سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسى را که چهار چیز دادند از چهار چیز محروم نباشد : آن را که دعا دادند از پذیرفته‏شدن محروم نماند ، و آن را که توبه روزى کردند ، از قبول گردیدن ، و آن را که آمرزش خواستن نصیب شد ، از بخشوده گردیدن ، و آن را که سپاس عطا شد از فزوده گشتن . و گواه این جمله کتاب خداست که در باره دعاست « مرا بخوانید تا بپذیرم . » و در آمرزش خواستن گفته است : « آن که کارى زشت کند یا بر خود ستم کند سپس از خدا آمرزش خواهد ، خدا را بخشنده و مهربان مى‏یابد . » و در باره سپاس گفته است : « اگر سپاس گفتید براى شما مى‏افزاییم . » و در توبت گفته است : « بازگشت به خدا براى کسانى است که از نادانى کار زشت مى‏کنند ، سپس زود باز مى‏گردند ، خدا بر اینان مى‏بخشاید و خدا دانا و حکیم است . » [نهج البلاغه]
بیستجان لنجان
 
شباهت های حضرت علی اکبر(ع) به رسول الله(ص)

«هرگاه مشتاق زیارت پیامبر اکرم(ص) می شدیم، به علی اکبر (ع) نگاه می کردیم زیرا او شبیه ترین فرد به پیامبر(ص) در صورت و سیرت و سخن گفتن بود».

این توصیف بلند، پرمعنا و نغز امام حسین(ع) از فرزند برومند و جوان رشیدشان علی اکبر(ع) است. توصیفی که عظمت و بزرگی حضرت علی اکبر(ع) را با رساترین وبلیغ ترین وجهی بیان می کند.

بنا به نقل مشهور حضرت علی اکبر(ع) نخستین فرزند امام حسین(ع) است که در 11 شعبان سال سی و سه هجری قمری متولد شد. مادر آن حضرت، لیلا دختر ابومره بن عروه بن مسعود ثقفی است.

علت انتخاب نام علی اکبر(ع)

در اسلام نام گذاری فرزند مورد توجه بسیار قرار گرفته و انتخاب نام مناسب یکی از حقوق فرزند بر پدر و مادر دانسته شده است. امام علی(ع) در این باره در نهج‌البلاغه می فرمایند:« و حق الولد علی الوالد ان یحسن اسمه؛ یکی از حقوق  فرزند این است که برای او نام نیک انتخاب کنند».

امام حسین(ع) نیز به دلیل علاقه بسیاری که به پدر بزرگوارشان داشتند و می خواستند یاد و نام آن حضرت را در اذهان زنده نگه دارند، نام سه پسر خودرا «علی» گذاشتند. از این رو فرزند اول به علی اکبر، فرزند دوم به علی اوسط و فرزند سوم به علی اصغر معروف شدند. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/3/31:: 9:5 صبح     |     () نظر
 
فرق سلام فقیرانه و سلام پولکی

 

قدس آنلاین:بعضی از ما انسانها متاسفانه رفتارهای فردی و اجتماعی مان با دیگران را بر اساس وزن پولی و موقعیت شغلی طرف مقابلمان می سنجیم.

بسیاری از افراد وجود دارند به افراد به خاطر پول و ثروتشان احترام می گذارند و حتی نوع سلام کردنشان با این افراد متفاوت است و یا در اداره با توجه به سمتی که طرف مقابل دارد برای او احترام قائلند و همین که از آن سمت برکنار شد به گونه ای رفتار می کنند که گویی آن شخص را نمی شناسند.و یا اگر ثروتمندی گرفتار فقر شد دگیر حتی به او سلام هم نمی کنند.

امام رضا علیه السلام ضمن نکوهش  این رفتار متذکر می شوند که این رفتارها و تمایز بین فقیر و غنی در نوع سلام کردن خشم خداوند را درپی دارد.

