سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که در نصیحت تو، کمتر سازش کند . [امام علی علیه السلام]
بیستجان لنجان
 
جوش های صورتتان را شعله ور نکنید!

جوش صورت - در بسیاری از موارد، نوجوانان به جای درمان طبی این جوش‌ها، اقدام به پوشاندن آنها به وسیله مواد آرایشی از جمله پودرها و کِرِم‌‌پودرها می‌کنند که متاسفانه با توجه به میزان چربی بالای موجود در این مواد، خود این مواد آرایشی می‌توانند باعث تشدید یا ایجاد آکنه‌های جدیدی در بیمار شوند.

 

توجه داشته باشید که بسته شدن منافذ پوست و مجاری غدد چربی از یک طرف و تغییر در ترکیب طبیعی چربی‌های پوست از طرف دیگر باعث ایجاد محیط مساعدی جهت رشد میکروب‌های بی‌هوازی ایجادکننده آکنه می‌شود.

 

متاسفانه برخی از نوجوانان ایرانی به طور افراطی به وضعیت ظاهری خود حساس هستند و گاهی هزینه‌های گزافی را صرف بهتر شدن آن می‌کنند. بنابراین مصرف زیاد لوازم آرایشی و صرف ساعات طولانی برای آرایش، یکی از امور روزمره آنهاست. بعضی از نوجوانان در این زمینه دچار افکار وسواسی هم هستند و به‌ رغم صرف زمان و هزینه‌های گزاف، همواره در حالت یأس و نگرانی یا حتی گوشه‌گیری و انزوا هستند و درمان این افراد یکی از مشکلات دایمی پزشکان متخصص پوست است.

 

طبق بررسی‌های متعدد ثابت شده که مصرف مداوم مواد آرایشی می‌تواند باعث ایجاد یا تشدید آکنه‌های صورت و بدن، رویش قارچ‌های سطحی روی پوست صورت، گردن و بدن، حساسیت پوستی و تعریق زیاد شود.

 

هر یک از این مواد آرایشی با توجه به فرمول تشکیل‌‌ دهنده خود، از ده‌ها ماده شیمیایی مختلف ساخته شده و این مواد شیمیایی به تنهایی یا در ترکیب با یکدیگر ممکن است عامل ایجادحساسیت‌های پوستی خفیف تا شدید در نواحی مختلف پوست شوند. نواحی اطراف چشم شامل پلک فوقانی و تحتانی و لبه پلک‌ها از نواحی شایعی هستند که به سرعت به این مواد واکنش نشان می‌دهند و علاوه بر قرمزی، تورم و خارش، باعث خشکی و پوسته‌ریزی و در نهایت چین‌ و‌ چروک‌های ظریفی در این قسمت‌ها ایجادمی‌شود. در صورت تکرار این واکنش، چروک دایمی و زودرس و تغییر رنگ هم به‌ وجود می‌آید که نمای زننده‌ای را با توجه به سن بیمار ایجاد خواهد کرد. متاسفانه درمان کامل این حالت نیز مشکل و از بین بردن قطعی آن تقریبا غیر ممکن است؛ زیرا با مصرف دوباره مواد آرایشی ممکن است این واکنش تکرار شود. خط چشم، ریمل و لاک ناخن از موادی هستند که به طور شایع چنین واکنش‌هایی را ایجا

منبع:جام نیوز


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/6/27:: 7:20 صبح     |     () نظر
 
خطر ناشتا خربزه خوردن

خوردن خربزه به صورت ناشتا موجب گرفتگی شدید عضلات و تب های صفراوی می شود .
به گزارش جهان، مشاور تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : بهترین زمان خوردن خربزه میان دو وعده غذای اصلی است .
 
سمانه باقری افزود : افرادی که کم خونی دارند خوردن خربزه را فراموش نکنند و افرادلاغر نیز در میان غذاها خربزه بخورند .
 
