سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و گفته‏اند حارث بن حوت نزد او آمد و گفت چنین پندارى که من اصحاب جمل را گمراه مى‏دانم ؟ فرمود : ] حارث تو کوتاه‏بینانه نگریستى نه عمیق و زیرکانه ، و سرگردان ماندى . تو حق را نشناخته‏اى تا بدانى اهل حق چه کسانند و نه باطل را تا بدانى پیروان آن چه مردمانند . [ حارث گفت من با سعید بن مالک و عبد اللّه پسر عمر کناره مى‏گیرم فرمود : ] سعید و عبد اللّه بن عمر نه حق را یارى کردند و نه باطل را خوار ساختند . [نهج البلاغه]
بیستجان لنجان
 
سایه شیطانی ابراج البیت برسربیت الله الحرام

وهابیون سعودی که سال‌ها قبل با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع، برای همیشه داغی بی مرهم بر دل شیعیان گذاشتند و اگر از خشم مقدس امت محمد (ص) نمی ترسیدند، مسجدالنبی را نیز به خاک تبدیل می کردند، اکنون در سودای وارد آوردن ضربه نهایی به قبله ابدی مسلمانان جهان، کعبه هستند.

بزرگترین مأموریّت وهّابیون تا سال 2012 م. به اجرا در خواهد آمد، تا این سال، همه نشانه‌ها، نمادها و سوابق مسلمانان سلف و اهل بیت(ع) در امّ القرای اسلامی نابود خواهد شد و در غیبت همة سنّت‌های اسلامی که در اثر بدعت‌های سلفی و شرک‌آلود خواندن آن سنّت‌ها از میان مسلمانان رخ بربسته، در بنای اصلی «مسجدالحرام و مسجد النّبی» نیز در تیررس تیرهای زهرآلود ماسونی و شیطانی از جمله ابراج البیت، کارکردهای خود را از دست خواهد داد تا فراماسونری جهانی یا همان دجّال آخرالزّمان به راحتی بتواند حکومت جهانی شیطان را مستقر نماید.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/2/17:: 11:36 صبح     |     () نظر
 
معلم شهیدقرآن

 بعدازپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی جلساتی بامحوریت شهیدبزرگوارعلی اکبرامامی دربیستجان برگزارمی شد .که الان که فکرمی کنم کاربزرگی انجام می شد ، شهید امامی تعدادی ازبچه ها راازسال 1359دور خود جمع کرده بود ، که من هم درآن جمع حضور داشتم وعمدتا کسانی که آن زمان دانش آموزبودند الان تحصیل کردگان متعهدوتاثیرگذاری درجامعه وحوزه کاری خود هستند.تعبیر شهید امامی کادر سازی برای نیروهای انقلاب بود.دراین جلسات هرکس باید کاری رابرعهده می گرفت.یکی قرآن ومفاهیم آن را می گفت ، یکی روزنامه ها ونشریات راکه دردست بود تحلیل می کرد ویکی نهج البلاغه وخلاصه هرکس مسئول انجام کاری بود. کسانی که دراین جلسات فعال بودند(دکترمحمدموذنی فوق تخصص جراحی-مهندس علی موذنی کارشناس برق –مهندس رضا امامی کارشناس برق –سرهنگ حاج محمد موذنی وبنده کارشناس مشاوره)این شهید بزرگوار به عضویت سپاه درآمده وسرانجام بلبل خوش الحان اهل بیت درتاریخ13/8/1362درعملیات والفجر4درخاک عراق به فوزعظمای شهادت نایل گردید .

شهید امامی

 

شهید امامی

شهید امامی

 

 

شهید امامی


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/2/8:: 9:47 عصر     |     () نظر
 
سال 1356

تابستان سال 1356درمسجداامام زمان(عج)بیستجان روحانی جوانی که عاشق اهل بیت بودواهل قرآن تمام بچه های محل رادور خودش جمع کرد ودرطول سه ماه بسیاری از پدران امروز بیستجان توانستند درآن زمان باکلام نورانی پروردگار آشنا شوند. من آن زمان 8سال داشتم که هرروز بعد از ظهر به همراه استاد قرآن مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ عباسعلی موذنی(ره) راهی مسجد شده وباشوق فراوان درجمع قرآن آموزان به نوای زیبای استاد گوش می دادیم.شهیدعلی اکبرامامی(ره)که درسال های آغازین انقلاب جلسات قرآن درمنازل برگزار می کرد ،مکررمی گفت که ماهرچه ازقرآن به یادداریم ازشیخ عباسعلی موذنی یادگرفته ایم.

