سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند رابرای دانشش بزرگ بشمار و درگیری با وی را واگذار [امام کاظم علیه السلا]
بیستجان لنجان
 
ابعادشخصیت امام حسن مجتبی(علیه السلام)

دامنه شخصیت بی مانند سبط اکبر پیامبر ص امام حسن مجتبی ع آنقدر وسیع و گسترده است که آثار و نشانه های آن در تمام کتاب های حدیث، تراجم، سیره، تاریخ و مناقب فراوان به چشم می خورد. تواضع، فروتنی، خدا ترسی، روابط حسنه، احترام متقابل و کمک به بینوایان از ابعاد برجسته زندگی آن سرور جوانان بهشتی است. آن بزرگوار بازویی علمی، قضایی، و نیرویی بسیار کارآمد برای حکومت علوی و شخص امیرمومنان ع بوده . امام از جمله کسانی بود که از آغاز تا پایان به دفاع از حریم رهبری پرداخت و در جنگ های جمل، صفین و نهروان فعالانه شرکت جست، بلکه در بسیج نیروها از کوفه برای مقابله با فتنه طلحه و زبیر، گام های بسیار مثبت و موثری برداشت. هر چند زندگی پر رنج و محنت امام، پر از مسائل و دشواری ها است اما ما در اینجا فقط به بُعد جایگاه علمی امام مجتبی ع اشاره می کنیم.

امام حسن مجتبی(ع)

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/9/29:: 7:17 عصر     |     () نظر
 
مرارتهایی که پیامبر(ص) در طول زندگیشان تحمل کردند

به گزارش افکارنیوز،سایت برهان نوشت: روز 28 صفر در جهان اسلام، روز حزن‌آلودی است؛ روزی که پیام‌آور خوبی‌ها به دیدار پروردگار خود شتافت. حضرت محمد (ص) 23 سال برای انجام رسالت خود سختی‌ها را تحمل می‌نمود. سختی‌ها آنجا سنگین‌تر می‌شدند که یاران و نزدیکان در لباس دشمن درمی‌آمدند و انجام رسالت را برای پیامبر سخت‌تر می‌نمودند.بازخوانی تعداد محدودی از سختی‌هایی که پیامبر خدا در میان یاران خود دید، می‌تواند برای امروز ما نیز درس‌آموز باشد؛ آنجا که بی‌بصیرتی‌ها بر دشواری‌ها می‌افزاید.آنچه می‌خوانید، گفت‌وگوی ما با دکتر محمدحسین رجبی دوانی است. وی از مهم‌ترین اساتید و کارشناسان تاریخ اسلام است.رسول اعظم(صلی الله علیه وآله) ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/9/29:: 7:6 عصر     |     () نظر
 
سیاست های جمعیتی درکشورها2

کره‌ جنوبی؛ مرخصی اجباری در روز خانواده

کره‌ جنوبی با نرخ 1.2 فرزند به ازای هر زن دیگر کشور توسعه یافته شرق آسیاست که با کاهش و پیری جمعیت روبروست. این میزان کاهش جمعیت حتی از چین نیز که سیاست تک‌فرزندی را به اجرا گذاشت، بیشتر است. کره‌ جنوبی نیز همانند ایران در دهه 70 و 80 میلادی سیاست‌های سختگیرانه‌ای برای کنترل جمعیت و تک‌فرزندی در پیش گرفت اما امروز با مشکل پیری روبروست. مهمترین مانع بر سر راه زوج‌های کره‌ای امروز بدهی سنگین خانواده‌هاست که انگیزه بچه‌دار شدن و تحمل هزینه‌های بیشتر را به حداقل رسانده است. یکی از مهمترین دغدغه‌های خانواده‌ها تأمین مخارج سلامت و آموزش فرزندان است، ازین رو دولت کره جنوبی متعهد شده است هزینه‌های مراکز دولتی نگهداری کودک – مهدکودک‌ها – را به نصف کاهش دهد و همچنین با در پیش گرفتن سیاست‌های فرهنگی، در تغییر الگوی مدرک-محور بودن و رابطه تحصیلات عالی و موفقیت دارد.

علاوه بر این، کره‌ جنوبی مشوق‌های اقتصادی را نیز در نظر گرفته است. از هدایای نقدی به ازای هر فرزند بیشتر تا ابتکاراتی چون روز خانواده. براساس این اقدام ابتکاری وزارت سلامت کره جنوبی، سومین چهارشنبه هر ماه "روز خانواده" نام گرفته است و در این روز چراغ تمام ادارات رأس ساعت 19 خاموش خواهد شد و تمامی کارمندان باید زودتر از همیشه به منزل رفته و در کنار خانواده خود باشند. به گفته مقامات کره‌ای، تحکیم پیوندهای خانوادگی موجب افزایش اشتیاق زوج‌ها به فرزندآوری بیشتر می‌شود.

همچنین دولت کره جنوبی برای آندسته از مادرانی که بدلیل سختی‌های دوران بارداری رغبتی به باردار شدن ندارند، برای زوج‌هایی که لحاق خارج از رحم را انتخاب کنند، 3 هزار دلار پاداش در نظر گرفته است.

روسیه؛ روز ملی حاملگی

فدراسیون روسیه نیز از دهه 1990 میلادی با کاهش زاد و ولد و افزایش مرگ و میر (که یکی از عوامل آن شیوع استفاده از الکل است) مواجه شده است. در سال 2007 دولت روسیه روز 12 سپتامبر را "روز ملی حاملگی" قرار داده است به امید اینکه با تعطیلی این روز و ایجاد انگیزه ملی و وطن پرستانه در زوج های جوان، آن ها اقدام به فرزندآوری کنند. علاوه بر این اقدام فرهنگی، مادرانی که در این روز فرزندشان به دنیا بیاید شانس برنده شدن یخچال فریزر، وجه نقد و حتی خودرو خواهند داشت. 

همچنین در برخی از مناطق روسیه برای تولد هر فرزند مبلغ 250 هزار روبل (معادل 10 هزار دلار) هدیه نقدی نیز در نظر گرفته شده است. بنابر گزارش موسسه فوربز، بررسی آمار رشد جمعیت روسیه نشان می‌دهد این سیاست‌ها چندان بی‌اثر نبوده است و این کشور توانسته است در سال 2012 ایالات متحده را در رشد جمعیت پشت سر بگذارد. با توجه به پراکندگی جمعیت روسیه نسبت به وسعت این کشور پیش بینی شده بود در صورت عدم حل مشکل کاهش جمعیت، تا سال 2050 جمعیت این کشور به 100 میلیون نفر کاهش یابد. ولادیمیر پوتین نیز در مبارزات انتخاباتی خود در سال 2011 متعهد شد طی 5 سال با سرمایه‌گذاری 33 میلیارد دلاری، زاد و ولد این کشور را 30 درصد افزایش دهد.

رسیدن نرخ رشد جمعیت روسیه به آمریکا در سال 2011 با اجرای سیاست‌های تشویقی

ژاپن؛ مستمری سالانه و ابداع روبات‌های کودک

ژاپن علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با رکود اقتصادی، با نرخ پایین زاد و ولد نیز روبروست؛ کاهش جمعیت ژاپن به حدی است که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند با روند کنونی تا هزار سال آینده نسل ژاپنی‌ها منقرض خواهد شد. نرخ زاد و ولد ژاپن از سال 1975 به این سو، از به کمتر از دو فرزند به ازای هر زن رسید و هم اکنون نیز 1.39 فرزند به ازای هر زن است. جمعیت سالمندان ژاپن به حدی افزایش پیدا کرده است که در سال 2012 میزان فروش پوشک بزرگسالان از پوشک نوزادان در این کشور پیشی گرفت!