وی تصریح کرد مصرف خربزه برای معالجه بیماریهای کیسه صفرا / روماتیسم و بواسیر مفید و مالیدن پوست آن به صورت موجب جلا و شفاف شدن پوست می شود این مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت : با خوردن خربزه بیماریهای پنهان نیز خود را نشان می دهند و موجب می شود این بیماریها به موقع تشخیص و سریع تر درمان شوند .

 باقری افزود : اضافه کردن پوست خشک خربزه به گوشت موجب پختن سریع تر گوشت می شود .


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/6/21:: 10:24 عصر     |     () نظر
 
احادیث جالب امام صادق(ع) درباره ازدواج

امام صادق (ع) فرمود: دو رکعت نماز مردی که ازدواج کرده، بر نماز شب و روزه مرد مجرد برتری دارد.
به گزارش جهان، آیات قرآن و روایات اهل بیت (ع) به شدت ازسخت گیری بی جا درمعیارهای ازدواج پرهیز داده اند، زیرا به ترویج فساد در جامعه وابتلاء جونان به آسیبهای روانی حاصل از سرکوب غرایز طبیعی منجر می شود.

 
امام صادق (ع) فرمود: مردی نزد پدرم آمد، پدرم به او گفت: آیا همسرداری؟ گفت: نه، پدرم گفت: من دنیا وآنچه درآن است را با یک شب بودن با همسر عوض نمی کنم. سپس فرمود: دو رکعت نماز مردی که ازدواج کرده، بر نماز شب و روزه مرد مجرد برتری دارد. سپس پدرم 7 دینار به او داد و گفت: با این مبلغ مقدمات ازدوج را فراهم کن، آنگاه پدرم افزود: رسول خدا (ص) فرمود: تشکیل خانواده دهید ( ازدواج کنید که رزق و روزی شما افزون شود).

 
وساطت در ازدواج

 
درسوره نورآیات 32 و 33 قرآن مجید خداوند می فرماید: دخترها وپسرها مجرد را و غلامان وکنیزان خود را که شایسته باشند، همسر دهید. اگرتنگدست باشند، خدا به کرم خود توانگرشان خواهد ساخت که خدا گشایش دهنده و داناست، آنان که استطاعت برای ازدواج ندارند باید پاکدامنی پیشه کنند تا خدا از کرم خویش توانگرشان گرداند.

 
امام صادق(ع) می فرماید: هر که دختر یا پسر مجردی را همسر دهد، خداوند در روز قیامت با دیده رحمت به او می نگرد.

 
امام صادق(ع) فرمود: پیامبر (ص) می فرماید: ازدواج کنید و مجردان را نیز همسردهید. آگاه باشید بهره مسلمان آن است که مالی را جهت ازدواج فرد مجردی هزینه کند. هیچ چیز نزد خداوند عزوجل محبوب تر از خانه ای که با ازدواج آباد شود، نیست. سپس امام صادق (ع) فرمود: خداوند عزوجل در مورد طلاق هشدار داده و مکرر این هشدار را بیان فرمود و این به دلیل نفرت او از طلاق بود.

  ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/6/21:: 10:18 عصر     |     () نظر
 
موبایل ها آلوده ترازدستشویی

محققان می گویند به طور متوسط مقدار باکتری هایی که روی گوشی تلفن همراه ما وجود دارند از تعداد باکتری های موجود در دستشویی بیشتر است. آزمایشات نشان می دهند که تعداد باکتری های ایجادکننده تعوع و سایر مشکلات گوارشی روی یک گوشی موبایل 10 برابر بیشتر از تعدا باکتری های یک دستشویی است.

به گفته کارشناسان دلیل این امر آن است که معمولا گوشی های تلفن بین افراد دست به دست می شوند ولی افراد به ندرت آنها را تمیز می کنند، و بدین ترتیب باکتری ها و جرم ها کم کم روی هم انباشته می شوند. 


چارلز گریا، استاد دانشگاه آریزونا می گوید گوشی ها به دست و دهان ما نزدیک هستند و به همین دلیل میکروب ها روی آن جمع می شوند. همچنین اگر دیگران از گوشی تلفن همراه ما استفاده کنند میکروب هایی که در دست و دهان آنها وجود دارد وارد گوشی می شود. 

