يک موضوع جدّي که اگه دقت نکنيم مايهي سرافکندگي ما در قيامت خواهد بود بدون تعارفبه نظرتون چرا ديگه هيچ کس حاضر نيست که اسم بچهاش رو «غضنفر» بزاره؟(غضنفر: شير، مرد با صلابت، شجاع؛ از القاب اميرالمؤمنين عليه السلام)بله، چون به مرور زمان اينقدر توي جوکهامون لقب غضنفر رو مسخره کرديم که ميترسيم وقتي بچهمون بزرگ بشه همه بهش بخندن
چرا بعضيها به نامهاي مبارک امامان نهم و دهم عليهما السلام، ميخندن؟چون هرجا معتادي بود اسمش رو ميذاشتيم «نقي» (= پاکيزه و تميز) يا «تقي»(آتقي) (= با تقوا و پرهيزگار) و اصلا هم حواسمون نبود که چه ميکنيماگر تونستيد به من بگيد که چرا به اجناسي که از مد افتاده ميگيم «جواد»(به آدم پرت ميگيم جواتي)؟!!! مگه بين «جواد = بخشنده و با سخاوت» و ازمد افتادن يک جنس رابطهاي هست؟
چه کسي اولين بار جوکهاي اصغري و اکبري رو ساخت؟ منظورش چي بود؟و...ما چرا حساسيت نشان نداديم؟شايد دقت نکرده باشيد؛ مدتي داشتند در جوکهاي ترکي، کنيه «ابوالفضل» را وارد ميکردند...شما را به خدا و خواهش ميکنم اگه ميکرديد، ديگه اين کارها رو نکنيد که بقيه هم جرأت نکنند که مقدّسات را مسخره کنند و هرکس هم اين کار رو کرد لااقل يه تذکر زباني مؤدبانه بديد (جوک، عليه قوميتها اشکال شرعي داره چه برسه که اسامي والقاب ائمه هم درش گنجونده بشه)حالا هم اگه قبول داريد که اين کارها اشتباه بوده و اگه خجالت نميکشيد از اينکه بقيه بهتون بگن اُمّل، اين ايميل رو براي دوستاتون بفرستيد،بدون اينکه بعضي از ايميلهاي دوستاتون رو از فهرست خارج کنيد!و1. اگه ايميل يا پيامکي حاوي اين اسامي مقدس بود، فروارد نکنيم و يا اسامي رو حتما تغيير بديم و به فرستنده هم به بهترين زبان، تذکر بديم.2. اگر در جمعي بوديم که کسي با اين کلمات جوکي تعريف کرد يا به نحو بدي از اين اسامي استفاده کرد، واکنش ما با ديگران متفاوت باشه، طوري باشه که گوينده متوجه بشه ما از اين کار خوشمان نيامد و اين کار درست نيست.ممنون که وقت گذاشتيد و انديشه کرديد؛ با رعايت اين نکته ساده، شايد چند سال ديگه خبري از اين استهزاء (القاب ائمه) نباشه. ان شاء اللهحرف آخر:فرق اروپاييهايي که کاريکاتور رسول خدا وائمه رو ميکشن، با مايي کهالقاب آنها را در جوکهايمان استفاده ميکنيم چيه؟