یادم هست که درکلاس قرآن عمو روی جنبه های تربیتی بچه ها هم بسیار باحساسیت کار می شد.شاهد ماجرا شرکت تمام اقشار مردم بیستجان درمراسم تشییع وخاکسپاری اودرشهر مقدس قم درمحرم سال 1376بود .اوبسیاردرمورد مصایب فاطمی حساس بود.خدایش رحمت کند.

این عکس تزئینی است


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/2/8:: 2:49 عصر     |     () نظر
 
معلمان قرآن بیستجان

درروستای بیستجان همیشه قرآن آموزی وکلاس قرآن همیشه ودرهمه زمان ها بوده است.دراین جا نام معلمان قرآن که این کلام الهی رابه بچه های بیستجان یاددادنددرحد اطلاعاتم یاد می کنم .ان شاالله خداوند به درگذشتگان ایشان رحمت وبه وجود پربرکت بقیه سلامت وعاقبت نیکو عطا فرماید:

قرآن کریم

1-مرحوم حاج محمدرضا امامی(معلم قرآن ومکتبدار)

  2-مرحوم شیخ قربانعلی موذنی

3-مرحوم حاج امیدعلی موذنی(معلم قرآن ومکتب دار)

4--مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ عباسعلی موذنی

 5-حجت الاسلام حاج شیخ حسنعلی موذنی

 6-شهید علی اکبرامامی

 7-حجت الاسلام شیخ جعفر موذنی

 8-آقای علی موذنی

 9-آقای حسن موذنی


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/2/6:: 6:2 عصر     |     () نظر
 
تربیت از دیدگاه حضرت زهرا سلام الله علیها

السلام علیک یا صدیقه الزهراء

تربیت اسلامی عنوانی است برای نشان دادن طرح اسلام در ساخت و پرداخت انسان و کافی است در اهمیت آن که بگویم سرچشمه و ریشه همه ی عظمت ها و بزرگواریهاست و در سایه تربیت است که آدمی واقعیت انسانی خود را می‌یابد و از دیگر مخلوقات خداوندی مشخص و برتر می‌شود.

واژه تربیت از ریشه رَبو و باب تفیعل است که به معنای زیادت و فزونی بکار رفته است و همچنین در مشتقات مختلف آن می‌توان این معنی را به نوعی بازیافت.

مثلاً به تپه "ربوه" گفته می‌شود زیرا نسبت به سطح زمین برآمده است و ربا نیز از آن رو که زیادتی بر اصل مال است بدین نام خوانده می‌شود البته در لسان شرع تنها به نوع خاصی از زیادت بر مال، ربا اطلاق می‌شود. بنابراین واژه تربیت با توجه به ریشه آن به معنی فراهم آوردن موجبات فزونی و پرورش است.

تربیت در اصطلاح:

تربیت عبارت است از فراهم کردن زمینه ها و عوامل برای شکوفا شدن استعدادهای بالقوه انسان در جهت مطلوب. انسان در بدو تولد حیوان بالفعل و انسان بالقوه است بُعد حیوانی که متضمن حفظ وحیات اوست بصورت بالفعل موجود است و بُعد انسانی او به مثابه بذرهایی است که در درون او پاشیده شده است  و در صورت پرورش،  تبدیل به ارزش های والای انسانی می‌شود.