از سوی دیگر چون موبایل ها وسایلی الکتریکی هستند اکثر افراد آنها را تمیز نمی کنند، در حالی که تمیز کردن گوشی با یک دستمال و یک ماده ضدعفونی کننده می تواند میزان باکتری ها و خطر بیماری را تا حد چشم گیری کاهش دهد.

دانشمندان همچنین می گویند مقدار باکتری های موجود روی کیبورد کامپیوتر 5 برابر بیشتر از باکتری های موجود در دستشویی است. 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/6/13:: 8:45 صبح     |     () نظر
 
بی حجابی؟؟؟؟

این مقاله تقدیم می شود به بخشی از زنان جامعه خودمان، که بی حجاب هستند و آن را حقی برای خویش می دانند، و به آن اسم آزادی و حقوق شخصی می دهند؛ البته با احترام به کسانی که حجاب را بر خود وظیفه ای می دانند از طرف خداوند بزرگ و مهربان، و کسب اجازه از آنها که سلیقه شخصی شان، شده است خواست خدای مهربان...
با تیپ زنان بی حجاب که برخورد کرده باشید، و یا با آقایان محترمشان که قبلاً در مورد نوع اخلاقیاتشان در قبال ناموسشان مقاله ای نوشته بودم، خواهید فهمید که این نوع بنی بشر حرفش این است که : شما به سلیقه انسان ها چه کار دارید؟ آیا زن نمی تواند کوچکترین حقی داشته باشد در انتخاب نوع لباس و نوع آرایشش ؟ و البته هر کس با این نوع نظرات آنها مخالف باشد، و سعی در بیشتر پوشیدگی دختران و زنان جامعه کند، دیکتاتور، خشک مقدس، اُمُل و عقب افتاده لقب می گیرد !!!
اما سعی من در مقاله "تقدیم به بی حجاب" این است که، مسئله را از دیدی دیگر نگاه کنیم و مورد ارزیابی قرار دهیم:
در قران کریم آیه 36 سوره احزاب اینگونه آمده است که:
" وهیچ مرد و زن مومنی را نرسد، که چون خدا و رسولش به کاری فرمان دهند، برای آنها در کارشان اختیاری باشد، و هر کس خدا و رسولش را نافرمانی کند، دچار گمراهی آشکاری گردیده است."

می دانید یعنی چه ؟ یعنی اینکه وقتی در قران به عنوان مثال در آیه 59 سوره احزاب میفرماید :
" ای پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مومنان بگو پوشش های خود را بر خود بپیچند، این برای آنکه به عفیف بودن شناخته شوند، و مورد تعرض قرار نگیرند، بهتر است و خداوند آمرزنده مهربان است."

و یا در سوره نور آیه 31 می فرماید: 
" به زنان مومن بگو .... ، دامان خویش را حفظ کنند و ...زینتهای خویش را آشکار نسازند، و باید روسری های خویش را بر سینه های خویش فرو بیندازند، و زینت و آرایش خویش را آشکار نسازند.... "

یعنی اینکه اینجا دیگر هر کاری دلت خواست نمی توانی انجام دهی و باید به خاطر واقعیت های نهفته و آشکار و منفعت هایی که این فرمان ها دارند به آنها عمل کنی...