نمودار کاهش جمعیت ژاپن از دهه 50 میلادی به بعد

منتقدان معتقدند دولت ژاپن همچنان نسبت به کاهش و پیری جمعیت این کشور بی تفاوت هستند. از سوی دیگر یک مخترع ژاپنی برای پر کردن خلاء فرزند نوزادی پلاستیکی را ساخته است که مانند یک کودک واقعی گریه می کند، مریض می شود و درد می کشد و نسبت به ابراز احساسات والدینش واکنش نشان می دهد. سازنده این کودک که "یوتارو" نام گرفته است، امیدوار است با برانگیخته شدن احساس پدرانه و مادرانه در صاحبان این کودک روزی یک کودک واقعی بسازد!

"یوتارو" روبات کودک ژاپنی که قابلیت واکنش نسبت به احساسات والدین را دارد!

اما دولت ژاپن آنقدر که منتقدانش می‌گوید هم بیکار ننشسته است تا هزار سال دیگر نسل ژاپنی‌ها منقرض شود! مقامات این کشور سعی کرده‌اند با محور قرار دادن کمک‌های نقدی، خانواده‌ها را به داشتن فرزند ترغیب کنند؛ هزینه‌های بالای تحصیل و بهداشت از جمله بزرگترین موانع زاد و ولد در این کشور است. دولت ژاپن از سال 2009 میلادی بسته حمایتی را پیشنهاد کرد تا خانواده‌ها به ازای هریک از فرزندانشان تا سن 15 سالگی، مستمری سالانه معادل 3300 دلار دریافت کنند. همچنین بهره‌مندی از مزایای مراکز دولتی نگهداری کودک، تحصیل رایگان و ... از جمله سیاست‌های ژاپن برای تشویق زوج‌های جوان به پدر یا مادر شدن است.اما پرداخت‌های نقدی و کمک‌های اقتصادی همه مشکل را حل نمی‌کند. جامعه ژاپن بطور سنتی جامعه‌ای مرد سالار است که زنان تمام کارهای خانه را بر دوش دارند و همین موضوع، زنان ژاپنی را نسبت به بچه‌دار شدن بی علاقه کرده است. از این رو، تشویق مردان به مشارکت در کارهای خانه و کمک به همسرانشان از جمله اقدامات فرهنگی در این کشور برای افزایش میل به فرزندآوری بوده است. به عقیده کارشناسان این کشور، کمک‌های اقتصادی می‌تواند به جهش ناگهانی در رشد جمعیت کمک کند اما برای داشتن رشد پایدار، توجه به مسائل فرهنگی و روابط درون خانواده‌ها مهمتر از مسائل اقتصادی است.

رومانی؛ تنبیه مجردها و بدون فرزندها

رومانی هم مانند کشورهایی که تا کنون به آن‌ها اشاره کردیم با کاهش زاد و ولد روبروست. اما تفاوتی که رومانی با روش‌های مورد اشاره در کشورهای دیگر دارد، اتخاذ سیاست‌های تنبیهی برای خانواده‌هایی است که بچه‌دار نمی‌شوند. در دهه 1960 میلادی رشد جمعیت در رومانی به صفر نزدیک شد که برای کشوری کمونیست با الگوهای مارکسیستی که سلامت اقتصادی را بسته به تقویت قشر کارگر می‌داند. ازین رو دولت از سال 1966 دست به کار شد.

دولت رومانی در انتخاب سیاست هایشان به تشویق بیشتر به سراغ تنبیه رفتند؛ در حالی که مشوق‌های اقتصادی و مالیاتی برای تشویق خانواده‌ها به بچه‌دار شدن در نظر گرفته شده است، اما وزن بیشتری به تنبیه مالیاتی افرادی که از ازدواج و بچه‌دار شدن امتناع می ورزند داده شده است. براساس این قانون، تمام شهروندان (اعم از زن و مرد) رومانی پس از سن 25 سالگی در صورت نداشتن فرزند (چه مجرد باشند چه متأهل)، باید مالیات بپردازند که می تواند تا 20 درصد درآمد آنان را ببلعد. همچنین قوانین سختگیرانه برای طلاق و استقرار پلیس در بیمارستان‌ها برای جلوگیری از سقط جنین به همراه توقف واردات وسایل پیشگیری از بارداری نیز از دیگر سیاست‌های رومانی در این مسیر بوده است. قوانین سختگیرانه برای طلاق در دهه 60 میلادی به حدی رسید که در سال 1967 تنها به 28 زوج اجازه جدایی داده شد. 

این اقدامات در همان سال اول جواب داد و زاد و ولد در رومانی از 273 هزار واقعه تولد، به بیش از 527 هزار مورد رسید. البته بدلیل سختگیرانه بودن برخی از این سیاست‌ها، فراز و فرودهایی هم داشته که مهمترین آن کاهش دوباره رشد جمعیت در دهه 80 میلادی بود. این سختگیری‌ها تا جایی پیش رفت که پلیس زنان را تحت مراقبت‌ها و معاینه‌های دوره‌ای قرار می‌داد تا در صورت محرز شدن حاملگی، تا تولد نوزاد تحت نظارت باشند. همچنین زوج‌هایی که برای مدت طولانی بچه‌دار نمی‌شدند از سوی کمیته‌ای، مورد بازخواست و رفتارهای زناشویی آنان مورد بازپرسی قرار می‌گرفت.

در نهایت این سیاست‌ها در سال 1989 و با سقوط "نیکولای چائوشسکو" دبیرکل حزب کمونیست رومانی، متوقف شد. جمعیت رومانی تا سال 1991 رشدی سریع داشت اما از آن زمان، روند نزولی را در پیش گرفت. در سال 1991 جمعیت این کشور به بیش از 23 میلیون نفر رسید اما جمعیت این کشور تا سال 2011 به 20 میلیون نفر و در سال 2012 به 19 میلیون نفر کاهش یافت که مهاجرت به کشورهای غرب اروپا برای کار از جمله دلایل این کاهش شدید است. معضلات اقتصادی رومانی همچنان گریبانگیر مردم این کشور است و ریاضت اقتصادی در رومانی هم در عدم تمایل به زاد و ولد نقشی پررنگ داشته است.

کاهش شدید زاد و ولد بدلیل مشکلات اقتصادی و مهاجرت، رومانی را با پیری و کاهش جمعیت درگیر ساخته است

در سال 2013 در این کشور تنها 180 هزار نوزاد متولد شد که پایین‌ترین میزان از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون است. نرخ زاد و ولد هم اکنون 1.4 فرزند به ازای هر زن است که برای رهایی از معضل کنونی، این رقم باید به 2.2 فرزند برسد و با روند کنونی جمعیت این کشور تا 2016 بیش از هفت میلیون نفر کاهش خواهد یافت. 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/9/27:: 4:0 عصر     |     () نظر
 
سیاست های جمعیتی درکشورهای دیگر

چه کشورهایی در جهان با بحران کاهش رشد جمعیت مواجه هستند؟ این کشورها چه راهکارهایی برای مقابله با این معضل بکار بسته اند؟ چه مشوق هایی برای فرزند آوری در کشورهای دیگر در نظر گرفته شده است؟ آیا در ایران شرایط لازم برای افزایش زاد و ولد فراهم شده است؟ گزارش ویژه مشرق به این سوالات پاسخ می دهد .

"پیری عمومی" از جمله معضلاتی است که کشور در صورت ادامه روند کنونی رشد جمعیت، در سال های آینده با آن مواجه خواهد شد؛ معضلی که رهبر انقلاب نیز با هشدار به کاهش جمعیت جوان کشور نسبت به تهدیدات ناشی از آن ابراز نگرانی کردند.