ایشان می فرمایند:هرکس فقیر مسلمانی را ملاقات کند و برخلاف سلامی که به ثروتمند می کند به او سلام نماید ،روز قیامت خدا را درحالی ملاقات می کند که بر او خشمگین است

(عیون اخبار رضا ج2ص52)


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/3/31:: 8:58 صبح     |     () نظر
 
منتخبین شورای اسلامی شهرزاینده رود

فرماندار لنجان اسامی منتخبان چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای این شهرستان را معرفی کرد. به گزارش موج حضور به نقل از ایرنا، عباس اقبال عصرشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور مردم این شهرستان در انتخابات 24خرداد کم سابقه بود.
وی با تقدیر از حضورگسترده مردم لنجان در انتخابات ، منتخبان اعضای شوراهای اسلامی شهرهای این شهرستان را به این شرح اعلام کرد:

اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهرزاینده رود
به ترتیب مصطفی سلیمی بابا شیخ علی با کسب 1790 رای، مهدی کریمی باکسب 1716 رای ، اکبرشیرمحمدی با کسب 1660 رای، احمدرضا کریمی بیستگانی با کسب 1584 رای و محمد باقری بابا شیخ علی با کسب 1432 رای انتخاب شدند.
همچنین سیدیونس هاشمی کله مسیحی و خانم زهره محمدرضایی نیز به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

ضمن تبریک به مناسبت حضور حداکثری مردم شریف شهرزاینده رود درانتخابات ریاست جمهوری وشوراهای اسلامی ازمنتخبین مردم درشورا انتظار داریم،نسبت به آبادانی وگسترش فرهنگ اسلامی وایرانی دراین شهر اقدام نمایند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/3/26:: 10:1 عصر     |     () نظر
 
این پنج کار عمر انسان راکوتاه تر می کند

امام سجاد (علیه السلام) در گفتاری به پنج کار اشاره می کند که مرگ انسان را تسریع می بخشد .

ایشان می فرمایند:

(پنج خصلت از )گناهانی است که مرگ انسان را زودتر می رساند

1- قطع روابط خویشاوندی

2- قسم دروغ

3- سخنان دروغ

4- زنا

5- جلوگیری از راه و روش مسلمانان

(وسائل الشیعة ج16ص 281)

دروغ گویی و زنا از صفات زشت و گناه کبیره محسوب می شود که با مروری در پیرامون خود، متوجه آثار زیانبار این گناه در افرادی که گرفتار و عامل به آن هستند می شویم.از سوی دیگر قطع رحم و دروری گزینی از اقوام وخویشان نیز مشکلات عدیده ای برای انسان به همراه دارد. 
 
منبع:قدس آن لاین

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/3/12:: 10:9 عصر     |     () نظر
 
زنان درروابط چگونه به خودشان ضربه می زنند؟
مجله زندگی ایده آل: بعد از اتمام یک ارتباط رمانتیک و نزدیک، همه آدم‌ها احساس قربانی شدن دارند و حتی یک لحظه هم به این فکر نمی‌کنند که ممکن است خودشان مقصر اصلی از هم پاشیدگی ارتباط‌شان باشند. هرچند زنان در مقایسه با مردان بیشتر سراغ کتاب‌های مربوط به روانشناسی روابط می‌روند اما این زنان هستند که  دو برابر مردان به جدایی فکر می‌کنند.  
بیشترین شکایت زنان این است که مردان از حل مشکلات زناشویی طفره می‌روند و در مقابل مردان ساکت و آرام همه چیز را تحمل می‌کنند و خودشان را قربانی یک ارتباط ناموفق می‌دانند اما بالاخره در جایی و در لحظه‌ای خاص این مردان هستند که کاملا غیرمنتطره دست‌های‌شان را به نشانه تسلیم بالا می‌آورند و اینجاست که حتی بهترین و برازنده‌ترین زن‌ها هم نمی‌توانند مانع تصمیم جدایی باشند که شریک‌شان گرفته است. اما چرا؟ ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/3/6:: 9:54 عصر     |     () نظر
 
زندگی براساس حرف مردم

تبیان - مدام نگران حرف و قضاوت مردم است. دوستانش را هم بر همین اساس انتخاب می کند؛ اگر چند خودرو مدل پایین جلوی خانه اش پارک کنند یا موقع رفتن مهمان ها ناچار شود برای یکی از آنها به مقصدی که فکر می کند در شأن خانواده او نیست از آژانس محل ماشین بگیرد، به خیالش آبروریزی می شود.

مدام نگران حرف و قضاوت مردم است. دوستانش را هم بر همین اساس انتخاب می کند؛ اگر چند خودرو مدل پایین جلوی خانه اش پارک کنند یا موقع رفتن مهمان ها ناچار شود برای یکی از آنها به مقصدی که فکر می کند در شأن خانواده او نیست از آژانس محل ماشین بگیرد، به خیالش آبروریزی می شود.

