستضعفان عالم که قرآن وعده ارث بردن زمین توسط آنها را داده است، چنین باورمندان و یاورانی دارند که حتی در غیبت امام شان دست از یاری او نکشیده و با لبیک به جد شهیدش، با امید به ثبت اسم شان در سپاه «امام منصور» سختی های پیاده روی اربعین را به جان می خرند.

شاید برای آنها که پای دل هاشان هنوز در این عشق زمینگیر نشده، پیاده روی اربعین صرفا طی یک مسیر چندین کیلومتری در دل بیابان برای زیارت امام مظلوم و شهیدشان باشد اما آنها که به شوق همقدمی با امام عصر(عج) هر گام شان را نذر ظهور کرده اند، خوب می دانند از ساقه تا صدر این مسیر چیزی جز یک پیاده روی است... .

 

 بعد از عشق که ریشه این حرکت است محبت، وحدت و روح همدلی حاکم بر آن بی آنکه بین زائران همزبانی باشد؛ ثابت می کند که برپایی این همه موکب(ایستگاه های صلواتی) برای اسکان و تغذیه زائران، ایستادن دخترکان عراقی بر سر راه زائران به منظور خدمت ولو به قدر دادن یک برگ دستمال کاغذی، تلاش عراقی ها برای ربودن گوی سبقت از یکدیگر در پذیرایی از زائران، بریدن های چندروزه از روزمرگی ها و زدن به دل جاده در عین ساده زیستی و به دور از هر گونه لاکچری بازی و هزار و یک عادت خوبی که هر  یک از آنها برای خوب کردن حال دل هامان کافی است، همه و همه در ظاهر یک پیاده روی است، اما باطنش لبیک به ندای هل من ناصر سیدالشهداء(ع) است که طنین آن در گوش تاریخ پیچیده و علیرغم فاصله چهارده قرنی با زائران اربعین چه خوب شنیده می شود... .

 

و اینها همه در پرتوی عشق حسین(ع) است که عالم را با ندای هل من ناصر خود جمع کرده و به زمره مهدی یاوران پیوندشان می دهد.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 97/9/10:: 8:50 عصر     |     () نظر
 
آثار شگفت انگیز بسم الله الرحمن الرحیم

 

بسم الله

پیامبر رحمت ( صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند : دعایی که ابتدایش بسم الله الرحمن الرحیم باشد ، رد نمیشود.(الدعوات ص52)

 امیرالمؤمنین امام علی (علیه السلام) میفرمایند:
هر بنده ای بخواهد چیزی بخواند یا کاری انجام دهد و " بسم الله الرحمن الرحیم " بگوید در کارش برکت داده می شود.(تفسیر امام عسکری علیه السلام ص25)
 

پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند:
هر که در ابتدای وضویش "بسم الله الرحمن الرحیم" بگوید همه ی اعضایش از گناهان پاک میشود.(وسائل الشیعه ج1 ص398)
 

امام کاظم (علیه السلام) فرمودند :
هر کس دچار کاری شود که غمگینش کند یا ناخوشایندی ناراحتش کند و او سرش را به سوی آسمان بلند کره و سه بار "بسم الله الرحمن الرحیم" بگوید ، خداوند گره از کارش بگشاید و غمش را بزداید.(مکارم الاخلاق ص347)
 

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند :
هر کس "بسم الله الرحمن الرحیم" را قرائت کند خداوند به ازای هر حرف آن ، چهار هزار حسنه برایش مینویسد و چهار هزار گناه از او پاک میکند و چهار هزار درجه او را بالا میبرد.(بحار ج89 ص258)
 

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) میفرمانید:
هر کار با ارزشی که با "بسم الله الرحمن الرحیم" آغاز نشود به پایان نمیرسد و ناقص است.(بحارالانوار ج73 ص305)


منبع : موسسه جهانی سبطین(ع)


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 96/9/1:: 11:1 عصر     |     () نظر
 