در پیام رهبر انقلاب به دست اندرکاران همایش ملی تغییرات جمعیتی که اواسط سال گذشته برگزار شد، آمده است:

"مسئله جمعیّت که بجد هم مورد بحث و اختلاف نظر در جامعه است، مسئله بسیار مهمّی است. بلاشک از نظر سیاست کلّی کشور، کشور باید برود به سمت افزایش جمعیّت؛ البتّه به نحو معقول و معتدل. همه ‌ی اشکالات و ایرادهایی که وارد میشود -که بعضی از اشکالاتی را هم که مطرح میکنند ما دیده ایم - قابل برطرف شدن و قابل پاسخ دادن است. آنچه مهم است این است که کشور ما با ظرفیّت طبیعی و با ویژگی جغرافیای سیاسی خود احتیاج دارد به یک جمعیّت بیشتر؛ علاوه بر این –همان طور که قبلاً هم گفته ایم- مسئله ی نمای جوان برای کشور یک مسئله ی اساسی و مهم و تعیین کننده است. آن ‌طوری که اهل علم و اهل تحقیق بررسی کرده اند و جوانب قضیّه را ملاحظه کرده اند و آمارها را مورد مداقّه قرار داده اند، ما اگر چنانچه با این شیوه ای که امروز داریم حرکت میکنیم پیش برویم، در آینده‌ ی نه چندان دور، یک کشور پیری خواهیم بود که علاج این بیماری پیری هم در حقیقت در دسترس نیست؛ حالا نه [ اینکه] در دسترس ما نیست، [بلکه] در دسترس هیچ کس نیست؛ یعنی امروز کشورهایی که در دنیا دچار پیری شده اند و قدرت زاد و ولد خودشان را از دست داده اند، به دشواری میشود گفت که راه علاجی برای حلّ این مشکل دارند. ما هم طبعاً با همین مشکل مواجه خواهیم شد؛ و نباید بگذاریم به اینجا برسد. البتّه مبانی اسلامی و تفکّر اسلامی در زمینه‌ ی جمعیّت و افزایش جمعیّت و با توجّه به وضع جغرافیای سیاسی منطقه و کشور جمهوری اسلامی، یک چیزهای روشن و واضحی است. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/9/27:: 3:57 عصر     |     () نظر
 
رد شبهه یکی بودن مصحف فاطمه(س) با قرآن

آنچه در آثار علمای شیعه دیده می‌شود اصراری عجیب بر تحریف ناپذیری قرآن است چنانکه شیخ صدوق (ره) می‌گوید: «اعتقاد ما (شیعیان) این است که قرآنی که خدای متعال بر پیامبرش محمّد ـ صلّی الله علیه و آله ـ نازل فرموده همین قرآنی است که بین دو جلد در دست مردم است و بیش از این نیست و هرکس به ما (شیعیان) نسبت دهد که ما قرآن را بیش از آن می‌دانیم دروغگوست.»

 یکی از تهمت های قدیمی و بزرگ، که غالباً توسط مبلغین وهابیت به شیعیان وارد شده است، تهمت تحریف قرآن است. گاه توسط آنها ادعا می شود که شیعه معتقد است که بعضی از آیات قرآن حذف شده است و چون شیعه قائل به کم شدن قرآن است کافر است لذا ریختن خون شیعیان مباح است. این در حالی است که قرن‏ها بر شیعه گذشته است و هزاران فقیه، مفسر، متکلم و شیعى ظهور کرده ‏اند و در گفتار و رفتار بر سلامت و حقانیت و اصالت کتاب اللّه‏ موجود در دست مردم، صحه گذشته ‏اند.

 اخیراً نیز مدیر اوقاف مکه ادعا نموده است که در سفر حج امسال از برخی شیعیان ایرانی تعدادی قرآن تحریف شده ضبط گردیده است. به نظر می رسد که در برابر این دست از ادعاهای واهی موضع گیری قاطعی از جانب مسئولین حکومتی لازم است. علاوه بر آن لازم است تا از سوی علمای دینی نسبت به رد این تهمت ها و پاسخ به شبهات اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین گسترش فضای گفتگو بین فرق اسلامی نیز می تواند از دامنه این سوءتفاهمات بکاهد.

 وهابیت با امکانات تبلیغاتی در کشورهایی همچون عربستان سعودی این تهمت را بر شیعه می زنند که شیعه به قرآنی غیر از این قرآن معتقد است در حالی که باید گفت، اسناد تحریف قرآن به شیعه تهمت بزرگ و غیر منصفانه ‏اى است و علمای بزرگ شیعه هرگز قائل به تحریف قرآن نبوده و نیستند.

آنچه در آثار علمای شیعه دیده می‌شود اصراری عجیب بر تحریف ناپذیری قرآن است چنانکه شیخ صدوق (ره) می‌گوید: «اعتقاد ما (شیعیان) این است که قرآنی که خدای متعال بر پیامبرش محمّد ـ صلّی الله علیه و آله ـ نازل فرموده همین قرآنی است که بین دو جلد در دست مردم است و بیش از این نیست و هرکس به ما (شیعیان) نسبت دهد که ما قرآن را بیش از آن می‌دانیم دروغگوست

قرآن کریم

 

تهمت خائن بودن جبرئیل در نزد شیعه

 

البته این دست از تهمت ها صرفاً به تهمت تحریف قرآن توسط شیعیان محدود نمی شود. یکی دیگر از تهمتهای وهابیون به شیعه این است که می گویند شیعیان بعد از سلام نماز، سه مرتبه دست ها را بلند می کنند و می گویند «خان الامین[جبرئیل امین خیانت کرد]» منظور از این تهمت واهی این است که شیعه معتقد است رسول خدا و جعفر و علی در کوه حرا بودند. جبرئیل از طرف خدا مامور شد نبوت را به علی برساند ولی خیانت کرد و به پیامبر رساند!

 

از زمان هاى گذشته شیعه را متهم نموده اند که معتقد است جبرئیل در جریان وحی خیانت کرده و به جاى آن که رسالت را به على بن ابى طالب ابلاغ کند آن را بر رسول خدا صلى الله علیه وآله  ابلاغ نموده  است. از این رو بعد از سلام نمازشان سه بار دست خود را بالا می برند و می گویند: (خان الامین)!

 

البته این اتهام تنها از سوی برخی از وهابیون ناآگاه اشاعه پیدا نکرده بلکه متأسفانه در برخی از کتب علمای اهل سنت از جمله کتب ابن عربی نیز این اتهام به نحوی بیان شده است و این مطالب بی اساس وسیله ای برای گروه سیاسی وهابی برای پیشبرد اهداف جنایتکارانه شان گردیده است.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی 8 اردیبهشت 1393 در جمع اساتید و محصلان ‏موسسه تخصصی حوزوی مذاهب اسلامی با بیان اینکه قرآن کلامی الهی است، به دروغ و تهمت به شیعیان در برخی کتاب‌هایی که حتی توسط علمای سایر مذاهب ‏نوشته می‌شود، اشاره کرد و گفت: آنها مسائلی را بیان می‌کنند که بسیار مضحک بوده و انسان را به وحشت و تعجب ‏می‌اندازد.‏ امروز بازار تهمت و دروغ نسبت به مذاهب اسلامی به ویژه ‏تشیع داغ ‏شده است، بنابراین باید با دادن آگاهی، ناآگاهان را مطلع ساخت تا همه بدانند که شیعیان، قائل به ‏تحریف قرآن، اولویت برای ائمه اطهار(ع) و مسائلی از این دست نیستند.‏

 

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه پیروان سایر مذاهب باید سئوالات خود در مورد تشیع را از ‏مراجع تقلید شیعه بپرسند؛ نه دشمنان اسلام و تشیع، گفت: به همین دلیل و پس از مشاهده مطالبی ‏که علیه مکتب اهل بیت(ع) منتشر می‌شد، حدود 80 عنوان کتاب را با عنوان عقاید ما تدوین و منتشر ‏کردیم.‏

 

رد شبهه یکی بودن مصحف فاطمه(س) با قرآن

 

یکی دیگر از تهمتهای بی اساس از سوی وهابیت به شیعه این است که می گویند:«... شیعه مصحف فاطمه را قرآن می داند و این قرآن جاری در میان مسلمین را تحریف شده می دانند!» در حالیکه این مسئله یک اتهام بسیار عجیب است چرا که به سهولت می توان بی اساس بودن این اتهام را با حضور در جوامع شیعی جهان اثبات کرد چرا که همواره همین قرآن موجود در بلاد شیعه منتشر و هر روز مورد قرائت شیعیان قرار می گیرد.