از دردسرهای انتخاب مهمان و استفاده از خودروی شخصی هم که بگذریم، انتخاب لباس، میوه و شیرینی، گوشت، مرغ، ماهی و نوع چیدمان خانه را نمی شود نادیده گرفت. اگر شما هم زندگی چنین فردی را دیده باشید، حتما می دانید چقدر سخت است که زندگی شخصی تان را با نوع نگاه و نظر مردم تطبیق دهید و بر این اساس دائم تغییر کنید.

 
تجمل گرایی یا ترس از رفتن آبرو

شاید فکر کنید کسی که دائم به فکر حرف مردم است و رفتارش را مطابق با نظرات آنها تغییر می دهد، حتما باید آدم افاده ای، کمی تا قسمتی پولدار و به فکر تجملات زندگی باشد، اما این طرز فکر اشتباه است؛ چراکه آقای نعمتی با این که از نظر اقتصادی وضع متوسطی دارد و اصلا اهل پزدادن و این جور کارها و حرف ها نیست، باز هم دائم به حرف مردم فکر می کند و حتی خرید مایحتاجش را بر آن اساس تغییر می دهد.

او می گوید: اگر برای پذیرایی از مهمانم چند نوع میوه نخرم، آبرویم می رود البته میوه ها هم باید طوری باشد که خودش داد بزند آنها را از بازار میوه و تره بار نخریده ام وگرنه آبرویی که این همه سال برای به دست آوردنش زحمت کشیده ام، یکشبه به باد فنا می رود. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/3/4:: 1:55 عصر     |     () نظر
 
توصیه های شهاب مرادی به دختران مجردسن بالا
حجت الاسلام شهاب مرادی، کارشناس خانواده، ازدواج و جوانان با اشاره به مشکلات دختران برای ازدواج در سن بالا، هشت راهکار را برای حل این مشکل ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی قبل دختر جوانی که به دلیل ازدواج نکردن تا سن 37 سالگی با مشکلاتی رو به رو شده بود، با مطرح کردن مشکلاتش در سایت حجت الاسلام شهاب مرادی درخواست کرد او را برای حل مشکلش راهنمایی کند. جالب توجه است که این پیام 118 هزار و هفتصد و بیست و نهمین پیامی است که این صاحبنظر مورد توجه جوانان دریافت کرده است.  

این دختر جوان در نامه خود اعلام کرده بود، دختری 37 ساله و مجرد، دارای بالاترین مدرک تحصیلی از بهترین دانشگاه کشور ، دارای یک شغل خیلی خوب دارم و استقلال مالی در زندگی هستم .با پدرو مادر پیرم زندگی میکنم و از نظر خانوادگی زندگی سطح متوسط رو به پایینی داریم . خانواده ای مذهبی و مقید دارم هیچگاه در رفتار و گفتار و ظاهر به طریقی عمل نکردم که جلوه گری باشد...


از زمان دبیرستان خواستگارانی داشتم ولی به دلایل زیر هنوز ازدواج نکردم:

*اوایل می گفتم می خوام برم دانشگاه و رد می کردم .

*کمی بعد تر به دلایل بچه گانه آنها را رد می کردم  .

*چند سال بعد جدی تر به مساله ازدواج فکر کردم اما خیلی از آنها از نظر معیارهای اصلی و مهم با من همخوان نبودند .

* مواردی هم بودند که خودشان دیگر پیگیری نمی کردند .

*کمی که سنم بالاتر رفت تعداد خواستگارها کم شد. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/3/4:: 1:52 عصر     |     () نظر
 
آخرین سفارش علامه طباطبایی به شاگردان

علامه حسن‌زاده آملی متولد 1307، روحانی مجتهد، عارف، فیلسوف متأله و مدرس دروس حوزوی است، وی که تاکنون 85 بهار را پشت سر گذاشته، یکی از اساتید مطرح اخلاق است که در فلسفه، عرفان، فقه، اصول، ادبیات، ریاضیات، علم فیزیک و شیمی و بسیار علوم دیگر نیز تخصص دارد. بازخوانی سخنان اخلاقی این عارف بالله که در کتاب «صراط سلوک» جمع‌آوری شده، خالی از لطف نیست.

ضرورت محاسبه و معنای آن

امام کاظم(ع) می‌فرماید: کسی که در هر شبانه ‌روز اعمالش را محاسبه نکند از ما نیست، به این صورت که حساب کند طی روز، اگر کار نیکی انجام داده بود از خدا فزونی آن را به طلبد و اگر گناهی مرتکب شده بود، استغفار و از آن توبه کند.

