سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسرآدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
بیستجان لنجان
 
فدکیه


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/12/26:: 10:19 عصر     |     () نظر
 
خطبه فدکیه


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/12/26:: 10:18 عصر     |     () نظر
 
قسمتی ازخطبه فدکیه


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/12/26:: 10:16 عصر     |     () نظر
 
یازهرا(سلام الله علیها)


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/12/26:: 10:13 عصر     |     () نظر
 
آمار مسلمانان انگلیس دردهه گذشته دوبرابر شد

به گزارش«شیعه نیوز»، آمار رسمی منتشر شده توسط نهاد اسلامی «شورای مسلمانان بریتانیا»، نشانگر افزایش دو برابری جمعیت مسلمانان انگلیس و ولز در طی یک دهه گذشته است.

 بر اساس این آمار که روز پنجشنبه در برخی از روزنامه انگلیس از جمله گاردین نیز انعکاس یافته است، در سال 2011 میلادی، 2 میلیون و 710 هزار مسلمان در انگلیس و ولز زندگی می کرده اند و این در حالی است که این رقم در سال 2001 میلادی، یک میلیون و 550 هزار نفر بوده است.

این آمار، حاکی از آن می باشد که در سال 2011 میلادی، در اسکاتلند 77 هزار مسلمان و در ایرلند شمالی 3 هزار و 800 مسلمان زندگی می کرده اند.

کشور بریتانیا شامل مناطق انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/12/5:: 6:22 صبح     |     () نظر
 
عقیله بنی هاشم(سلام الله علیها)
لم لدُنی عقیل? بنی هاشم(علیها سلام)

مقام حضرت زینب علیهاالسلام بسیار رفیع و بلند مرتبه بوده و فرمایشات حضرات معصومین علیهم السلام مخصوصاً امام سجاد علیه السلام که فرمود: «أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیْرُ مُفَهَّمَةٍ» (1)گویای آن می باشد؛ این فرمایش به این معنى است که حضرت زینب سلام الله علیها داراى علم لدُنى بودند و علم ایشان از نوع علوم دنیوى نیست بلکه از نوع علوم الهى است.

اکثریت مردم، علم و دانش را از راه تحصیل، آموزش و کتاب کسب مى کنند که این افراد داراى علم حصولى هستند. افراد کمى هستند که علم و دانش را حضوراً کسب مى کنند که معرفت و دانش آن ها الهى، لدنى و حضورى است. علم حضرت زینب علیهاالسلام این چنین می باشد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/12/5:: 6:18 صبح     |     () نظر
 
شهادت بدن درقیامت
به گزارش «شیعه نیوز»، طبق آیات قرآن در قیامت اعضای بدن انسان نسبت به اعمالش شهادت میدهند، این شهادت چگونه است یعنی اعضای بدن در قیامت زبان در می‌آورند؟  بسم الله الرحمن الرحیم  طبق آیات قرآن کریم وقتی قیامت برپا میشود، خداوند متعال به اعضای بدنِ انسان گنهکار اشاره میکند تا علیه او شهادت دهند، یعنی خداوند متعال به دست و پای گنهکار (یس/65) و به زبان وی (نور/24) و به گوش و چشم و پوست او(فصلّت/19-23) دستور میدهد تا به اعمال بد و گناه او شهادت دهند.
 اما اینطور نیست که این اعضاء همگی زبان دربیاورند و صدایی از آنها شنیده شود. بلکه شهادت این اعضاء به این شکل است که جلوى خود انسان، مشغول به همان عملى میشوند که در دنیا توسط آنها انجام شده است. مثلا دست هر چه در دنیا انجام داده را در قیامت تکرار میکند؛ مثلا اگر به قنوت و دعا بلند شده یا به فقیر اطعام کرده یا دزدى و خیانت و قمار نموده، و هر کارى که بجا آورده است را در برابر دیدگان خودِ انسان، تکرار میکند؛ این میشود سخن گفتن دست. و پاها و سایر اعضاء هم به همین طریق و کیفیّتى که ذکر شد، به آنچه در دنیا کسب کرده‌اند گواهى میدهند.  و این بهترین نوعِ شهادت است زیرا که در توانِ چه کسى است که در این صورت أعمال خود را انکار کند؟
به همین جهت است که امام سجاد علیه السلام برای تمام اعضای بدن حقوقی را ذکر کرده است که لازم است انسان این حقوق را رعایت کند تا در قیامت سرافکنده نباشد.(برگرفته از معادشناسی،آیت الله حسینی تهرانی،ج7،ص189 به بعد)   ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/12/5:: 6:13 صبح     |     () نظر
 