 

به نظر می رسد واژه مصحف بهانه ای برای طرح این شبهه از جانب وهابیت شده است. باید توضیح داد که هر نوشته ای را که بین دو جلد جمع آوری شده باشد، مصحف می نامند، از این رو به هر کتابی می توان مصحف گفت. در صدر اسلام به قرآن نیز مصحف گفته می شد. در منابع اسلامی از کتبی یاد شده که اختصاص به معصومان (ع) داشته است و آنان از محتوای آن کتب باخبر بوده اند؛ مانند مصحف علی (ع) و مصحف فاطمه(س). مرحوم علامه عسکری با رد این اتهام در این باره می نویسد: «برخی نویسندگان اهل سنت تهمت دیگری به مدافعان مکتب اهل بیت می زنند و می گویند که آنان قرآن دیگری دارند به نام مصحف فاطمه؛ زیرا نام کتاب فاطمه مصحف است و برخی از مسلمانان در صدر اسلام قرآن را مصحف می نامیدند.»

 

با مطالعه روایات در می یابیم که از دیدگاه مذهب اثنی عشری مصحف حضرت زهرا(س) به عنوان یک نشانه امامت به توارث از امامی به امام دیگر منتقل شده است و هم اکنون در نزد حضرت مهدی صاحب الزمان(عج) است و شیعیان دسترسی بدان ندارند ضمن اینکه بر اساس روایات اسلامی در مصحف حضرت فاطمه(س) به موضوعاتی چون خبر حوادث آینده، وصیت حضرت فاطمه (س)، نام تمام فرمانروایانی که تا قیام قیامت به حکومت خواهند رسید، خبر دادن از فرزندان حضرت زهرا، گزارش احوال پیامبر و جایگاه او پس از وفاتش به زهرا (س) وجود دارد و یک آیه از قرآن وجود ندارد چراکه در حدیثی از امام صادق (ع) می خوانیم : «به خدا قسم مصحف فاطمه نزد ما است و در آن یک آیه قرآن هم وجود ندارد». 

 

اخیرا یک روزنامه نگار مصری که تازه به ایران سفر کرده است در یادداشتی تحت عنوان "در جستجوی قرآن فاطمه در ایران" که در روزنامه الاهرام مصر منتشر شده است این گونه نوشته است:

 

"قبل از این گفته می شد که شیعیان قرآن تحریف شده ای به نام "قرآن فاطمه" دارند. به هنگام ورود به تهران، تعدادی قرآن در گوشه نمازخانه ای در فرودگاه تهران، توجه من را به خود جلب کرد. یکی از این قرآن ها را به دست گرفتم و تلاش کردم تا درباره قرآن تحریف شده شیعیان به نام "قرآن فاطمه" بررسی کنم. پیش بینی می کردم قرآن را باز کنم و همانگونه که گفته می شود برخی از سوره ها حذف شده باشند و سوره جدیدی به نام "ولایت" اضافه شده باشد که حقانیت علی بن ابیطالب در خلافت مسلمین پس از درگذشت پیامبر اسلام را ثابت کند. یا اینکه در آیه های مشخصی، جای برخی کلمات و در برخی سوره ها، جای بعضی آیه ها عوض شده باشد(!) اما چنین چیزی نیافتم."

 

مفاتیح الجنان را قرآن شیعیان معرفی می کردند

 

«‌سیتی‌ورده الجنه» اهل اندونزی که از وهابیت روی گردانده و شیعه شده است می گوید: "وهابی‌ها در جلساتشان می‌گفتند که قرآن شیعیان با مسلمانان دیگر فرق دارد. یک‌بار در یک سخنرانی کتاب «مفاتیح‌الجنان» را نشان ‌دادند و گفتند این قرآن شیعیان است." این شبهه نیز شاید از آن جهت شکل گرفته باشد که گاه ادعیه را با عنوان "قرآن صاعد" خطاب می کنند در واقع در ادبیات اسلامی مراد از قرآن صاعد دعا است. حضرت امام خمینی ره در این زمینه فرموده اند: "بعض از مشایخ ما می فرمودند که «قرآن، قرآن نازل است، آمده است به طرف پایین و دعا از پایین به بالا می رود، این قرآن صاعد است». یعنی دعا دست انسان را می گیرد و می بردش به بالا، آن بالایی که من و شما نمی توانیم بفهمیم، آنها که اهلش هستند می فهمند.

 

به نظر می رسد این دست از تهمت ها و شایعه پراکنی ها با اهداف سیاسی و استعماری و در راستای ایجاد اختلاف و تفرقه در میان امت اسلامی دامن زده می شود و لازم است برای رفع این شبهات فضای گفتگو میان فرق اسلامی هرچه بیشتر گسترش یابد


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/9/26:: 8:45 صبح     |     () نظر
 
خیلی هم راحت باگوشی صحبت نکنید

پژوهشگران دانشگاه استنفورد نشان دادند که با ترفندهایی می شود از ژیروسکوپ گوشی برای استراق سمع استفاده کرد . ...استراق سمع

 امنیت و حریم خصوصی در دنیای امروز، معنی چندانی ندارد. آنچه ما در خلوت می‌گوییم، دیگر چندان خصوصی نیست. حالا دریچه امروز برای شما می خواهد از دغدغه ای بگوید که تا بحال حتی تصورش را هم نکردید....
همه ما می دانیم که اپلیکیشن‌های مختلف در هنگام نصب از ما اجازه می‌گیرند که در صورت لزوم به حسگرهایی مثل میکروفن یا اطلاعاتی مثل لیست تماس‌ها یا گالری عکس‌های دسترسی پیدا می‌کنند. گرچه خیلی از ماها بدون تأمل، اجازه چنین دسترسی‌ای را ارسال می‌کنیم اما نفس درخواست اجازه برای دسترسی، کمی به ما آرامش می‌دهد.
اما جالب است که اپلیکیشن‌ها برای دسترسی به بعضی از حسگرها،اصلا مجوزی لازم ندارند.  منظورم همین ‍ژیروسکوپه....
حالا جالب است که بدانید ، پژوهشگران دانشگاه استنفورد نشان دادند که با ترفندهایی می‌توان از ژیروسکوپ گوشی برای استراق سمع استفاده کرد.
ژیروسکوپ به صورت پیش‌فرض برای سنجش موقعیت گوشی طراحی شده است، اما با نرم‌افزاری که این محققان نوشته‌اند و Gyrophoneمی‌توان ارتعاش حاصل از امواج هوا حین صحبت کردن را تا حد زیادی ثبت کرد!
در حال حاضر کاربران عادی اندروید راهی برای بررسی اپلیکیشن‌هایی که به سنسور ژیروسکوپ دسترسی دارند، ندارند و همچنین راهی برای باطل کردن این دسترسی‌ها هم وجود ندارد.
مسلم است که با ژیروسکوپ نمی‌توان به خوبی میکروفن، به مکالمات گوش کرد. اما پژوهشگران تا حالا هم پیشرفت‌های خوبی کرده‌اند، طوری که می‌توانند در 65 درصد موارد، اعداد، در 85 موارد جنسیت گوینده و در65 درصد موارد، هویت فردی که از بین افراد صحت‌کننده مشغول ادای یک جمله است را مشخص کنند. با بهبود کارایی نرم‌افزارهای تشخیص صحبت، می‌توان کیفیت استراق سمع را بهتر هم کرد!