مرحوم حسن بن فضل طبرسی در ضمن وصایای پیامبر اکرم(ص) به ابوذر نقل می‌کند، پیامبر(ص) فرمود: ای ابوذر، انسان جزو متقین نخواهد بود، مگر اینکه هر روز، خودش را با دقتی بیشتر، از محاسبه شریک مالی‌اش محاسبه کند و بداند این غذا از کجا آمده است؟ این مایع نوشیدنی از چه راهی تهیه شده است؟ و این لباس که پوشیده چگونه به دست آمده است؟ آیا از مال حلال است یا حرام؟

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/2/20:: 6:30 صبح     |     () نظر
 
ماجرای پیوستن 30 کومله به بسیجی ها حسین قجه ای و یک گردان شهید

روز سیزدهم اردیبهشت، محمد رضا موحد دانش به شهادت رسید. حالا دیگر حسین دست تنها بود. ما غروب همان روز، به هر مشقتی بود، با یکی از بچه‌ها، خودمان را به حسین رساندیم. دیدیم حسین خیلی وضع آشفته‌ای دارد. تعداد زیادی از مجروحین و شهدا در اطراف موضع گردان سلمان روی زمین افتاده بودند و به دلیل نبود امکانات، هیچ کاری نمی‌شد برایشان انجام داد. قبل از اینکه ما چیزی بگوییم، حسین پیش دستی کرد و با حالتی بغض الود گفت: فلانی، اگر دستت به آن بالایی‌ها می‌رسد، بگو یک کاری برای این بچه‌ها بکنند. با دست خالی که نمی‌شود با تانک و توپ جنگید.

 

بعد با حالتی حزن آلود ادامه داد: آنقدر اینجا می‌مانم تا یک تیری به سرم بخورد و بعد آن‌ها بفهمند که اینجا هم خبری هست. آن حالت حسین برایمان خیلی دردآور بود؛ ولی کاری از دست ما برنمی‌آمد تا برایش انجام دهیم. تنها کاری که می‌توانستیم بکنیم، این بود که تنهایش نگذاریم و کنارش بمانیم..."

این روزها سالگرد دفع سومین پاتک سنگین دو تیپ زرهی و مکانیزه سپاه سوم ارتش عراق در جاده اهواز-خرمشهر توسط گردان سلمان فارسی تیپ 27 محمد رسول الله(ص) است که در سال 1361 و در جریان عملیات فتح المبین اتفاق افتاد. فرمانده گردان سلمان سردار شهید حسین قجه‌ای است که در همین عملیات و در رزمی نفس گیر، روز 15 اردیبهشت به شهادت رسید و معاون گردان سلمان هم شهید محمد رضا موحد دانش بود که روز 13 اردیبهشت، دو روز قبل از فرمانده به شهادت رسید. شرح نبرد سنگین جاده اهواز-خرمشهر، از روایت‌های زیبای مقاومت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است که تا پای جان جنگیدند به طوری که وقتی بچه‌های گردان‌های دیگر توانستند محاصره آنان را بشکنند و به بچه‌های گردان سلمان برسند حتی یک نفر از آنان هم زنده نمانده بود.

شهید حسین قجه ای فرمانده دلاور گردان سلمان فارسی روز چهاردهم شهریورماه سال 1337 حسینعلی در زرین شهر اصفهان در دستان خسته پدر کشاورزش جای گرفت و در سایه تربیت عالمانه پدر رشدکرد. وی در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و تا اخذ مدرک دیپلم به تحصیل ادامه داد. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/2/15:: 3:14 عصر     |     () نظر
 
آیا چشم زخم واقعیت دارد؟ +یک داستان باورنکردنی

بسیاری از مردم معتقدند که در بعضی از چشم ها اثر مخصوصی است که وقتی از روی اعجاب به چیزی بنگرد، ممکن است آن را از بین ببرند یا در هم بکشنند، و انسان را بیمار یا دیوانه کنند.

این باور از نظر عقلی امر محالی نیست. امروزه بسیاری از دانشمندان معتقدند که در بعضی از چشم ها نیروی مغناطیسی خاصی نهفته شده است که کارایی زیاد دارند و حتی با تمرین و ممارست می توان آن را پرورش داد. خواب مغناطیسی، از طریق همین نیروی مغناطیسی چشم ها انجام شدنی است.
 
