سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] اگر خداوند از نافرمانى خود بیم نمى‏داد ، واجب بود بشکرانه نعمت‏هایش نافرمانى نشود . [نهج البلاغه]
بیستجان لنجان
 
میلاد نور

 

Go to fullsize imageGo to fullsize imageGo to fullsize image

میلاد آخرین فرستاده حق محمدمصطفی(ص) ورئیس مذهب شیعه امام جعفرصادق(ع)مبارک


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 87/1/6:: 10:17 عصر     |     () نظر
 
نوروز

شکفتن گل های بهاری وتولد گل زیبای محمدی مبارک


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 86/12/22:: 9:19 صبح     |     () نظر
 
هیئت
هیئت رزمندگان اسلام شهرزاینده رود - محله بیستجان اولین جلسه خودراباحضور رزمندگان هشت سال دفاع مقدس وباسخنرانی حجت الاسلام شیخ محمدعلی امامی وتوضیحات حاج محمد حسین موذنی -مسئول هیئت درسالن فرهنگسرای شهرداری زاینده رود آغاز نمود.

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 86/12/15:: 9:48 صبح     |     () نظر
 
عزاداری دربیستجان

 عزاداری دربیستجان

السلام علیک یااباعبدالله الحسین(ع)  

محرم، عاشورا ، کربلا ، شهادت ، ایثار ، مردانگی و....این کلمات وعبارات فرارسیدن محرم الحرام  وشیرمردان وشیرزنان کربلا رایادآوری می کند .هنوز پس ازگذشت بیش ازهزارسال انگار دوباره غمنامه شهیدان کربلا سرودی تازه است. فتوت ، مردانگی وآزادگی ازپس قرن ها انسان رازنده می کند. شیعه لباس سیاه می پوشد وروح معنویت درانسان غافل ازخدا دوباره زنده می شود وغبار از فطرت الهی انسان زدوده می شود.

درمحله بیستجان مراسم عزاداری سالار شهیدان باطلیعه ماه غم ،محرم باسیاه پوش کردن مساجد (الزهرا(س)-حضرت ابوالفضل(ع)-صاحب الزمان(عج)-جامع-المهدی)وگلستان شهدا آغاز می گردد.

ازآغازدهه محرم تمام مساجد بادعوت ازروحانی نماز جماعت را درسه وقت اقامه    می نمایند. برگزاری زیارت عاشورا از شب اول تا اربعین امام حسین(ع)، برگزاری جلسات روضه درمنازل ونوحه خوانی ، سینه زنی ،زنجیرزنی، شبیه خوانی درسطح این محل ازآداب ورسوم مردم مؤمن این خطه می باشد.

درروز تاسوعا مراسم بزرگداشت شهدای این محل باحضور هیئت های مذهبی برگزارمی گردد.

درروز عاشورا مردم بعدازاقامه نماز صبح درمحل گلستان شهدا زیارت کامل عاشورا را قرائت وپس ازآن برای زیارت امامزاده سید احمد به محل همجوار خود باباشیخ علی بادستجات عزاداری وهیئت هامی روند.مردم باباشیخ علی نیز متقابلا" برای زیارت قبور شهدا باهیئت های خود به بیستجان می آیند.ظهر عاشورا مساجد از عزادارا امام حسین(ع) پذیرایی می نمایند.

برگزاری مراسم هفته امام حسین (ع) وپذیرایی هیئت ها ومساجد از عزاداران سیدالشهداء(ع)دراین مراسم از رسوم مردم بیستجان است.

سیاهپوش مساجد تا آخرماه صفررحلت پیامبر ادامه دارد.

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 86/10/19:: 11:17 عصر     |     () نظر
 
محرم

 

Go to fullsize image

 

باز این چه شورش است که در خلق عالم است
باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است
باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین
بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است
این صبح تیره باز دمید از کجا کزو
کار جهان و خلق جهان جمله در هم است
گویا طلوع می‌کند از مغرب آفتاب
کاشوب در تمامی ذرات عالم است
گر خوانمش قیامت دنیا بعید نیست
این رستخیز عام که نامش محرم است
در بارگاه قدس که جای ملال نیست
سرهای قدسیان همه بر زانوی غم است
جن و ملک بر آدمیان نوحه می‌کنند
گویا عزای اشرف اولاد آدم است
خورشید آسمان و زمین نور مشرقین
پرورده‌ی کنار رسول خدا حسین 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 86/10/19:: 12:45 عصر     |     () نظر
 