ژیروسکوپ گوشی‌ها متشکل از صفحات بسیار کوچک در حال ارتعاشی است که روی یک تراشه سوار شده‌اند. اما علاوه بر حرکات، ارتعاش حاصل از برخورد امواج هوا هم می‌تواند روی آنها اثر بگذارد. در سیستم‌های اندرویدی، ژیروسکوپ به فرکانس‌های تا 200 هرتز حساس است و از آنجا که فرکانس صحبت آدم‌ها معمولا بین 80 تا 250 هرتز است، قسمت قابل ملاحظه‌ای از صحبت‌ها توسط ژیروسکوپ، می‌توانند آشکار شوند.
در iOS ژیروسکوپ‌ها تنها تا 100 هرتز حساس هستند و بنابراین از ژیروسکوپ در iOS برای استراق سمع نمی‌توان بهره زیادی برد.
نگرانی ما نباید تنها معطوف به اپلیکیشن‌های native باشد، اپلکیشن‌های وبی که ما با استفاده از مرورگرها آنها را اجرا می‌کنیم، ممکن است با دسترسی به ژیروسکوپ بالقوه خطرناک باشند. بنابراین باید نگاهی به وضعیت امنیتی مرورگرهای اینترنتی خودمان هم داشته باشیم.
در این میان وضعیت مرورگر فایرفاکس برای اندروید از همه بدتر است: در شرایطی که مرورگر کروم و سافاری، تنها مجوز دسترسی به اطلاعات ژیروسکوپ‌ها را تا 20 هرتز می‌دهند، مرورگر فایرفاکس اجازه دسترسی تا200 هرتز را دارد. بنابراین اگر شما یک کاربر اندروید باشید و از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید، بدون نصب هیچ اپلیکیشنی، صرفا با ورود به سایتی که یک قطعه کد جاوااسکریپت روی آن نصب شده، ممکن است مورد جاسوسی قرار بگیرید!
گوگل می‌تواند به سرعت مشکل امنیتی اخیر را با محدود کردن فرکانس‌های قابل دسترسی مجاز برطرف کند. همچنین باید در مورد اپ‌هایی که نیاز به دسترسی غیرمحدود به ژیروسکوپ را دارند، از کاربر اجازه خواسته شود. اصولا در مورد گیم‌ها نیازی به دسترسی به فرکانس‌ها تا 200 هرتز وجود ندارد.

 



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/9/26:: 8:35 صبح     |     () نظر
 
از پروژه MK-Ultra چه میدانید؟

از پروژه MK-Ultra  چه می‌دانید؟ برنامه‌های کنترل ذهن در سازمان سیا از چه زمانی آغاز شدند؟ قربانیان آزمایش‌های انسانی چه کسانی بودند؟ مواد توهم‌زا چگونه از آزمایشگاه‌های سیا به سایر نقاط جهان راه یافتند؟ برای پاسخ بدین سؤالات با این گزارش همراه شوید…

 

پروژه MK-ULTRA اسم رمز یک برنامه آزمایش انسانی پنهانی و غیرقانونی دولت آمریکا بود که توسط “دفتر اطلاعات عملی” (Office of Scientific Intelligence) سازمان سیا اداره می‌‌شد. این برنامه رسمی دولت آمریکا در اوایل دهه 1950 آغاز شد، و تا دهه 90 ادامه پیدا کرد. حتی برخی کارشناسان معتقدند که این پروژه با عنوان دیگری هم‌اکنون نیز در جریان است.

شستشوی مغزی

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/9/26:: 8:31 صبح     |     () نظر
 
ازدواج آسان وموفق ازدیدگاه مقام معظم رهبری
سوال : در مقام مشورت چه توصیه‌هایی به پسران جوان برای ازدواج راحت‌تر و موفق دارید؟آیت الله خامنه ای


پاسخ :

برخی ازدواج را آغاز زندگی مشترک، شروع دوره‌ی از «من» گذشتن و به «ما» رسیدن و گام نخست در تشکیل اولین کانون اجتماعی (خانواده) تعبیر می‌کنند که البته همه درست است و شاید اگر بخواهیم به این مقوله ریشه‌ای‌تر نگاه کنیم، ازدواج آغاز زندگی است و نه تولد. چرا که تا زوجی نباشد، تولدی نیز نخواهد بود.

محبوبیّت و مقبولیت ازدواج بین همه مردم جهان در ادیان، فرهنگ‌ها و ملیّت‌های متفاوت، حاکی از جایگاه عقلی و فطری این مرحله‌ی مهم از زندگی می‌باشد و به همین دلیل در اسلام همه مراتب آن، از انتخاب گرفته، تا ازدواج و تداوم زندگی مشترک – از نیاز عاطفی و روانی پسر و دختر گرفته تا نیاز جنسی و ...، همه مورد توجه ویژه و بالتبع دستورات و رهنمودهای خاص قرار گرفته است. لذا بحث در این خصوص مفصل است و نمی‌شود کلّی‌گویی نمود و یا فقط به جنبه‌ی از آن توجه داشت. اما [به ویژه با توجه به شرایط امروز] از کاربران جوان و محترم تقاضا می‌شود به چند محور ذیل توجه بیشتری داشته باشند:

*- همه کارهای یک مؤمن باید برای خدا و بالتبع مطابق امر و نهی خدا انجام پذیرد. ازدواج نیز از مهم‌ترین امور و مراحل زندگی انسان است که نقش مستقیمی در ساختار زندگی دنیوی و نتیجه‌ی اُخروی آن دارد، لذا باید سعی شود برای خدا، یعنی «هدف گرفتن تقرب به خدا» ازدواج صورت پذیرد. هدف همیشه راه و چه باید کردها و چه نباید کردها را خودش تبیین و مشخص می‌کند. مثلاً در موضوع انتخاب، بدیهی است که کسی برای رسیدن به این هدف والا، در پارتی، کافی‌شاپ، میهمانی، پارک و چت همسر انتخاب نمی‌نماید.

*- قبل از به اصطلاح عاشق شدن، با عقل، فکر، درایت، همّت و برنامه به دنبال یافتن همسر مناسب باشید. این عشق‌ها اولاً عشق نیست، ثانیاً حتماً (غالباً) مقدمه نادرستی دارد، ثالثاً عشق کور می‌کند و رابعاً چه بسا عاشق شوید و نتوانید با او ازدواج کنید. لذا عمر و فرصت‌هایتان را  به هدر داده و اعصاب و روان‌تان نیز به هم می‌ریزد و البته به خود و او نیز ظلم می‌کنید.

*- سعی کنید در هر سطحی هستید، «کُفو»، یعنی همتای خود را بیابید. همتا فقط این نیست که اگر شما مسلمان، ولایی و انقلابی هستید، او هم باشد [هر چند که این اصل اول است]، بلکه گاه حتی همشهری بودن نیز مهمّ است (البته نه همیشه و برای همه).

به عنوان مثال کفویّت در تحصیل: دختران ابتدا در سال‌های مناسب جوانیی ازدواج نمی‌کنند تا به دانشگاه بروند، بعد هم ازدواج نمی‌کنند تا فارغ التحصیل شوند، بعد که دیگر شرایط جوانی و سنّ را از دست می‌دهند، حتی حاضر می‌شوند با یک زیر دیپلم نیز ازدواج کنند! به ندرت ازدواج موفقی می‌شود و اغلب به اختلاف می‌انجامد. پس انتخاب همتا، به لحاظ دینی، فرهنگی، اقتصادی و... یک اصل است.

