سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که دورى سفر را یاد آرد ، خود را براى آن آماده دارد . [نهج البلاغه]
بیستجان لنجان
 
نازنین زخمی من

گاهی تو را به دست باد می سپارم تا نوازش کند وجود نازنیت را…

گاهی زیر باران خیس می شوی تا شسته شود نگاه های هرزه مانده بر تو؛ تنت زخمی است، می دانم، و باران مرحم زخم است! و گاهی زیر آفتاب داغ می سوزی و سرخ می شوی از عطش،اما همچنان بر وفاداریت به من استواری…!

گاهی سر به زیر گرمای وجودت می کشم و تو را پناه اشک های خویش می سازم… و چه راز داری که ماجرای اشک هایم را در دلت نگاه می داری، در سکوتی ابدی! وجودت سنگری است ما بین من و آنچه با من در عناد است و تو، چه زیبا دشمنانم را ناامید می کنی، از به دست آوردن غنیمتی حتی ناچیز!

چه خوب است که هستی نازنینم! چه خوب است که تیرگی را به جان می خری تا دنیایی زیر سایه ات روشن بماند! و چه پر ماجرایی، تاریخی برای بودنت خون داده است؛ از قرن ها پیش دغدغه بوده ای …از قرن ها پیش ارزش …!

3452395jamnews_ir-(1)

ای شاهد به جای مانده از کربلا…! ای شاهد به جای مانده از ماجرای در و دیوار و آتش…! چه والا مقامی که آقایم حسین هنگامه‌ی شهادت چشمانش نگران هتک حرمت به تو بود! ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/8/20:: 10:53 صبح     |     () نظر
 
نشاط اجتماعی

روز چهارشنبه درکارگاه آموزشی نشاط اجتماعی مشاوران ناحیه 5اصفهان که با ارائه مطالب توسط آقای دکتر محمدرضا عابدی برگزار شد حضور داشتم. دراین جلسه استادنشاط اجتماعی رابا موضوع ایام دهه محرم به صورت شاخص به خوبی بیان کردند.

ایشان ظهر عاشورا رااوج نشاط اجتماعی مردم ایران توصیف کردند.چرا؟

میزان همدلی وهمراهی مردم باهم ویگانگی وعدم تبعیض درپذیرایی از عزاداران امام حسین (ع)ونپرسیدن از نام ونشان افراد شرکت کننده ومشارکت همگانی دراین مراسم نشاط اجتماعی رابالا میبرد.

به یاد روزهای کودکی خودم درمحله بیستجان افتادم. جمع آوری قالی های مردم برای فرش کردن مسجد امام زمان (عج)ومسجد جامع وهدیه برنج لنجان به عنوان نذر برای پخت نهار ظهر عاشورا وقربانی گوسفند درخیابان اصلی وتهیه غذا از آن وحرکت دسته جمعی بعد از تعزیه صبح عاشورا به طرف امامزاده احمد بابا شیخعلی وبعد ناهار ظهر عاشورا وعصر عاشورا پذیرایی از عزاداران بابا شیخ علی فراموش نشدنی است.

علی رغم تبلیغات صهیونیست ها وسلفی ها که شیعه رامتهم به الغای غم واندوه وعزا می کنند سخنان این استاد گرانمایه مشاوره دانشگاه اصفهان نشان می دهد که نشاط اجتماعی  درجامعه ایران دراوج اقامه عزای سید الشهدا وجود دارد .

عاشورا


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/8/18:: 6:27 عصر     |     () نظر
 
زنان عاشورایی

نمی دانم تاحالا درمورد زنانی که در طول دوران دفاع مقدس برای رزمندگان نان می پختند ، لباس می دوختند ، لباس وپتوهای کهنه راوصله می زدند ، تدارکات سربازان امام زمان راآماده می کردندو...چیزی شنیده اید یانه.عدهای ازمادران رزمندگان اسلام درمحله بیستجان درطول جنگ بدون ادعا وسر وصدا وتبلیغات وامتیاز سابقه جبهه این کار رامی کردند. بعضی هاشان مادر شهید بودند. بعضی درجوار رحمت حق آرام گرفته اند وبعضی با بیماری دردوره ناتوانی خود همچنان شاکر نعمت های الهی هستند.

سالن گلستان شهدای زرین شهر وسالن طبقه دوم مسجد اعظم گواهی می دهد که این شیر زنان کربلایی چگونه بدون ادعا پشتیبان فرزندان رزمنده خود بودند . اینان به واقع کار زینبی کردند .آیا ما هیچ گاه سراغ ایشان رامی گیریم.چقدر فراموشکارشدیم.این شیرزنان رایاد کنید. اگر هرسال برای رزمندگان همایش برگزار می کنیم ، این زینبیان بی ادعا راهم به یاد بیاوریم. خداوند درگذشتگان از ایشان رادرجوار رحمت خود جای دهد وایثارگران که هنوز درفضای جامعه ما تنس می کنند عاقبت به خیر کند.

شهدا شرمنده ایم.