نقش همنشینی دربزهکاری

نقش همنشینی در بزهکاری

شفقنا- دکتر غلامرضا محمدنسل؛جرم شناس و استاد دانشگاه در خصوص نقش همنشینی در بزهکاری در روزنامه ایران نوشت:شیخ اجل سعدی در گلستان پندی حکیمانه در مورد عواقب همنشینی با افراد ناشایست دارد. وی می فرماید: «هر که با بدان نشیند اگر نیز طبیعت ایشان در او اثر نکند به طریقت ایشان متهم گردد و گر به خراباتی رود به نماز کردن، منسوب شود به خمر خوردن. طلب کردم ز دانایی یکی پند - مرا فرمود با نادان مپیوند»
همنشینی و مجالست از دیرباز به عنوان یکی از راه های انتقال فرهنگ و عادات و اخلاق شناخته شده است. در برخی آیات قرآن و تاریخ و روایات نکات و مصادیق متعددی درباره تلاش پاکان و حقیقت جویان برای انتخاب پیامبران و صالحان و ائمه هدی به عنوان اسوه های عملی برای طی مسیر زندگی انتخاب کنند و از سفره فضل و کمال آنان توشه برگیرند.
در مقابل داستان پسر نوح پیامبر(ع) یکی از نمونه های تاثیر منفی همنشینی با بدان است. ادبیات فارسی در خصوص بحث همنشینی و آثار و نتایج و معیارهای آن به قدری غنی است که تنها کنار هم نهادن و نقل قول آنها نیازمند ده ها مجلد کتاب است. بدون تردید توجه به همنشینی و تاثیر همنشینان بر سعادت یا کجروی فرد از دیرباز در همه تمدن ها وجود داشته است و بحث جدیدی نیست اما توجه به همنشینی در آموزه های جرم شناسی نوین تنها قدمتی در حد چند دهه دارد.
برخی از جرم شناسان معتقد بودند همه رفتارهای آدمی اعم از خوب یا بد به شکلی یکسان یاد گرفته می شود و تفاوت عمده میان رفتارهای قانونمند و قانون شکن در چیستی مطالب یاد گرفته شده است نه در چگونگی آنها. این نظریه امروزه تحت عنوان «همنشینی افتراقی» شناخته شده و بسیاری از موارد بزهکاری بخصوص در میان جوانان و نوجوانان را توضیح می دهد. به عبارت دیگر نظریه همنشینی افتراقی یکی از شاخه های یادگیری اجتماعی بزهکاری به شمار می رود که تمرکز آن بر یادگیری بزهکاری از طریق کنش متقابل مستقیم و غیرمستقیم بین اعضای گروه بزهکاری است که می گوید: رفتار مجرمانه یادگرفتنی - اکتسابی - است. از سوی دیگر رفتار مجرمانه در خلال تعامل و کنش با افراد دیگر آموخته می شود. همچنین بخش اصلی یادگیری بزهکاری در میان گروه همسالان صمیمی اتفاق می افتد.
از سوی دیگر یادگیری بزهکاری که شامل یادگیری شیوه ها و شگردهای ارتکاب جرم است، یادگیری و انتقال نگرش ها و انگیزه ها و باورهای جرم زا را نیز در بر می گیرد. در ادامه این نظریه می گوید انگیزه ها و محرک های جرم بر اساس هنجارهای اجتماعی به وجود نمی آیند بلکه بر اساس هنجارهای درون گروهی معنا و یادگیری می شود. در حقیقت شخص به سبب اجماع گروه بر نقض قانون، نسبت به بزهکاری ترغیب می شود و میزان تاثیر همنشینی بر بزهکاری به متغیرهای مختلفی مانند مدت، شدت و عمق نفوذ همنشینان بستگی دارد. فرایند یادگیری بزهکاری تابعی از فرایند عمومی یادگیری است، در حالی که رفتارهای مجرمانه در راستای پاسخ به نیازها و ارزش های عمومی جامعه است اما توسط جامعه قابل توجیه نیست و فقط در درون گروه همنشین موجه به شمار می روند


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/11/2:: 2:32 عصر     |     () نظر
 
زندگی مشترک بدون ازدواج، تصمیم چه کسانی است؟
ساعت24- یک روانشناس و مشاور خانواده گفت: شخصیت‌های بی‌مسئولیت، ضداجتماع و تنوع‌طلب، افرادی هستند که زندگی مشترک بدون ازدواج را ترجیح می‌دهند.
زندگی مشترک بدون ازدواج، تصمیم چه کسانی است؟
 

 دکتر مهرانگیز شعاع‌کاظمی درباره افرادی که تصمیم به ازدواج سفید یا همباشی می‌گیرند، گفت: این افراد، شخصیت ضد اجتماع و بی ثبات (مرزی) دارند. افراد ضداجتماع علیه قوانین اجتماعی رفتار می‌کنند و به عنوان مثال در این قضیه، سنت ازدواج و تشکیل خانواده به شکل قانونی و رسمی زیر پا گذاشته می‌شود. شخصیت‌های بی‌مسئولیت و کسانی که نسبت به خودشان شناخت درستی ندارند و افراد تنوع‌طلب هم از دیگر افرادی هستند که این نوع زندگی را ترجیح می‌دهند.

این عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا تاکید کرد: بسیاری از افراد مطرح می‌کنند که زندگی مشترک بدون ازدواج رسمی و شرعی مقدمه‌ای برای ازدواج دائم آنهاست و می‌خواهند از یکدیگر به شناخت برسند. در کشورهایی مانند انگلستان، فرانسه و آمریکا این‌ اتفاق رخ داد که افراد با هم زندگی کنند بدون این که هیچ‌گونه ارتباط جنسی بین دو نفر صورت گیرد ولی در ایران آن چیزی که من به طور واقعی می‌بینم این است که می‌گویند برای آشنایی با هم زندگی می‌کنیم ولی اولین اتفاقی که بین این دو نفر صورت می‌گیرد ارتباط جنسی است. افرادی که هویت خودشان را به درستی نمی‌شناسند، با این تصور که مدرن هستند، این نوع زندگی را انتخاب می‌کنند و از عواقب آن غافلند.

وی درباره عواقب این سبک زندگی هم گفت: از آنجا که این نوع زندگی دوام زیادی ندارد، پس از جدایی حتی می‌تواند عواقب شدیدتر از طلاق برای افراد در پی داشته باشد. فرد احساس می کند «من قوی هستم، وارد این رابطه می‌شوم، به راحتی از آن خارج می‌شوم، هیچ تعهدی ندارم و آسیب هم نمی‌بینم.» در حالی که هر ارتباطی هرقدر هم کوتاه باشد می‌تواند پس از تمام شدن، آثار خودش را داشته باشد. حمایت‌های اجتماعی پس از وقوع یک اتفاق ناگوار بسیار مهم است در حالی که در افرادی که این نوع زندگی را انتخاب می‌کنند و در بسیاری از موارد پنهان از خانواده‌ و آشنایان است، نمی‌توانند به حمایت‌های اجتماعی دل ببندند و باید به تنهایی سوگواری پس از اتمام رابطه را تحمل کنند. این افراد وقتی از رابطه خارج میشوند و حمایت‌های قانونی، اجتماعی و خانوادگی و جامعه دوستان و آشنایان را ندارند، افسرده می‌شوند و دارو مصرف می‌کنند، اگر داروها جواب ندهد افراد به دنبال مواد مخدر رفته و معتاد می‌شوند و پس از آن هم ایدز، بیماری‌های مقاربتی و ... که در نهایت به مستهلک شدن فرد می‌انجامد.

دکتر شعاع‌کاظمی با بیان این که زنان هم به دلیل ساختار فیزیکی و هم حساسیتی که از نظر عواطف دارند، به راحتی نمی‌توانند از این نوع رابطه‌ خارج شوند و بیشتر از مردان آسیب‌ می‌بینند، گفت: زنان در چنین روابطی، فرصت مادر شدن، فرصت همسر شدن و فرصت سلامت زیستن را از خودشان می‌گیرند. عده‌ای از زنان ممکن است به این دلیل وارد این رابطه شوند که علیه مردسالاری قیام کنند و شکل ازدواج سنتی را زیر سوال ببرند ولی باز هم می‌بینیم که به نتیجه مطلوبشان نمی‌رسند و مردسالاری و خشونت علیه زنان در این شکل زندگی هم به اشکال ‌متفاوت وجود دارد. خشونت در این شکل زندگی سبک‌های خودش را دارد و اگر فیزیکی نباشد، کلامی و روانی است. در ازدواج رسمی، به هر حال از زنان حمایت‌های قانونی صورت می‌گیرد ولی در این نوع ازدواج همین حمایت‌ها هم وجود ندارد، نمی‌توانند به دادگاه مراجعه کنند و حق و حقوقشان را طلب کنند. در چنین رابطه‌ای حتی اگر فرزندی به وجود بیاید، معمولا ناخواسته است و تمایلی برای نگهداری از آن وجود ندارد چرا که از لحاظ قانونی و حقوقی جایی ثبت نشده است. بنابراین سقط جنین‌های مکرر نیز در زنانی که در چنین روابطی هستند دیده می‌شود که سلامت جسمی و روانی زنان را به خطر می‌اندازد.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/11/2:: 2:30 عصر     |     () نظر
 
انتشاربی سابقه تصاویر خصوصی زنان ودختران ایرانی
به اسم تبلیغات مد لباس، مو، آرایش در فضای مجازی؛

سنتی بودن جامعه از یک‌سو و عدم سازگاری شبکه‌های اجتماعی با فرهنگ ایرانی باعث شد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی همراه با برخی رفتارهای افراطی، دردسرها و مشکلاتی باشد که شاید هیچ‌کدام از مخاطبان، خودشان را دچار چنین مشکلاتی نمی‌دیدند.