*- مانند دخترانی که خواهان یک پسر ثروتمند هستند، به ثروت دختر و پدرش چشم ندوزید. اصرار نداشته باشید که حتماً همسر شما شاغل شود و شما را در هزینه‌های زندگی یاری نماید. خانه‌داری (همسر و فرزند داری) خودش مقدس‌ترین، شریف‌ترین و سخت‌ترین شغل است، اما اگر احیاناً شاغل بود، شما حق ندارید که روی درآمد او حساب کنید. این نگاه و محاسبه خودتان را خوار می‌کند. اگر همسر (زن) شاغل بود و ماهانه میلیون‌ها تومان درآمد نیز داشت، تأمین و هزینه‌های زندگی (همسر و فرزندان) بر عهده‌ی مرد است. نفقه بر مرد واجب است.

از ظریفی پرسیدند: سنّ و سالت بالا می‌رود، چرا ازدواج نمی‌کنی؟ گفت: دنبال یک دختر خانه‌دار می‌گردم و هنوز گیر نیاوردم. و فوری افزود: منظورم از خانه‌دار این است که حتماً خانه داشته باشد.

*- با قاطعیت تمام مهریه بالا را نپذیرید. پذیرفتن مهریه‌ی بیش از توان، نه تنها امتیازی نیست، بلکه نشان از سطحی‌نگری، بی‌فکری و گاه بی‌شخصیتی دارد. چرا که کار غیر معقولی است و البته مشکلات فراوانی نیز به وجود می‌آورد، چرا که بعد از پذیرش، دیگر حق او طلب اوست که هر گاه بخواهد حق دارد مطالبه نماید و به محض مطالبه نیز اختلافات و مشکلات شروع می‌شود، گویی که مهریه فقط برای روی کاغذ بوده است.

*- متقابلاً درخواست و تقاضای جهیزیه بالا نداشته باشید. دختر و خانواده‌اش وظیفه‌ای ندارند که آخرین مُدل و جدیدترین سیستم‌های وسایل خانگی را برای شما تهیه کنند. اگر در شهرستانی زندگی می‌کنید که جهیزیه را داماد تأمین می‌کند، به هیچ وجه زیر بار فهرست دستوری نروید. هم چنین است اجبار به تهیه‌ی سرویس گران‌قیمت یا برگزاری مراسم پر هزینه.

جوانان باید این سنّت‌های غلط را خودشان بشکنند تا ازدواج راحت‌تر و سالم‌تر صورت پذیرد و ماندنی‌تر گردد.

*- در مجموع عاقلانه، متین، فکر شده و با برنامه‌ریزی عمل کنید و به نظر بزرگ‌ترها و به ویژه پدر و مادر که حتماً خیر شما را می‌خواهند و حتی اگر عوام باشند، باز تجربه‌ی آنها بیشتر از شماست، توجه ویژه داشته باشید. و در نهایت آن که سخت نگیرید. دنبال یک مَلَکه نباشید، چون شما مَلَک نیستید، دنبال پری دریایی نباشید، چون اصلاً وجود خارجی ندارد، دنبال ملکه‌ی زیبایی نباشید، چون اولاً خودتان حضرت یوسف (ع) نیستید و ثانیاً جوانی و زیبایی به حد زندگی پایدار نیست.

البته چنان چه ابتدا بیان شد، نکات بسیار است که در این فرصت مختصر مجال ذکر آنها نمی‌باشد. 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/9/26:: 8:24 صبح     |     () نظر
 
عزاداری سیاسی، عزاداری سکولار

 

 

 

عاشورا

یکی از اموری که در این سال ها برخی افراد مذهبی درگیر آن هستند این است که نحوه اداره مجالس عزای امام حسین علیه السلام چگونه باید باشد. گویا همه بر این اتفاق دارند که روز به روز باید بر کیفیت و کمیت این مجالس افزوده شود. اما اختلاف در این است که چه چیزی کیفیت محسوب می شود.


برخی برآنند که در این مجالس به طور محض باید به روضه خوانی پرداخته شود و اگر سخنرانی نیز می شود باید فقط و فقط در مورد اهل بیت علیهم السلام باشد. مثلا فضائل آنان بیان شود و نباید وارد مسائل سیاسی به هیچ وجه شد. ورود در مسائل سیاسی را دون شأن مجلس امام حسین علیه السلام می دانند و می گویند نباید مجالس را با این امور تنزل داد و سبک نمود. این دسته از افراد حتی بیان درس های عاشورا را بر فراز منبر بر نمی تابند و می گویند از مقام امامت و فضائل امام حسین علیه السلام برای مردم بگو و به بحث های این چنینی کاری نداشته باش.

وقتی بحث از اهداف قیام عاشورا به میان بیاوری مثل امر به معروف و مبارزه با ظلم و تن ندادن به ذلت و امثال این مفاهیمی که به نحوی به زندگی اجتماعی مرتبط است و انسان را از دین فردی و در کنج خانه دور می کند، باز عده ای زبان به اعتراض می گشایند که این نحوه بحث ها و تحلیل ها ما را به نتیجه نمی رساند. اصلا امام حسین علیه السلام کی قیام نمود بلکه او را کشتند.

این جریان خزنده در ده سال اخیر به طور مرموزی خود را به بیشتر محافل مذهبی گسترش داده و نوعی سکولاریزم را ترویج می کند.

شکی نیست که مجالس اهل بیت علیهم السلام جای دعواها و منازعات سیاسی نیست و شاید افراط برخی سیاسیون در این زمینه در سال های نه چندان دور، این افراد را که زمینه چنین انحرافی را داشته اند بر این سیاست زدایی از مجالس مصمم تر نموده است. فلذا متاسفانه اخیرا به وفور مشاهده می شود که برای عزاداری از سخنران استفاده نمی شود تا به تبیین مسأله عاشورا بپردازد و اگر دعوت شود برای او از جانب دعوت کننده موضوع تعیین می شود و اگر این هم نباشد سخنرانانی دعوت می شوند که حرف دعوت کننده را به کرسی بنشاند نه این که حقائق را آزادانه، مثل امام حسین علیه السلام، بدون وابستگی بر زبان جاری کند.

منبع:تبیان

امام حسینی که از لس آنجلس و لندن برای مخاطبین تبیین می شود و عاشورایی که از این حلقوم ها توضیح داده می شود به تو می آموزد که برای رسیدن یک عده به مطامع خودشان شمشیر را به جای فرود آوردن بر سر کفر و استکبار و تفرعن باید بر فرق خودت فرو آوری و صد البته چنین فرقهای سری شایسته اند که خود صاحبانش با شمشیر بر آن بکوبند و آن را بشکافند!!

 

اما آیا نباید در مجالس اهل بیت علیهم السلام تحلیل سیاسی ارائه شود؟! اگر بشود دیگر مجلس، مجلس اهل بیت علیهم السلام نخواهد بود؟! اگر این تفکر صحیح باشد پس باید گفت از آنجا که خداوند قداستش از امام حسین علیه السلام بالاتر است پس در نماز جمعه که نماز است و ذکر الله می باشد چنان چه در سوره جمعه و منافقون خداوند از این نماز تعبیر به ذکر الله نموده است، به طریق اولی نباید به مسائل دست اول جهان اسلام پرداخته شود.

چه شده است که نماز که از همه عبادات فرعی تر و فردی تر به نظر می رسد اسلام آن را تهی از سخنرانی و مسائل سیاسی نپسندیده است. فلذا حقیر در مقاله ای به مناسبت شهادت امام باقر علیه السلام در آخرین مناسبتی که گذشت این مسأله را تبیین نمودم و حدیثی را نقل کردم که مدرک فقهای ما برای این فرع است که خطیب جمعه باید مخاطبان را با مسائل دست اول دنیای اسلام آشنا کند، نماز عید فطر و قربان نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

حالا بعضی به بهانه قداست مجالس امام حسین علیه السلام می خواهند این مجالس را از بیان حقائق تهی کنند. بزرگترین خیانت به مجالس امام حسین علیه السلام همین جاست، چرا که امام حسین علیه السلام انقلابی ترین فرد عالم است، مبارز ترین فرد عالم است، عاشورا مکتب مبارزه و درس مقاومت در برابر ظلم است، اما چه می شود که روضه خوان هایی پیدا می شوند که در دربار شاه حاضر شده و به روضه خوانی می پردازند و امروز شبکه هایی ماهواره ای مثل قارچ رشد می کنند و از امریکا و انگلیس برای مردم جهان می خواهند امام حسین علیه السلام را به دنیا معرفی کنند؟! مثل این که یزید به میدان آمده و می گوید: بیایید قرائت من از حسین را بپذیرید. یزید هم می خواست حسین علیه السلام بماند لکن بیعت کند و در گوشه ای بخزد و به هیچ چیزی که در دنیای آن موقع اسلام می گذشت کاری نداشته باشد و اعتراضی نکند و صدای خشم خود را فرو ببرد اما «ابی الله ذلک لنا و حجور طابت و طهرت».