بنابراین بشر از جهت ظاهری انسان است و از نظر روحی و شخصیت درونی، زمانی به مقام والای انسانیت خواهد رسید که ارزشها را در درون خود رشد دهد و انسانیت را در درون خود به فعلیت برساند. انسان دارای استعداد های نهفته ای است که تا تربیت صحیح نباشد مورد بهره‌برداری قرار نمی‌گیرد. موید این مطلب روایتی از پیامبر اکرم (ص) است ایشان می‌فرمایند: الناس معادن کمعادن الذهب و الفضه

مردم معدن هایی هستند همچون معادن طلا و نقره و با تربیت صحیح می‌توان این معادن گران قیمت را مورد بهره‌برداری قرار داد. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/2/5:: 11:23 صبح     |     () نظر
 
بررسی کیفیت آب رودخانه زاینده رود از پل کله تا ورزنه

خلاصه مقاله:

زاینده رود

رودخانه زاینده رود به عنوان مهم ترین رودخانه مرکزی ایران اهمیت زیادی در توسعه منطقه داشته است . این رودخانه تحت تأثیر توسعه شهری و تغییر کاربری قرار گرفته و وضع کیفی آن نامطلوب گردیده است . لذا اطلاع از وضع کیفی آب رودخانه و روند تغییرات آن از اهمیت ویژه ای در برنامه های مدیریتی برخوردار است . به منظور بررسی روند کیفی رودخانه طی سال های 1375 لغایت 1385 داده های کیفی رودخانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . نتا یج این تحقیق نشان می دهد کیفیت آب رودخانه از پل کله تا ورزنه به شدت کاهش می یابد . در ایستگاه پل کله در بهمن ماه بیشترین EC وSARو کمترین دبی مشاهده شده است . در ایستگاه ورزنه در آبان ماه بیشترین SAR و EC و  کمترین دبی در مرداد ماه مشاهده شده است . میانگین دبی طبق نتایج به دست آمده از پل کله تا ورزنه کاهش و میانگین های EC و SAR و Cl به علت ورود زه آب های کشاورزی و پساب های مسکونی و صنعتی افزایش می یابد . به طور کلی آهنگ تغییرات SAR , Cl با تغییرات EC در هر ایستگاه هماهنگی دارد . در پایین دست به علت افزایش حجم آب زه آب از یک طرف و کاهش دبی رودخانه از طرف دیگر باعث افزایش قابل توجه غلظت املاح محلول شده است . همچنین نتایج نشان می دهد که سال نیز نقش تعیین کننده ای در افت کیفیت رودخانه داشته و بعد از وقوع حادثه خشکسالی در سال 1380 ، در سال های بعد با وجود بازگشت دبی ب ه شرایط طبیعی، مقدار شوری در
واحد دبی در کل ایستگاه ها افزایش یافته است . بنابر این شرایط دبی بستر رودخانه، عامل ماه ( که به شرایط کاربری مناطق اطراف وابسته است ) ، عامل سال و تغییرات کاربری مناطق اطراف اعم از کشاورزی، مسکونی و صنعتی در کیفیت رودخانه تاثیر گذار است .

 نویسند‌گان:

[ آذین ابطحی ] - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته خاکشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ( اصفهان )
[ پیام نجفی ] - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان ( اصفهان)
[ پروانه تاروردی زاده ] - کارشناس ارشد جغرافی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/2/3:: 10:34 صبح     |     () نظر
 
پل کله لنجان

پل کله لنجان

قدمت آن اگر قدیمی تر از عصر صفویه نباشد حداقل باید از بناهای احداثی این دوره باشد این پل از جمله پل های قدیمی است که در ساختمان آن از سنگ  و آجر و سارج استفاده شده ، طول پل 98 متر و پهنای آن 6 متر با 11 دهانه می باشد که دو دهنه آن از سمت شمال دارای قوس ضربی است و بقیه دهانه ها با قوس رومی بنا شده  ، دهانه اولی مربوط به نهر منشعب ازرودخانه(مادی بیستجان) و دهنه دیگر بیشه ای را مشرب کند.این پل روستای باغشاه رابه روستای مدیسه لنجان متصل می کند وشاهراه عبوری استان اصفهان به استان چهار محال وبختیاری بوده است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/2/3:: 10:26 صبح     |     () نظر
 
آیت الله العظمی سید ابوالحسن مدیسه ای(ره)

آیة الله سید ابوالحسن اصفهانی,علما ,تبیان

 آیة الله سید ابوالحسن اصفهانی در سال 1284 ق . در دهکده کوچک ((مدیسه )) لنجان اصفهان پا به عرصه وجود نهاد.