بی حجاب، زنان، دختران، تقدیم به بی حجاب


تو با این پوشش بدن نما و آرایش جلف فقط حیوانیت و جنسیت خویش را به نمایش نمی گذاری، بلکه باعث به حیوانیت کشیدن اجتماعی که در آن زندگی می کنی هم، می شوی؛ نمی توانی بگویی سلیقه ام این است، اینجا بحث خود خواهی و دل بخواهی در میان نیست، در غرب هم سلیقه های انسانی به این نتیجه رسیده است که زنان لخت و عریان و با هر نوع پوششی که خواستند در جامعه حاضر شوند، و می بینید عاقبت این حیوانات انسان نما را، که آمار قتل و تجاوز و جنایتش با محوریت فساد زنان و دخترانش به هر چند ثانیه یکی رسیده است...!
یعنی سلیقه شما هر چه عوض می شود و هر چه از خدا جدا می شود، جامعه رنگش تغییر می کند، و به سوی سیاهی می رود...
این نوع بنی بشر معتقد است، خدا زیبایی داده است، یعنی باید از آن به نحو احسنت استفاده کرد و باید آن را به نمایش گذاشت، وگرنه چه دلیلی داشت که خدا زن را اینقدر جذاب و زیبا خلق کرده است ؟
و من نمی دانم کدام خدا و در کدام نوشته و کتاب به شما اجازه داده است اینگونه از زیبایی خود، برای به لجن کشیدن روحیه قوای محرکه اجتماع استفاده کنید ؟
لابد خدای شما (بلانسبت خدای لاشریک له ) نیز مانند شما کم شعور است که نمی داند استفاده ابزاری از زیبایی و نشان دادن آن هر طور که هر کس بخواهد، باعث چه نتایج تلخ و دنباله داری در جامعه می شود، و عجب خدای نوبر و جالبی باید باشد خدای شما...!
خدای ما در قرآنش فرموده است، که حجابتان را به خودتان نزدیکتر کنید، و خود را بهتر بپوشانید و باز گفته است که جلوی چه کسانی فقط حق آزادانه پوشیدن، آن هم تا حد خودش را دارید...
خدای ما همان طور که زیبایی را برای زنان خواسته است، با محدود کردن نوع نشان دادن آن زیبایی و جلوه گری نکردن آن برای جامعه؛ آزادگی و آزادی از هوای نفس و شیطان را برای مردان و جوانان جامعه نیز خواسته است.
حال به بهانه نشان دادن مثلاً زیبایی خدا دادیت، و به بهانه آزادی، لباسی که شیطان صفتان بی خدا برای تو دوخته اند را با افتخار به تن می کنی که همه بفهمند قیمت تو و همه وجودت فقط برای لحظه ای رفع شهوت است و لاغیر...
و تو همین هستی، یک موجودی که فقط برای موارد خاص مورد استفاده قرار می گیرد، و در هیچ کجا غیر از آنجا که به خاطر زیبائیت می شود تو را مورد بهره کشی قرار داد به درد نمی خوری، مگر نه اینکه اگر حجاب داشتی و خود را می پوشیدی سر کار راهت نمی دادند و تو را به عنوان منشی و فروشنده استخدام نمی کردند، می دانی چرا؟ چون مورد استفاده توی بی حجاب برای چیز دیگری است، نه برای ارزش انسانیتت...
شده ای دستگاه مولد پول برای صاحب کار بی غیرتت...
بهترین گزینه برای بازاریابی و جذب سرمایه و سرمایه دار...
شده ای بهترین گزینه برای فروش بیشتر یک فروشگاه لوکس !!! تا همه مشتریانی که به فروشگاه محل کارت سر می زنند، نه برای کیفیت جنسی که به آنها عرضه می کنید، بلکه برای لحظه ای دیدن تو و صحبت کردن و متلک انداختن به تو، کمی هم خرید کنند، و تو هم خوشحال باشی که در جامعه حضوری فعال داری...، واقعاً عجب فعالیت به درد بخوری!!!
و یا شده ای زنگ تفرح گروهی از جوانان بوالهوس، که برای تفریح و شاد شدن و شارژ شدن روحیه اشان !!! سری هم به کوچه و خیابان و مغازه ها می زنند تا تو و امثال تو بشوید خوراک چشمان گرد شده از تعجب، در دیدن جمال و زیباییت ...!
کمی تعقل در نوع رفتار و حجاب و پوشش و تیپتان، هیچ عوارضی ندارد؛ باور کنید، و از تیپ روشنفکری مزخرف غربی بیرون بیایید، تا بفهمید گاهی می شود اشتباهی به راهی نرفت که عاقبتش نابودی همه چیز است...
حرف آخرم این است:
نکند کاربری شما به خاطر هیبت و تیپتان با مترسک دم جالیز یکی باشد ؟
یکی فراری می دهد و یکی جذب می کند، و در هر دو به این واسطه،  منافع گروهی تامین می شود...