امام حسینی که از لس آنجلس و لندن برای مخاطبین تبیین می شود و عاشورایی که از این حلقوم ها توضیح داده می شود به تو می آموزد که برای رسیدن یک عده به مطامع خودشان شمشیر را به جای فرود آوردن بر سر کفر و استکبار و تفرعن باید بر فرق خودت فرو آوری و صد البته چنین فرقهای سری شایسته اند که خود صاحبانش با شمشیر بر آن بکوبند و آن را بشکافند!!

ماهواره

چنین تبیین ها و قرائت ها از عاشوراست که به تو می آموزد «ریا در مجلس امام حسین علیه السلام راه ندارد. هر چه بگویی و بکنی عزاداریست و کسی را حق اعتراض نیست» چه شده است در نماز که برترین عبادت است و از آن خداست شیطان دست می برد و خداوند می فرماید «فویل للمصلین الذین هم عن صلواتهم ساهون الذین هم یرائون» اما مجلس امام حسین علیه السلام از نماز هم بالاتر است و نعوذ بالله از خدا و قرآن هم بالاتر چه را که خدا نتوانسته شیطان را از تسلط بر بنده اش در نماز جلوگیری کند ولی امام حسین علیه السلام توانسته است!!!

فأین تذهبون؟! این فقط بندگان مخلصند که از دستبرد شیطان به دورند.

و چون مجالس و عزاداری بر امام حسین علیه السلام از اعظم قربات و عبادات است ابلیس لعین و شیطان بزرگ بیشتر از هر امری به دنبال به انحراف کشیدن این مجالس اند، امریکا را عاشورا از این مملکت بیرون کرد، بینی استکبار را در هشت سال دفاع مقدس، عاشورا بر خاک مالید، اما کدام عاشورا؟! عاشورای سکولار؟! نه، هرگز، بلکه عاشورایی که خمینی کبیر(ره) به این ملت آموزش داد. قرائتی که وی از حسین بن علی علیهماالسلام به این ملت ارائه کرد. فلذا می فرمود:

«سید الشهدا مى‏دانست که دارد چه مى‏کند، مى‏دانست که اینجا، این سفر این طورى است. خوب، از خطبه‏هاى بین راه هایشان و از فرمایشاتى که کردند معلوم است که مسأله این بوده است که ... نه، اینکه مسأله این بوده است که حالا چون مى‏خواستند بروند آنجا، ببینند چه مى‏شود. وضع جورى بوده است که باید بشود، باید این فداکارى بشود تا اینکه کار درست بشود. و ما هم امروز هر چه داریم از آن فداکارى است که آن فداکارى براى اسلام بود که همان مقدارى که تا حالا [دوام‏] آورده است از همان بوده است. و ما باید این را، این پایگاه را حفظش بکنیم و فداکارى را به مردم یاد بدهیم که باید فداکارى بکنید. فقط قضیه این نیست که ما براى سید الشهدا گریه کنیم، آن هم البته بزرگ است، لکن فداکاری هایش را باید حساب بکنیم. باید ارزش آن کارى که او کرده است و آن بساط ظلمى که به هم زده است، [بیان کنیم‏] مى‏خواستند بکشانند به کفر و آن مسائلى که یزید مى‏خواست درست بکند، طبعاً همه را خنثى کرد ایشان.» (صحیفه امام، ج‏17، ص: 44)

مجلس عزا نه براى این است که گریه کنند براى سید الشهدا و اجر ببرند- البته این هم هست و دیگران را اجر اخروى نصیب کند- بلکه مهم، آن جنبه سیاسى است که ائمه ما در صدر اسلام نقشه‏اش را کشیده‏اند که تا آخر باشد و آن، این [که‏] اجتماع تحت یک بیرق، اجتماع تحت یک ایده و هیچ چیز نمى‏تواند این کار را به مقدارى که عزاى حضرت سید الشهدا در او تأثیر دارد، تأثیر بکند»

«شاید غرب زده‏ها به ما مى‏گویند که «ملت گریه» و شاید خودی ها نمى‏توانند تحمل کنند که یک قطره اشک مقابل چقدر ثواب است. یک مجلس عزا چقدر ثواب دارد. نتوانند هضم کنند و نتوانند هضم کنند آن چیزهایى که براى ادعیه ذکر شده است و آن ثواب هایى که براى دو سطر دعا ذکر شده است. نمى‏توانند این را ادراک کنند و هضم کنند. جهت سیاسى این دعاها و این توجه به خدا و توجه همه مردم را به یک نقطه، این، این است که یک ملت را بسیج مى‏کند براى یک مقصد اسلامى. مجلس عزا نه براى این است که گریه کنند براى سید الشهدا و اجر ببرند- البته این هم هست و دیگران را اجر اخروى نصیب کند- بلکه مهم، آن جنبه سیاسى است که ائمه ما در صدر اسلام نقشه‏اش را کشیده‏اند که تا آخر باشد و آن، این [که‏] اجتماع تحت یک بیرق، اجتماع تحت یک ایده و هیچ چیز نمى‏تواند این کار را به مقدارى که عزاى حضرت سید الشهدا در او تأثیر دارد، تأثیر بکند.» (صحیفه امام، ج‏16، ص: 346)

فلذا برای عاشورای امام حسین علیه السلام، یزید زمان برنامه دارد، برنامه این است که از درون تهی شود، بی خاصیت شود، در آن فقط از یزید مرده و سقط شده سخن به میان آید و یزید حیّ و حاضر دیده نشود ...


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/9/7:: 1:59 عصر     |     () نظر
 
سپاه یزید و حسین(ع) درزندگی شما

باید انتخاب می کردم برم یا بمونم؟ باید معلوم می کردم می خوامش یا نه؟ لباس چی بپوشم؟ باهاش حرف بزنم یانه؟ بهش بخندم یا نه؟ چطور نگاهش کنم؟از نگاهم چی رو باید بفهمه؟اگه این کار رو بکنم دلم خنک میشه یا...؟اون چی فکر می کنه مهمه یا من برا چی این کاررو انجام دادم؟اساسا چی مهمه؟

دو راهی زندگی

در مسیر زندگی دو راهی های زیادی سر راهت قرار می گیره وتو باید انتخاب کنی؛کدام ؟

انتخاب بعضی اصلا مهم نیست و اساسا اون انتخابها ،اصلا انتخاب نیست سلیقه است.ولی بعضی انتخابها سرنوشت ساز و شاید زمینه ساز سرنوشته. گاهی مهم بودن انتخابمان را توجه داریم و گاهی نه ،فکر می کنیم این هم سلیقه است در حالیکه شاید یک حرکت کوچک اتفاق بزرگی برای من پیش بیاره.

پیشتر از این ، محرم یا زمان جنگ زیادتر به گوش می خورد که:

"کل یوم عاشورا و کل ارض کر بلا"

زمان جنگ اینطور فکر می کردم که همین مرز ما مثل کربلاست و روز جهاد مثل روز عاشورا. ولی وقتی زمان طی شد ومشکلات و امتحانهای خدا توی زندگی هر روز برام پیش اومد ، طور دیگری فهمیدم.