کوتاه وخواندنی
لحظه میلاد دوباره
تو همه چیز را می‌دانی. بسیار شنیده‌ای، بسیار خوانده‌ای،‌ بسیار دیده‌ای. اما باز احساس می‌کنی تهی و خالی و پوچی! آن‌چه به تو احساس پوچی می‌دهد تصور تو، از دانش توست. در عمل می‌بینی که هیچ کدام از دانسته‌هایت، تو را رها نکرده، به تو احساس رضایت نداده، پس گمان می‌کنی، شاید زندگی تو خالی است و کمی افسرده می‌شوی و از خودت می‌پرسی، یعنی ... که چی؟


آیا در تنهایی زندگی می‌کنید؟
تنها و در خود بودن از حالات عمومی انسان‌هاست. گفته شده است که این احساس در حکم سرماخوردگی آسیب‌شناختی روانی است. اما احساس تنهایی در تنها بودن خلاصه نمی‌شود. عوامل زیادی در کار آن دخالت می‌کنند. احساس تنهایی حالی از ذهن است که معمولا به درستی درک نمی‌شود.

چه اسراری در ذهن شما نهفته است؟
برخی از تجربیات به سختی فراموش می‌شوند مانند اولین عشق، اما چگونه یک فرد می‌تواند این خاطرات شخصی را حفظ کند؟ با استفاده از تکنیک‌های تصویربرداری مغز، دانشمندان شکی ندارند که مکانیزمی تولید و نگهداری خاطرات را بر عهده دارد. آن‌ها دریافته‌اند که بخش هیپوکاموس (ساختمان عصبی خمیده‌ای که در کف شاخ میانی بطن مغز قرار دارد) در قسمت خاکستری مغز می‌تواند به صورت صندوقچه خاطرات عمل کند. اما این منطقه نگهداری، قابلیت تمیز ندارد.

هر باوری داشته باشید، همان می‌شود
بیشتر ما اغلب ناغافل باورهای‌مان را علیه خودمان به کار می‌بریم. اگر به مشکلات خود نظر بیندازید، احتمالا متوجه می‌شوید که از باورهای غلط و دیدگاه محدود شما آب می‌خورند. بنابراین اگر در مناسبات خود با مشکل روبه‌رو هستید، باورهای‌تان را در زمینه مناسبات بررسی کنید؛ تمام باورهای‌تان را. هم‌چنین اگر مشکل سلامتی دارید، به باورهای خود در مورد تندرستی نظر بیندازید. اگر مشکل مالی دارید، به دقت باورهای‌تان را در مورد مسایل مالی بررسی کنید.


بازی جادویی "همین‌جا پیداش کن!"
در زندگی خود چند بار جملاتی را که با "اگر" شروع می‌شوند، از خود یا اطرافیان‌تان شنیده‌اید؟ آیا متوجه شده‌اید که آدم‌های ناموفق خیلی بیشتر از موفق‌ها از این کلمه استفاده می‌کنند!؟ چند بار این جملات "اگردار" را از این و آن شنیده‌اید؟
اگر خوب به این جمله‌های "اگرآلود" دقت کنید! معنای پنهان در همه این جملات چیزی شبیه حسرت و افسوس است! یعنی چون قسمت اول جمله برآورده نشده، پس او حق داشته به قسمت دوم جمله نرسد!


رابطه بین طول عمر و خوش‌بینی
شواهد بسیار زیادی وجود دارد که انسان‌های منظم، دارای ثبات اجتماعی و خوش‌بین، خیلی کمتر از افراد تنها، بدبین و ناراضی در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف و در نهایت مرگ قرار می‌گیرند. تحقیقات گویای این مطلب هستند که خوش‌بینی، در نهایت زندگی طولانی‌مدت را برای شما به ارمغان می‌آورد، هر چند آن را تضمین نمی‌کند.