  استفاده از شبکه‌های اجتماعی عمدتا در کنار استفاده‌های منطقی و معقول خود، آسیب‌های متعددی نیز در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اخلاقی و حتی امنیتی به دنبال خواهند داشت.

در کشور ما نیز استفاده‌ از شبکه‌های مختلف اجتماعی آسیب‌های متعددی در حوزه‌های اجتماعی و اخلاقی و حتی امنیتی ایجاد کرده است که انتشار شایعات در حوزه‌های مختلف که بعضا زندگی شخصی و عمومی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نمونه‌هایی است که حتی پای برخی از آنها به رسانه‌ها نیز کشیده شده است.

سنتی بودن بدنه جامعه ایرانی از یک‌سو و بومی نبودن و عدم سازگاری شبکه‌های اجتماعی وارداتی با فرهنگ، عقاید و رسوم ایرانی باعث شد، استفاده مردم از عمده شبکه‌های اجتماعی همراه با برخی رفتارهای افراطی، دردسرها و مشکلاتی باشد که شاید در وهله اول هیچ‌کدام از مخاطبان این شبکه‌های اجتماعی، در بدترین شکل ممکن هم خودشان را دچار چنین مشکلاتی نمی‌دیدند

منتشار

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/11/1:: 5:0 عصر     |     () نظر
   1   2      >
درباره

بیستجان لنجان

وضعیت من در یاهـو
خدادادموذنی بیستگانی
ای آفتاب عشق و عدالت شتاب کن باز آ قنوت باغچه را مستجاب کن این خاک تشنه بی‌تو به باران نمی‌رسد باغ خزان زده به بهاران نمی‌رسد خورشیدی و زمین و زمان در مدار توست مولای من بیا که جهان بی‌قرار توست تنها تو منجی بشر و آدمیتی اصلاً تویی که فلسفه‌ی خاتمیتی تو سِرّ سجده‌های ملائک بر آدمی تو رازِ سر به مُهرِ سحرهای عالمی ماتمکده‌ست کعبه‌ی بی‌تو، خلیل عشق چشمان توست کعبه، بیا ای دلیل عشق با صد هزار جلوه‌ی مشهود می‌رسی با نغمه‌ی الهی داوود می‌رسی موسی شدی و طور به سویت شتافته‌ست نیل است که به شوق تو سینه شکافته‌ست سیمای تو ز یوسف مصری ملیح‌تر همراه تو مسیح و تو از او مسیح‌تر آیات حسن و فضل و کمال تو بی‌حد است خوی و خصال تو همه عین محمد است همراه توست معجزه‌های محمدی داری به روی شانه عبای محمدی مولا بیا به دین بده روح دوباره‌ای با ذوالفقار فتح، شکوه دوباره‌ای برپاست نهروان و جمل‌های دیگری بیت الحرام و لات و هُبَل‌های دیگری هر سنگ را نگاه تو سجّیل می‌کند یا هر پرنده را چو ابابیل می‌کند باز آ که دست ظلم و ستم را قلم کنی باز آ که باز عدل علی را علم کنی باز آ که در مدینه قیامت به‌پا شود صحن و سرای حضرت زهرا بنا شود در چشم تو شکوه الهی خلاصه است صلح و جهاد تو همه عین حماسه است در هر نگات نور خدا موج می‌زند امید سیدالشهدا موج می‌زند آمیزه‌ی صلابت و احساس دیدنی‌ست در قامتت رشادت عباس دیدنی‌ست سمت تو آب‌های روان سجده می‌کنند بر خاک پات مُلک و مکان سجده می‌کنند بی‌انتهاست نامتناهی‌ست علم تو آئینه‌ی علوم الهی‌ست علم تو تا واژه واژه‌ات ملکوت حقایق است در هر نگات جلوه‌ی صد صبح صادق است داری به دوش پرچم باب الحوائجی در دست توست خاتم باب الحوائجی چشم رئوف توست بهشت برین ما نور ولایتت شده حصن حصین ما دلبستگی به رحمت تو در نهاد ماست پلکی بزن، نگاه تو باب المراد ماست شوق تو در هدایت ما بی‌نهایت است چشمان روشن تو چراغ هدایت است برپا شده‌ست در دل عالم چه محشری دیگر بتاب ماه خدا! یابن عسکری من تشنه‌ی نگاه توأم أیها العزیز دلتنگ روی ماه توأم أیها العزیز تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را … از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُه
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