در لحظه ی انتخاب، تو باید خود را در کربلا و روز عاشورا ببینی و بدانی هر حرکت تو شاید به نظر خودت مهم نباشه ولی در جریان زندگیت تاثیر گذاره .

حال چه چیز را انتخاب کنم؟ کدام گروه و دسته را اعم از سیاسی و اعتقادی انتخاب کنم؟ انتخاب کدام لباس برای من با این موقعیت و شرایط اجتماع مناسبه؟ این لباس مرا به کدام گروه و دسته نزدیک می کند؟ من رو شبیه کدوم طرز فکر می کنه ؟ که شبیه هر کدوم بشم اون گروه رو تقویت کردم . تعداد خودش در نگاه مردم تاثیر می ذاره و خودش نوعی تبلیغه ! توی زبونهای مردم هم این کلام میاد که همه اینو می پوشن و همه این کارو می کنن من نباید مثل عقب افتاده ها بشم باید بروز باشم.بروز بودن خوبه ولی نباید با بروز بودن روزگار و سرنوشتم سیاه بشه؟! در زمان محرم سال 60 قمری زنان کوفه هم که خواستن از هم عقب نیفتن، خانواده هاشون رو سیاه بخت کردن. هر انتخاب من ، مرا در سپاه امام حسین قرار می دهد ویا گروه مقابل و یا نزدیک به آنها.

این انتخاب کردن و اهمیتش فقط برای جامعه و میدون جنگ نیست، در خانه هستم و کنارهمسرم ؛چه بگویم؟ چه بخواهم ؟گفته و خواسته ی من ، گفته و خواسته ی چه کسانیست؟ و....اگر خودم و زندگیم رو جدی بگیرم و در هر لحظه مراقبت کنم ، هر شب موقع خواب که روزم رومرورمی کنم ، از خودم شرمنده نیستم!

اگرزندگی را لهو و لعب نبینی و جدی بگیری و مراقب هر لحظه از زندگیت باشی، وقتی چشم باز کنی و به پشت سرت نگاه کنی ،سربلندی ! چون حواست جمع بوده و خطا نکردی و کلیت زندگیت بی غلطه. چون حواست بوده هر لحظه داری انتخاب می کنی تو کدوم سپاه باشی!

صحنه عاشورا جدیه وسپاه امام و یزید هم شوخی نیست اونی که مهمه "انتخاب" توست که با انتخاب تو جزء کدوم گروه قرار می گیری

دو راهی انتخاب هر لحظه هست ولی ما توجه نمی کنیم. گاهی بی فکر می گیم و می خندیم ، بعد که توجه می کنیم ، با خودمون می گیم کاش نگفته بودم ، کاش نمی خندیدم ، کاش...

چرا پشیمون می شیم ؟ چون در لحظه گفتن و خندیدن خودم رو در دو راهیه انتخاب نمی بینیم ،اصلا فکرش رو هم نمی کنیم که راه دیگری هم هست .

کل زندگی رو باید وسیله سعادت و خوشبختی دید و از هر لحظه ی خودت ، برای رسیدن به خوشبختی مراقبت کنی.

کسانی که توجه می کنن و مراقبت دارند هر لحظه حتی بمقدار جزئی به مقصد نزدیک می شن .مثلا دانش آموزی که سر کلاس با حواس جمع و با توجه به حرفای معلمش گوش می ده و هر شب مطالعه می کنه ،شاید کی بازیگوشی بکنه ولی در نهایت کارموفقیت بیشتری داره.

توی کلاس زندگی دنیا هم اگه دانش آموز دقیق و با هوشی باشی ،عاقبت بخیری نصیبت میشه.

پس رمز موفقیت یادت نره "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"

صحنه عاشورا جدیه وسپاه امام و یزید هم شوخی نیست اونی که مهمه "انتخاب" توست که با انتخاب تو جزء کدوم گروه قرار می گیری.

یک حرفه دیگه! توی یک حدیثی دیدم که امام صادق علیه السلام فرمودند: " قبل از هر کاری کمی تامل کن "قبل از هر کاری موقع تصمیم گرفتنه که اون کار را بکنم یا نه ؟ قبل از هر پاسخی بیندیشم که چه جوابی بدم راست یا ... ؟ دروغ چه پیامد هایی برام داره ؟

پس دنیا رو جدی بگیر و بازی و شوخی نبین.یادت باشه "کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا"

قبل از هر کاری کمی تامل و تفکر.برا همدیگه دعا کنیم تا در "دو راهی های انتخاب " بهترین را انتخاب کنیم. یاعلی

 

منبع:تبیان



کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 93/9/7:: 1:57 عصر     |     () نظر
   1   2   3      >
درباره

بیستجان لنجان

وضعیت من در یاهـو
خدادادموذنی بیستگانی
ای آفتاب عشق و عدالت شتاب کن باز آ قنوت باغچه را مستجاب کن این خاک تشنه بی‌تو به باران نمی‌رسد باغ خزان زده به بهاران نمی‌رسد خورشیدی و زمین و زمان در مدار توست مولای من بیا که جهان بی‌قرار توست تنها تو منجی بشر و آدمیتی اصلاً تویی که فلسفه‌ی خاتمیتی تو سِرّ سجده‌های ملائک بر آدمی تو رازِ سر به مُهرِ سحرهای عالمی ماتمکده‌ست کعبه‌ی بی‌تو، خلیل عشق چشمان توست کعبه، بیا ای دلیل عشق با صد هزار جلوه‌ی مشهود می‌رسی با نغمه‌ی الهی داوود می‌رسی موسی شدی و طور به سویت شتافته‌ست نیل است که به شوق تو سینه شکافته‌ست سیمای تو ز یوسف مصری ملیح‌تر همراه تو مسیح و تو از او مسیح‌تر آیات حسن و فضل و کمال تو بی‌حد است خوی و خصال تو همه عین محمد است همراه توست معجزه‌های محمدی داری به روی شانه عبای محمدی مولا بیا به دین بده روح دوباره‌ای با ذوالفقار فتح، شکوه دوباره‌ای برپاست نهروان و جمل‌های دیگری بیت الحرام و لات و هُبَل‌های دیگری هر سنگ را نگاه تو سجّیل می‌کند یا هر پرنده را چو ابابیل می‌کند باز آ که دست ظلم و ستم را قلم کنی باز آ که باز عدل علی را علم کنی باز آ که در مدینه قیامت به‌پا شود صحن و سرای حضرت زهرا بنا شود در چشم تو شکوه الهی خلاصه است صلح و جهاد تو همه عین حماسه است در هر نگات نور خدا موج می‌زند امید سیدالشهدا موج می‌زند آمیزه‌ی صلابت و احساس دیدنی‌ست در قامتت رشادت عباس دیدنی‌ست سمت تو آب‌های روان سجده می‌کنند بر خاک پات مُلک و مکان سجده می‌کنند بی‌انتهاست نامتناهی‌ست علم تو آئینه‌ی علوم الهی‌ست علم تو تا واژه واژه‌ات ملکوت حقایق است در هر نگات جلوه‌ی صد صبح صادق است داری به دوش پرچم باب الحوائجی در دست توست خاتم باب الحوائجی چشم رئوف توست بهشت برین ما نور ولایتت شده حصن حصین ما دلبستگی به رحمت تو در نهاد ماست پلکی بزن، نگاه تو باب المراد ماست شوق تو در هدایت ما بی‌نهایت است چشمان روشن تو چراغ هدایت است برپا شده‌ست در دل عالم چه محشری دیگر بتاب ماه خدا! یابن عسکری من تشنه‌ی نگاه توأم أیها العزیز دلتنگ روی ماه توأم أیها العزیز تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را … از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُه
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