منبع:عمارنامه


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/6/13:: 8:37 صبح     |     () نظر
 
مظلومیت بقیع
 
زن ذلیل

حتما شما هم این کلمه را زیاد شنیدید. " زن ذلیل "

چرا برخی آقایون به مردهایی که به همسرانشون احترام می گذارند و کمکشون می کنند نسبت "زن ذلیل" می دهند؟!

درسته که غالباً این نسبت را به شوخی به همدیگه می دهند ولی چرا در این مورد این واژه به کار میره؟! چرا مردی که برای زنش ارزش قائل میشه و بهش بها میده تو دسته ی " ز.ز " ها شمرده میشه!

آقایون با هم قرار میگذارند که جمعه این هفته تشریف ببرند تفریح، یکی شون میگه اجازه بدید اول با همسرم مشورت کنم ببینم رضایت میده من باهاتون بیام یا نه! آخه شاید برنامه دیگه ای برای روز جمعه داشته باشه! و بقیه شروع میکنند به مسخره کردن دوستشون که بابا تو دیگه چقد زن ذلیلی! بی خیال زن و بچه بیا یه روز با هم خوش باشیم! ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/6/6:: 8:48 صبح     |     () نظر
 
8 شوال سالروز تخریب بقیع / یوم الهدم

تا به حال نام یوم الهدم را شنیده اید ؟ یوم الهدم یعنی روز ویران کردن ...

در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری پس از اشغال مکه ، وهابیان به سرکردگی عبدالعزیزبن سعود روی به مدینه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال نموده ، مأمورین عثمانی را بیرون کردند و به تخریب قبور ائمه بقیع و دیگر قبور هم چنین قبر ابراهیم فرزند پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله و سلم – قبور زنان آن حضرت ، قبر ام البنین مادر حضرت اباالفضل العباس – علیه السلام – و قبر عبدالله پدر پیامبر و اسماعیل فرزند امام صادق – علیه السلام – و بسیاری قبور دیگرپرداختند. ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی ، امام سجاد ، امام باقر و امام صادق – علیهم السلام – قرار داشت را از جا در آورده ، بردند . اما این اولین حمله آنان به مدینه نبود . آنان در سال 1221 هجری نیز یک بار دیگر به مدینه هجوم برده ، پس از یک سال و نیم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصزف کنند و پس از تصرف اقدام به غارت اشیای گرانبهای حرم پیامبر – صلی الله علیه و آله و سلم – و تخریب و غارت قبرستان بقیع نمودند .

طبق نقل تاریخی آن ها در این حمله چهر صندوق مملو از جواهرات مرصع به الماس و یاقوت گرانبها و حدود یکصد قبضه شمشیر با غلاف های مطلا به طلای خالص و تزیین شده به الماس و یاقوت و ... به یغما بردند . و این نیز نخستین حمله آنان به مقدسات اسلامی نبود . صلاح الدین مختار نویسنده و مورخ وهابی در کتاب "تاریخ امملکه العربیه السعودیه کما عرفت" بخشی از افتخارات وهابیت در حمله به کربلای معلی را چینن شرح می دهد : در سال 1216 امیرسعود در رأس نیروهای بسیاری از مردم نجد و حبوب و حجاز و تهامه و نواحی دیگر به قصد عراق حرکت نمود و در ماه ذی القعده به شهر کربلا رسید و آن را محاصره کرد . سپاه مذکور باروی شهر را خراب کردند و به زور وارد شهر شدند . بیشترمردم را در کوچه و بازار و خانه ها به قتل رسانیدند و نزدیک ظهر با اموال و غنائم فراوان از شهر خارج شدند ، سپس در محلی به نام ابیض گرد آمدند . خمس اموالرا خود سعود برداشت و بقیه را به هر پیاده یک سهم و به هر سوار دو سهم قسمت کرد .(چون به نظر آنها جنگ با کفار بود) ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/6/6:: 8:45 صبح     |     () نظر
 