تضییع حق سهامداران عدالت

سهام عدالت چیست ؟ سهامدار آن کیست ؟ مبلغ اسمی سهم هر یک از میلیون‌ها نفر سهامدار عدالت چند ریال است ؟ سود هر سهم چقدر است و از چه سالی باید محاسبه شود؟ متولی تقسیم و توزیع سود سهام عدالت کدام مرجع است ؟ کدام مرجع قانونی صورت‌های مالی منتهی به تقویم سهام عدالت را رسیدگی و کدام مرجع آن را تایید کرده و می کند؟ پرسش‌های فوق و ده‌ها پرسش دیگر در مورد سهام عدالت سخن یک نفر یا چند نفر نیست که مطرح باشد ، بلکه این سوالات از سوی تعداد کل سهامداران عدالت که آخرین آمار آن تعداد 193/266/49 میلیون نفر (1) را شامل می شود، مطرح است .

آنچه که واقع است این است که هم اکنون هر یک از این 49 میلیون نفر یک برگ سهام 10 میلیون ریالی که سندی مسلم‌ الصدور از سوی دولت است را در اختیار دارند که از 10 سال پیش تا کنون سود متعلقه به آن را دریافت نکرده اند. همان گونه که بهای اسمی خرید این سهم را هم نقدا نپرداخته‌اند. و به موجب مفاد همین سند مسلم‌الصدور قرار بوده وجه اسمی بهای سهم از محل سود متعلقه از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی - سازمان خصوصی‌سازی تهاتر شده و مابه‌التفاوت باقی مانده به عنوان سود قابل تقسیم به دارنده سهام پرداخت شود که تا پایان یافتن 10 سال هنوز این قبض و اقباض به قول حقوقی‌ها انجام نشده ، چرا؟ چه کسی این وسط دست دست می‌کند؟ این تعلل برای چیست؟

سهام عدالت ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 95/12/24:: 9:12 صبح     |     () نظر
 
عربستان علیه ایران وارد عمل شد/ ایرانیها تنها نظاره گرند
"اگر ما ایرانی ها به این تحرکات در بعد وسیعتر نگاه کنیم می بینیم که دیپلماسی ما فعلا در شرایط نظارت و انفعال قرار دارد و هیچ واکنشی که درخور تحرکات دشمنان ایران باشد از خود نشان نداده است."
ر عربستان علیه ایران وارد عمل شد/ ایرانی‌ها تنها نظاره‌گرند
به این مطلب امتیاز دهید
76.9% 23.1%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی یک سفر پر زرق و برق به سمت آسیای شرقی براه انداخته و موفق شده حمایت ظاهری بعضی از این کشورها بر علیه ایران را به دست آورد در حالی که ایرانی ها فقط نظاره گر این تحرکات می باشند.

 

اگر ما ایرانی ها به این تحرکات در بعد وسیعتر نگاه کنیم می بینیم که دیپلماسی ما فعلا در شرایط نظارت و انفعال قرار دارد و هیچ واکنشی که درخور تحرکات دشمنان ایران باشد از خود نشان نداده است. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 95/12/18:: 9:3 صبح     |     () نظر
 
درآمدی بر تقوا در قرآن و نهج البلاغه (1)

درآمدی بر تقوا در قرآن و نهج البلاغه (1)

مقدمه
بی گمان تقوا به عنوان مهم ترین فضیلت دینی و انسانی در بسیاری از کتاب های اخلاقی و اجتماعی، مورد بحث و تحلیل قرار گرفته و ابعاد مختلف آن از سوی بزرگان بررسی و تبیین شده است.
آن چه مهم می نماید، شناخت این فضیلت انسانی و دینی نیست، بلکه ایجاد آن و بهره گیری از آثار و پیامدهای مثبت دنیوی و اخروی آن است. این مهم نیز جز با تحمل مشقات و سختی ها، امکان ناپذیر است. در این نوشتار، تلاش بر این است که با تأکید بر آن چه پیشینیان از فضیلت فهمیده و ارائه نموده اند، گلچینی صورت پذیرد و با یادآوری فواید و آثار آن، خود و دیگران را به ایجاد آن و عمل به آن برانگیزیم. با این انگیزه، نوشتار حاضر فراهم آمده است. باشد تا با پیروی از دستورها و آموزه های انسان ساز قرآن و نمونه های عینی تاریخی، به این فضیلت در افراد و جامعه دست یابیم. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 95/12/15:: 11:36 صبح     |     () نظر
 