در دنیایی که اشعه لیزر که نامرئی است، می تواند کاری کند که از هیچ سلاح مخرب دیگری ساخته نیست، پذیرش وجود نیرویی در بعضی از چشم ها که از طریق امواج مخصوصی در طرف مقابل اثر بگذارد، چیز عجیبی نیست. بسیاری نقل می کنند که با چشم خود افرادی را دیده اند که دارای این نیروی مرموز چشم بوده اند و افراد یا حیوانات یا اشیائی از طریق چشم زدن از کار انداخته اند.
 
یک داستان باورنکردنی برای باور کردن
در این رابطه نقل است که مردم روستای «زاغه» از روستاهای شهرستان ملایرِ استان همدان، در قدیم الایام که مشغول حفر زاغه ها به منظور پناه بردن به آنها بودند، گاه با صخره های سنگی بزرگی برخورد می کردند. می گویند در این روستا خانواده ای بودند که به چشم شور شهرت داشتند، از آنها می خواستند به زاغه آمده و با اعجاب به آن سنگ بنگرند و به این ترتیب سنگ ها شکسته می شدند و آنها به حفر زاغه ها ادامه می دادند!
 
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/2/5:: 12:53 عصر     |     () نظر
   1   2      >
درباره

بیستجان لنجان

وضعیت من در یاهـو
خدادادموذنی بیستگانی
ای آفتاب عشق و عدالت شتاب کن باز آ قنوت باغچه را مستجاب کن این خاک تشنه بی‌تو به باران نمی‌رسد باغ خزان زده به بهاران نمی‌رسد خورشیدی و زمین و زمان در مدار توست مولای من بیا که جهان بی‌قرار توست تنها تو منجی بشر و آدمیتی اصلاً تویی که فلسفه‌ی خاتمیتی تو سِرّ سجده‌های ملائک بر آدمی تو رازِ سر به مُهرِ سحرهای عالمی ماتمکده‌ست کعبه‌ی بی‌تو، خلیل عشق چشمان توست کعبه، بیا ای دلیل عشق با صد هزار جلوه‌ی مشهود می‌رسی با نغمه‌ی الهی داوود می‌رسی موسی شدی و طور به سویت شتافته‌ست نیل است که به شوق تو سینه شکافته‌ست سیمای تو ز یوسف مصری ملیح‌تر همراه تو مسیح و تو از او مسیح‌تر آیات حسن و فضل و کمال تو بی‌حد است خوی و خصال تو همه عین محمد است همراه توست معجزه‌های محمدی داری به روی شانه عبای محمدی مولا بیا به دین بده روح دوباره‌ای با ذوالفقار فتح، شکوه دوباره‌ای برپاست نهروان و جمل‌های دیگری بیت الحرام و لات و هُبَل‌های دیگری هر سنگ را نگاه تو سجّیل می‌کند یا هر پرنده را چو ابابیل می‌کند باز آ که دست ظلم و ستم را قلم کنی باز آ که باز عدل علی را علم کنی باز آ که در مدینه قیامت به‌پا شود صحن و سرای حضرت زهرا بنا شود در چشم تو شکوه الهی خلاصه است صلح و جهاد تو همه عین حماسه است در هر نگات نور خدا موج می‌زند امید سیدالشهدا موج می‌زند آمیزه‌ی صلابت و احساس دیدنی‌ست در قامتت رشادت عباس دیدنی‌ست سمت تو آب‌های روان سجده می‌کنند بر خاک پات مُلک و مکان سجده می‌کنند بی‌انتهاست نامتناهی‌ست علم تو آئینه‌ی علوم الهی‌ست علم تو تا واژه واژه‌ات ملکوت حقایق است در هر نگات جلوه‌ی صد صبح صادق است داری به دوش پرچم باب الحوائجی در دست توست خاتم باب الحوائجی چشم رئوف توست بهشت برین ما نور ولایتت شده حصن حصین ما دلبستگی به رحمت تو در نهاد ماست پلکی بزن، نگاه تو باب المراد ماست شوق تو در هدایت ما بی‌نهایت است چشمان روشن تو چراغ هدایت است برپا شده‌ست در دل عالم چه محشری دیگر بتاب ماه خدا! یابن عسکری من تشنه‌ی نگاه توأم أیها العزیز دلتنگ روی ماه توأم أیها العزیز تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را … از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُه
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