مادر

 

مادر


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/8/18:: 5:15 عصر     |     () نظر
 
طلیعه محرم

می آئی و دوباره غمی ناب می شوم
از چشمه های اشک تو سیراب می شوم

ماه محرّم است و خدا اشک می خرد
آری دوباره گوهر نایاب می شوم

بعد از نماز، وقت ادای عزای تو
مِن بعد، اهل هیئت و محراب می شوم

یک پرچمی به سر در این خانه می زنم
اینگونه در بهشت غمت باب می شوم

من در طواف اشک بگردم به دور تو
از حاجیان مهریه ی آب می شوم

فرقی نمی کند که کجا خدمتی کنم
هرجا که هست خادم ارباب می شوم

این روزها هوای تو را جستجو کنم
این ماه را برای تو بیتاب می شوم

حتّی غبار پرچم تو می دهد شفا
اینجا دخیل تک تک اسباب می شوم

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/8/11:: 10:13 صبح     |     () نظر
 
غدیرنامه

یا هوالآخر و هو الاول

مینویسم غدیر از اول

از سراج المنیر از اول

تو همان مستجار هستی و من

من همان مستجیر از اول

دل به بیگانه ای نبستم من

بر تو بودم اسیر از اول

پدر خاک حضرت افلاک

همنشین فقیر از اول

سفره ی تو ندید عمری جز

نمک و نان و شیر از اول

از تو من را گناه دورم کرد

دست من را بگیر از اول

گرچه روز غدیر امضا شد

بودی آقا امیر از اول


با ولای توام تا آخر

همه پای توام تا آخر

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/8/1:: 6:9 صبح     |     () نظر
 
دحوالارض

حقائق و اعمال روز دحو الارض(25 ذی القعده) از کتاب شریف المراقبات

کار مهم در این ماه آگاهى از نعمتهایى است که خداوند در روز دحوالارض (گسترش زمین) به بشر ارزانى داشته است.زیرا آگاهى از نعمت و کم و کیف آن اولین مرتبه شکر است . همانگونه که در روایات بر این مطلب تصریح و در علم اخلاق ثابت شده است .
در روایات زیادى آمده است که در بیست و پنجم ذى القعده کعبه نصب گردیده، زمین گسترده شده، آدم پایین آمده، خلیل و عیسى علیهما السلام متولد شدند و رحمت پخش شده است.

اعمال روز دحو الارض

از امیرالمؤمنین علیه السلام روایت شده است که فرمودند «اولین رحمتى که از آسمان به زمین نازل شد، در بیست و پنجم ذى القعده بود. کسى که این روز را روزه داشته و شبش را به عبادت بایستد، عبادت صد سال را که روزش را روزه و شبش را در عبادت باشد، خواهد داشت. هر گروهى که در این روز براى ذکر پروردگار بزرگشان گرد هم آیند، پراکنده نمى گردند مگر این که خواسته آنان داده مى شود. در این روز یک میلیون رحمت نازل مى شود که نود و نه هزار تاى آن براى روزه داران این روز و عبادت کنندگان این شب خواهد بود» ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 92/7/7:: 10:28 صبح     |     () نظر
<      1   2      
درباره

بیستجان لنجان

وضعیت من در یاهـو
خدادادموذنی بیستگانی
ای آفتاب عشق و عدالت شتاب کن باز آ قنوت باغچه را مستجاب کن این خاک تشنه بی‌تو به باران نمی‌رسد باغ خزان زده به بهاران نمی‌رسد خورشیدی و زمین و زمان در مدار توست مولای من بیا که جهان بی‌قرار توست تنها تو منجی بشر و آدمیتی اصلاً تویی که فلسفه‌ی خاتمیتی تو سِرّ سجده‌های ملائک بر آدمی تو رازِ سر به مُهرِ سحرهای عالمی ماتمکده‌ست کعبه‌ی بی‌تو، خلیل عشق چشمان توست کعبه، بیا ای دلیل عشق با صد هزار جلوه‌ی مشهود می‌رسی با نغمه‌ی الهی داوود می‌رسی موسی شدی و طور به سویت شتافته‌ست نیل است که به شوق تو سینه شکافته‌ست سیمای تو ز یوسف مصری ملیح‌تر همراه تو مسیح و تو از او مسیح‌تر آیات حسن و فضل و کمال تو بی‌حد است خوی و خصال تو همه عین محمد است همراه توست معجزه‌های محمدی داری به روی شانه عبای محمدی مولا بیا به دین بده روح دوباره‌ای با ذوالفقار فتح، شکوه دوباره‌ای برپاست نهروان و جمل‌های دیگری بیت الحرام و لات و هُبَل‌های دیگری هر سنگ را نگاه تو سجّیل می‌کند یا هر پرنده را چو ابابیل می‌کند باز آ که دست ظلم و ستم را قلم کنی باز آ که باز عدل علی را علم کنی باز آ که در مدینه قیامت به‌پا شود صحن و سرای حضرت زهرا بنا شود در چشم تو شکوه الهی خلاصه است صلح و جهاد تو همه عین حماسه است در هر نگات نور خدا موج می‌زند امید سیدالشهدا موج می‌زند آمیزه‌ی صلابت و احساس دیدنی‌ست در قامتت رشادت عباس دیدنی‌ست سمت تو آب‌های روان سجده می‌کنند بر خاک پات مُلک و مکان سجده می‌کنند بی‌انتهاست نامتناهی‌ست علم تو آئینه‌ی علوم الهی‌ست علم تو تا واژه واژه‌ات ملکوت حقایق است در هر نگات جلوه‌ی صد صبح صادق است داری به دوش پرچم باب الحوائجی در دست توست خاتم باب الحوائجی چشم رئوف توست بهشت برین ما نور ولایتت شده حصن حصین ما دلبستگی به رحمت تو در نهاد ماست پلکی بزن، نگاه تو باب المراد ماست شوق تو در هدایت ما بی‌نهایت است چشمان روشن تو چراغ هدایت است برپا شده‌ست در دل عالم چه محشری دیگر بتاب ماه خدا! یابن عسکری من تشنه‌ی نگاه توأم أیها العزیز دلتنگ روی ماه توأم أیها العزیز تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را … از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُه
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