صله رحم در نهج البلاغه

1287. حق همسایه

قال علیه السلام عند وفاته: الله الله فى جیرانکم، فانهم وصیة نبیکم. ما زال یوصى بهم، حتى ظننا اءنه سیورثهم.
در هنگام وفات خویش فرمود: خدارا خدارا! درباره همسایگانتان که آنان سفارش شده پیامبر شمایند. پیامبر صلى الله علیه و آله پیوسته درباره همسایگان سفارش مى کرد چندان که گمان بردیم آن ها را ارث بر قرار خواهد داد.
1288. نیاز خویشاوندى به دوستى (1)
القرابة الى المودة، اءحوج من المودة الى القرابة
خویشاوندى به دوستى نیازمندتر است تا دوستى به خویشاوندى. (2) ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 95/12/15:: 10:36 صبح     |     () نظر
 
تفرقه افکنی تحت لوای نام امام علی(ع)

پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مهدی مسائلی مدرس حوزه علمیه اصفهان در یادداشتی برای «پارس» نوشت:

در روزهای گذشته شاهد بودیم که سخنان یکی از مراجع معظم تقلید در رابطه با موضوع دفن خلیفه اول و دوم در کنار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، مورد استقبال تفرقه افکنان امت اسلامی قرار گرفت و دوستان ناآگاه و دشمنان قسم‌خورده شیعه را بسیار شاد نمود.

پیش از این، حقیر در یادداشتی انتقادی بر سخنان معظم له درباره وحدت اسلامی، معروض داشتم که  اگرچه ایشان گاهی به اشاره و گاهی به صراحت، لعن علنی و دشنام‌گویی به رموز و مقدسات اهل‌سنت را تحریم فرموده‌اند، ولی باید پذیرفت که طرح نابجا، بی‌ملاحظه و عمومی بعضی از مسائل، گاهی همان آثار و نتایج لعن علنی و دشنام‌گویی را دارد.

اما از آنجا که بعضی از ارادتمندان معظم له، شأن و جایگاه علمی ایشان را مٌبدل به شأنی قُدسی نموده‌اند و باب هرگونه انتقاد به وی را به کلی مسدود کرده‌اند، در انتقاد به همین مقدار اکتفا نموده و در ادامه توجه آنها را به گوشه‌ای از سیره امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام معطوف می‌داریم:

پس از خلافت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام، معاویه ادامه حکومت خویش در شام را در خطر دید و برای مقابله اسلام علوی، راهی جز تفرقه‌افکنی میان مسلمانان نیافت. او به بهانة خون‌خواهی عثمان، فتنه‌ای در جهان اسلام به وجود آورد و در حجابِ تعصبات ناآگاهان، حقیقتِ اسلام علوی پنهان نمود. در پرتوی این فتنه بود که اسلامِ اموی جریان فکری خاصی به نام عثمانی مذهبان به وجود آورد و مسلمانان سطحی‌نگر فراوانی را به دور خویش جمع نموده و آنان را در برابر امیرالمؤمنین علی-‌ علیه‌السلام- تحریک نمود. با این حال سیاست تفرقه افکنی معاویه محدود به موضوع قتل خلیفه سوم، عثمان نبود. او تلاش نمود تا موضوع نادیده گرفته شدن حق امامت و رهبری امام علی علیه‌السلام را به صورت تقابل مذهبی درآورد و آن حضرت را دشمن خلفای اول و دوم  و خود را مدافع آنها جلوه دهد. ابن ابى الحدید معتزلی در ذیل نامه 28 نهج البلاغه از استاد شیعی خویش ابوجعفر نقیب (613 ق) نقل می‌کند: ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 95/12/15:: 10:20 صبح     |     () نظر
 
وداع وتشییع شهیدعلی محمدرضایی

 

shahid


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 95/12/9:: 9:18 عصر     |     () نظر
 
شهید گمنام

 

شهید

خاک های مقدس جبهه ها گوهرهای پنهان شده دردرون خودراگاه گاه برای ما که آلوده به زخارف دنیوی هستیم نشان می دهند تاعطر معنویت  جامعه ماراپرکند.