 سید ابوالحسن در سال 1284 ق . در دهکده کوچک ((مدیسه )) لنجان اصفهان پا به عرصه وجود نهاد.(192)وی در اصل از سادات موسوی شهر بهبان بود. سالها پیش از تولد وی پدر بزرگش سید عبدالحمید از بهبهان به اصفهان نقل مکان کرده بود. سید عبدالحمید از عالمان وارسته نجف و از شاگردان آیة الله شیخ محمد حسن نجفی معروف به ((صاحب جواهر)) بود او پس از مراجعت از نجف در اصفهان و لنجان ساکن شد و تا پایان عمر در آنجا به تدریس و انجام امور شرعی اشتغال داشت

سید محمد پدر سید ابوالحسن نیز در همان ایامی که سید عبدالحمید به مظنور فراگیری علوم دینی به عراق مهاجرت کرده بود، در کربلا متولد شد ایشان اگر چه از زمره عالمان شمرده نمی شد مردی خداترس و روشن ضمیر بود که پس ازوفات در شهرستان خوانسار به خاک سپرده شد.

 سید ابوالحسن دروس ابتدایی طلبگی را در زادگاه خود روستای ((مدیسه )) لنجان نزدیکی از روحانیان آن دیار آغاز نمود و پس از گذراندن دوره ابتدایی تصمیم گرفت به حوزه علمیه اصفهان که در آن عصر یکی از حوزه های مهم شیعی به شمار می رفت مهاجرت نماید. برای این منظور با پدرش سید محمد به مشورت پرداخت اما پدر که از رنجهای دروان طلبگی بر فرزند اندیشناک بود با وی موافقت نکرد. این ممانعت رفته رفته اشتیاق تحصیل را در آن فرزند نیک فرجام شدت بخشید و وی را بر هدف خود استوارتر می ساخت تا اینکه سرانجام پدر را بر این سفر آسمانی با خویش همراه ساخت . سیدابوالحسن در اوایل بلوغ هنگامی که فقط چهارده بهار را پشت سر نهاده بود، به اصفهان رفت و در مدرسه ((صدر)) حجره ای گرفت و به درس و بحث مشغول شد. شبی از شبهای زمستان...  ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/1/31:: 5:56 عصر     |     () نظر
 
پاسخ مستند خسرو معتضد به ادعای اماراتی ها

خلیج فارس

معتضد ادعای "اشغال" ابوموسی توسط دولت ایران از سوی وزارت خارجه را امارات متحده عربی را دخالت و گزافه گویی بیش ازحد این کشور به حاکمیت ارضی ایران دانست بیان داشت: تاسیس امارات متحده عربی طی رایزنی های ویلیام لوس نماینده وزارت خارجه بریتانیا که 18مرتبه با شاه ایران مذاکره کرد تا مجوز شکل گیری آن صادر شد و اقدام اشتباه شاه در مورد بحرین به رفراندم گذاشتن این قسمت از خاک ایران بود که انگلیسی ها تنها با چند خانواده از وابستگان شیخ وقت بحرین، همه‌پرسی کردند.
پژوهشگر تاریخ ایران با انتقاد به وزارت امور خارجه اظهار داشت: تعرض به خاک یک مملکت سو تفاهم نیست؛ وزارت خارجه کشورمان منفعلانه با امارات رفتار نکند.
خسرو معتضد پژوهشگر تاریخ ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات بی اساس وزیر امور خارجه امارات، ادعای حاکمیت این کشور را بر بر جزیره ابوموسی بی اساس خواند و اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به هرمزگان و جزیره ابوموسی اقدامی شایسته در راستای حاکمیت ایران براین منطقه است.
معتضد در اعتراض به واکنش منفعلانه وزارت امور خارجه کشورمان که این امر را یک سو تفاهم قلمداد کردند که با مذاکره حل خواهد شد، بیان داشت: چطور تعرض به خاک مملکت را سو تفاهم می پندارید در صورتی که خاک ناموس مملکت است. وزارت خارجه نباید با مسامحه با این مسئله رفتار کند.
وی با بیان اینکه در اعتراض به اظهارات امارات باید سفیر ایران در این کشور را به تهران فراخواند، تصریح کرد: همچنین باید سفرهای مردمی به این کشور را محدود کرد.
این نویسنده و مورخ با اشاره به اعلامیه وزارت خارجه امارات که به "اشغال" جزایر سه گانه توسط ارتش ایران در سال 1350 تاکید داشته گفت: جزایر ابوموسی، تنب کوچک و بزرگ در طول تاریخ در اختیار ایران قرار داشته و حق حاکمیت ایران بر این جزایر امری مسجل است.
وی با بیان اینکه از دوره ساسانیان خلیج فارس کاملا در اختیار ایران بوده است، تصریح کرد: در ادوار پس از ساسانیان نیز در قسمت شمالی خلیج فارس از مجموع 86 جزیره موجود حدود 20 جزیره که دارای شرایط اقلیمی مناسبی برخوردار بوده به ایران تعلق داشته که از جمله آن جزیره "باباموسی" یا ابوموسی است.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/1/31:: 12:53 عصر     |     () نظر
 