نماز چه اثری بر جسم ما می‌گذارد؟
برخی از کارشناسان معتقدند نماز خواندن، تنها غذای روح انسان نیست؛ بلکه جسم انسان‌ها را نیز تقویت می‌کند و آن‌ها را در مبارزه با مشکلات روزمره یاری می‌دهد.
وقتی چشم‌ها در حالت نماز ثابت می‌ماند، جریان فکر هم خود به خود آرام شده و در نتیجه تمرکز فکر افزایش می‌یابد. ثابت ماندن چشم باعث بهبود ضعف و نواقصی مانند نزدیک‌بینی می‌شود و به لحاظ روانی این حالت باعث افزایش مقاومت عصبی فرد شده و بی‌خوابی و افکار ناآرام را از انسان دور می‌کند.

میز مرتب، اعصاب راحت
برای کاهش فشار محیط کار، ابتدا از میز کار خود شروع کنید. به هم ریختگی روی میز عاملی موثر در ایجاد فشار است. دلایل بسیار زیادی وجود دارند که شما را قانع می‌کنند محل کار خود را مرتب نگه دارید. البته این امر فقط دسترسی به وسایل مورد نیاز را آسان نمی‌کند، بلکه فواید بی‌شمار دیگری نیز در بر دارد.
نقل ازمجله موفقیت 

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 86/9/20:: 10:8 عصر     |     () نظر
درباره

بیستجان لنجان

وضعیت من در یاهـو
خدادادموذنی بیستگانی
ای آفتاب عشق و عدالت شتاب کن باز آ قنوت باغچه را مستجاب کن این خاک تشنه بی‌تو به باران نمی‌رسد باغ خزان زده به بهاران نمی‌رسد خورشیدی و زمین و زمان در مدار توست مولای من بیا که جهان بی‌قرار توست تنها تو منجی بشر و آدمیتی اصلاً تویی که فلسفه‌ی خاتمیتی تو سِرّ سجده‌های ملائک بر آدمی تو رازِ سر به مُهرِ سحرهای عالمی ماتمکده‌ست کعبه‌ی بی‌تو، خلیل عشق چشمان توست کعبه، بیا ای دلیل عشق با صد هزار جلوه‌ی مشهود می‌رسی با نغمه‌ی الهی داوود می‌رسی موسی شدی و طور به سویت شتافته‌ست نیل است که به شوق تو سینه شکافته‌ست سیمای تو ز یوسف مصری ملیح‌تر همراه تو مسیح و تو از او مسیح‌تر آیات حسن و فضل و کمال تو بی‌حد است خوی و خصال تو همه عین محمد است همراه توست معجزه‌های محمدی داری به روی شانه عبای محمدی مولا بیا به دین بده روح دوباره‌ای با ذوالفقار فتح، شکوه دوباره‌ای برپاست نهروان و جمل‌های دیگری بیت الحرام و لات و هُبَل‌های دیگری هر سنگ را نگاه تو سجّیل می‌کند یا هر پرنده را چو ابابیل می‌کند باز آ که دست ظلم و ستم را قلم کنی باز آ که باز عدل علی را علم کنی باز آ که در مدینه قیامت به‌پا شود صحن و سرای حضرت زهرا بنا شود در چشم تو شکوه الهی خلاصه است صلح و جهاد تو همه عین حماسه است در هر نگات نور خدا موج می‌زند امید سیدالشهدا موج می‌زند آمیزه‌ی صلابت و احساس دیدنی‌ست در قامتت رشادت عباس دیدنی‌ست سمت تو آب‌های روان سجده می‌کنند بر خاک پات مُلک و مکان سجده می‌کنند بی‌انتهاست نامتناهی‌ست علم تو آئینه‌ی علوم الهی‌ست علم تو تا واژه واژه‌ات ملکوت حقایق است در هر نگات جلوه‌ی صد صبح صادق است داری به دوش پرچم باب الحوائجی در دست توست خاتم باب الحوائجی چشم رئوف توست بهشت برین ما نور ولایتت شده حصن حصین ما دلبستگی به رحمت تو در نهاد ماست پلکی بزن، نگاه تو باب المراد ماست شوق تو در هدایت ما بی‌نهایت است چشمان روشن تو چراغ هدایت است برپا شده‌ست در دل عالم چه محشری دیگر بتاب ماه خدا! یابن عسکری من تشنه‌ی نگاه توأم أیها العزیز دلتنگ روی ماه توأم أیها العزیز تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را … از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُه
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