امروزهم پس از34سال که ازشهادت فرزند برومند ایران زمین مادرش حضرت زهرا سلام الله علیها به او اجازه داد که خود رانشان دهد .او پیام ملکوتیان رابه ما می رساند. خدایا به ماچشم بینا وگوش شنوا برای دریافت انوار معنوی رابه واسطه حضور اوبه ماعنایت کن.

شهیدپرافتخاری که درعنفوان جوانی باعزت ومردانگی درمقابل متجاوزان به دین ومملکت خود ایستاد وسرمایه باارزش جان خودرافدا نمود.اواولین شهید خانواده محمدرضایی بود که درعملیات محرم سال 1361چون اربابش حضرت سیدالشهداعلیه السلام که درمحرم سال 61هجری مظلومانه به شهادت رسید.واین سال ها باتاسی به حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها جسم پاکش دربیابان ها گمنام بود وامروز اذن گرفت تا مادرپیرش را ازچشم انتظاری برهاند.

خداوندا مادرمقابل عظمت این شهدا شرمنده هستیم.

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 95/12/9:: 9:6 عصر     |     () نظر
درباره

بیستجان لنجان

وضعیت من در یاهـو
خدادادموذنی بیستگانی
ای آفتاب عشق و عدالت شتاب کن باز آ قنوت باغچه را مستجاب کن این خاک تشنه بی‌تو به باران نمی‌رسد باغ خزان زده به بهاران نمی‌رسد خورشیدی و زمین و زمان در مدار توست مولای من بیا که جهان بی‌قرار توست تنها تو منجی بشر و آدمیتی اصلاً تویی که فلسفه‌ی خاتمیتی تو سِرّ سجده‌های ملائک بر آدمی تو رازِ سر به مُهرِ سحرهای عالمی ماتمکده‌ست کعبه‌ی بی‌تو، خلیل عشق چشمان توست کعبه، بیا ای دلیل عشق با صد هزار جلوه‌ی مشهود می‌رسی با نغمه‌ی الهی داوود می‌رسی موسی شدی و طور به سویت شتافته‌ست نیل است که به شوق تو سینه شکافته‌ست سیمای تو ز یوسف مصری ملیح‌تر همراه تو مسیح و تو از او مسیح‌تر آیات حسن و فضل و کمال تو بی‌حد است خوی و خصال تو همه عین محمد است همراه توست معجزه‌های محمدی داری به روی شانه عبای محمدی مولا بیا به دین بده روح دوباره‌ای با ذوالفقار فتح، شکوه دوباره‌ای برپاست نهروان و جمل‌های دیگری بیت الحرام و لات و هُبَل‌های دیگری هر سنگ را نگاه تو سجّیل می‌کند یا هر پرنده را چو ابابیل می‌کند باز آ که دست ظلم و ستم را قلم کنی باز آ که باز عدل علی را علم کنی باز آ که در مدینه قیامت به‌پا شود صحن و سرای حضرت زهرا بنا شود در چشم تو شکوه الهی خلاصه است صلح و جهاد تو همه عین حماسه است در هر نگات نور خدا موج می‌زند امید سیدالشهدا موج می‌زند آمیزه‌ی صلابت و احساس دیدنی‌ست در قامتت رشادت عباس دیدنی‌ست سمت تو آب‌های روان سجده می‌کنند بر خاک پات مُلک و مکان سجده می‌کنند بی‌انتهاست نامتناهی‌ست علم تو آئینه‌ی علوم الهی‌ست علم تو تا واژه واژه‌ات ملکوت حقایق است در هر نگات جلوه‌ی صد صبح صادق است داری به دوش پرچم باب الحوائجی در دست توست خاتم باب الحوائجی چشم رئوف توست بهشت برین ما نور ولایتت شده حصن حصین ما دلبستگی به رحمت تو در نهاد ماست پلکی بزن، نگاه تو باب المراد ماست شوق تو در هدایت ما بی‌نهایت است چشمان روشن تو چراغ هدایت است برپا شده‌ست در دل عالم چه محشری دیگر بتاب ماه خدا! یابن عسکری من تشنه‌ی نگاه توأم أیها العزیز دلتنگ روی ماه توأم أیها العزیز تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را … از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُه
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