سال روز تخریب حرم ائمه بقیع

بقیع را بهتر بشناسیم

تاریخچه
پیشینه تاریخی بقیع به دوران قبل از اسلام می رسد ولی در کتب تاریخی به روشنی قدمت تاریخی آن مشخص نشده است. بعد از هجرت مسلمانان به مدینه، بقیع تنها قبرستان مسلمانان گردید. مردم مدینه قبل از آمدن مسلمانان به آن جا اجساد مردگان خود را در دو گورستان «بنی حرام» و «بنی سالم» و گاهی نیز در منازل و خانه های شان دفن می کردند و در واقع بقیع اولین مدفن و مزاری است که به دستور پیامبر اسلام صلی الله علیه واله توسط مسلمین صدر اسلام به وجود آمده است.
اولین شخصی که در آنجا به توصیه پیامبر صلی الله علیه واله دفن شد عثمان بن مظعون بود که از دوستان نزدیک پیامبراکرم و امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیهما السلام به شمار می رفت؛ امیرالمومنین علی علیه السلام در سخنانشان او را بسیار یاد می کردند و از روی علاقه شان به او، نام یکی از فرزندان خود را عثمان نهادند. رسول خدا صلی الله علیه واله برخی از شهدای اُحُد و نیز فرزندشان، ابراهیم، را در آنجا دفن کردند و به این ترتیب بر شرافت آن افزودند. بعدها که عثمان پسر عفان در قبرستان یهودی های مدینه به اسم حس کوکب دفن شد، معاویه بقیع را به قدری گسترده ساخت که قبر عثمان در بقیع قرار گیرد.
بقیع هم اینک مدفن 4 امام معصوم، امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم السلام است. همچنین قبراکثر همسران پیامبراکرم و نیز عباس عموی پیامبر و فاطمه بنت اسد، مادرگرانقدرامیر المومنین علی علیه السلام و برخی دیگر از بزرگان در این قبرستان قرار دارد. بقیع قبرستانی است مورد احترام همه فرقه های اسلامی، و اکنون در چند قدمی حرم پیامبر صلی الله علیه واله قرار دارد. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/6/6:: 8:39 صبح     |     () نظر
 
لطف خدابیشترازجرم ماس

 

ضیافت اللهی

       شرمنده از آنیم که در روز مکافات             اندر خور عفو تو نکردیم گناهى.

رحمت خدا

ماه مبارک رمضان ماه دعا و مناجات عبد با معبود است. ماهی که دعاهای زیادی در آن وارد شده مانند ابوحمزه، افتتاح و... . علاوه بر این دعاهای ماثور از ائمه دریایی از معارف عمیق الهی را در خود دارند که بنده می تواند با تدبر در آن ها از این دریای بی کران بهره ها ببرد. آنچه در ذیل می خوانید قسمت نهم تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی است که به بررسی قسمت پنجم از مرحله هفتم این دعا یعنی قصد می پردازد.

از زشتی ما با زیبایی خود درگذر

فتجاوز یا رب عن قبیح ما عندنا بجمیل ما عندک،  پس اکنون که این را یافته ایم و به این شناخت ها رسیده ایم، از بدى هاى ما به وسیله خوبى هایى که در نزد خود توست در گذر و از آنچه ما فساد به بار آورده ایم کفاره بده .

کدام جهل و بى خبرى است که دهش تو آن را در بر نمى گیرد. کدام زمانى است که از صبر و حلم تو درازتر باشد.

تو با دهش خویش ما را به آگاهى مى رسانى و با حلم خویش ما را در زمان مى سازد و به تدریج آماده مى کنى .