bistjanدرصفحات وب
<      1   2   3      >
درباره

بیستجان لنجان

وضعیت من در یاهـو
خدادادموذنی بیستگانی
ای آفتاب عشق و عدالت شتاب کن باز آ قنوت باغچه را مستجاب کن این خاک تشنه بی‌تو به باران نمی‌رسد باغ خزان زده به بهاران نمی‌رسد خورشیدی و زمین و زمان در مدار توست مولای من بیا که جهان بی‌قرار توست تنها تو منجی بشر و آدمیتی اصلاً تویی که فلسفه‌ی خاتمیتی تو سِرّ سجده‌های ملائک بر آدمی تو رازِ سر به مُهرِ سحرهای عالمی ماتمکده‌ست کعبه‌ی بی‌تو، خلیل عشق چشمان توست کعبه، بیا ای دلیل عشق با صد هزار جلوه‌ی مشهود می‌رسی با نغمه‌ی الهی داوود می‌رسی موسی شدی و طور به سویت شتافته‌ست نیل است که به شوق تو سینه شکافته‌ست سیمای تو ز یوسف مصری ملیح‌تر همراه تو مسیح و تو از او مسیح‌تر آیات حسن و فضل و کمال تو بی‌حد است خوی و خصال تو همه عین محمد است همراه توست معجزه‌های محمدی داری به روی شانه عبای محمدی مولا بیا به دین بده روح دوباره‌ای با ذوالفقار فتح، شکوه دوباره‌ای برپاست نهروان و جمل‌های دیگری بیت الحرام و لات و هُبَل‌های دیگری هر سنگ را نگاه تو سجّیل می‌کند یا هر پرنده را چو ابابیل می‌کند باز آ که دست ظلم و ستم را قلم کنی باز آ که باز عدل علی را علم کنی باز آ که در مدینه قیامت به‌پا شود صحن و سرای حضرت زهرا بنا شود در چشم تو شکوه الهی خلاصه است صلح و جهاد تو همه عین حماسه است در هر نگات نور خدا موج می‌زند امید سیدالشهدا موج می‌زند آمیزه‌ی صلابت و احساس دیدنی‌ست در قامتت رشادت عباس دیدنی‌ست سمت تو آب‌های روان سجده می‌کنند بر خاک پات مُلک و مکان سجده می‌کنند بی‌انتهاست نامتناهی‌ست علم تو آئینه‌ی علوم الهی‌ست علم تو تا واژه واژه‌ات ملکوت حقایق است در هر نگات جلوه‌ی صد صبح صادق است داری به دوش پرچم باب الحوائجی در دست توست خاتم باب الحوائجی چشم رئوف توست بهشت برین ما نور ولایتت شده حصن حصین ما دلبستگی به رحمت تو در نهاد ماست پلکی بزن، نگاه تو باب المراد ماست شوق تو در هدایت ما بی‌نهایت است چشمان روشن تو چراغ هدایت است برپا شده‌ست در دل عالم چه محشری دیگر بتاب ماه خدا! یابن عسکری من تشنه‌ی نگاه توأم أیها العزیز دلتنگ روی ماه توأم أیها العزیز تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را … از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُه
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