ارزش کار ما در مقابل داده های تو چیست؟

و ما قدر أعمالنا فى جنب نعمک؛ هیچ گاه کارهایى ما به اندازه داده هاى تو نبود، ولى همیشه بخشیدى، چگونه گناه هاى خویش را در برابر بخشش تو بزرگ بشماریم.

و کیف نستکثر أعمالنا نقابل بها کرمک بل کیف یضیق على المذنبین ما وسعهم من رحمتک یا واسع المغفره یا باسط الیدین بالرحمه؛ چگونه زیاد بشماریم کارهاىی را که در برابر کرم تو مى آوریم ، اصلا چگونه تنگ مى شود آن رحمت گسترده تو بر گناهکارها. اى گسترده آمرزش و اى گشوده دست ها به محبت و رحمت.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/4/31:: 7:12 عصر     |     () نظر
   1   2      >
درباره

بیستجان لنجان

وضعیت من در یاهـو
خدادادموذنی بیستگانی
ای آفتاب عشق و عدالت شتاب کن باز آ قنوت باغچه را مستجاب کن این خاک تشنه بی‌تو به باران نمی‌رسد باغ خزان زده به بهاران نمی‌رسد خورشیدی و زمین و زمان در مدار توست مولای من بیا که جهان بی‌قرار توست تنها تو منجی بشر و آدمیتی اصلاً تویی که فلسفه‌ی خاتمیتی تو سِرّ سجده‌های ملائک بر آدمی تو رازِ سر به مُهرِ سحرهای عالمی ماتمکده‌ست کعبه‌ی بی‌تو، خلیل عشق چشمان توست کعبه، بیا ای دلیل عشق با صد هزار جلوه‌ی مشهود می‌رسی با نغمه‌ی الهی داوود می‌رسی موسی شدی و طور به سویت شتافته‌ست نیل است که به شوق تو سینه شکافته‌ست سیمای تو ز یوسف مصری ملیح‌تر همراه تو مسیح و تو از او مسیح‌تر آیات حسن و فضل و کمال تو بی‌حد است خوی و خصال تو همه عین محمد است همراه توست معجزه‌های محمدی داری به روی شانه عبای محمدی مولا بیا به دین بده روح دوباره‌ای با ذوالفقار فتح، شکوه دوباره‌ای برپاست نهروان و جمل‌های دیگری بیت الحرام و لات و هُبَل‌های دیگری هر سنگ را نگاه تو سجّیل می‌کند یا هر پرنده را چو ابابیل می‌کند باز آ که دست ظلم و ستم را قلم کنی باز آ که باز عدل علی را علم کنی باز آ که در مدینه قیامت به‌پا شود صحن و سرای حضرت زهرا بنا شود در چشم تو شکوه الهی خلاصه است صلح و جهاد تو همه عین حماسه است در هر نگات نور خدا موج می‌زند امید سیدالشهدا موج می‌زند آمیزه‌ی صلابت و احساس دیدنی‌ست در قامتت رشادت عباس دیدنی‌ست سمت تو آب‌های روان سجده می‌کنند بر خاک پات مُلک و مکان سجده می‌کنند بی‌انتهاست نامتناهی‌ست علم تو آئینه‌ی علوم الهی‌ست علم تو تا واژه واژه‌ات ملکوت حقایق است در هر نگات جلوه‌ی صد صبح صادق است داری به دوش پرچم باب الحوائجی در دست توست خاتم باب الحوائجی چشم رئوف توست بهشت برین ما نور ولایتت شده حصن حصین ما دلبستگی به رحمت تو در نهاد ماست پلکی بزن، نگاه تو باب المراد ماست شوق تو در هدایت ما بی‌نهایت است چشمان روشن تو چراغ هدایت است برپا شده‌ست در دل عالم چه محشری دیگر بتاب ماه خدا! یابن عسکری من تشنه‌ی نگاه توأم أیها العزیز دلتنگ روی ماه توأم أیها العزیز تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را … از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُه
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