سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در باره کسانى که از جنگ در کنار او کناره جستند ، فرمود : ] حق را خوار کردند و باطل را یار نشدند . [نهج البلاغه]
بیستجان لنجان
 
کودک شیعه نباید اینگونه رفتار کند!

حتما شنیده اید که گاهی بچه ها اقوام نزدیک خود را با اسم کوچک و با صرف نظر از لفظ دایی،عمو،خاله،عمه و... صدا میکنند. برخی کودکان در مورد پدر و مادرشان هم  چنین رفتاری دارند که البته در کودکان امروزی بیشتر به چشم می خورد و با کمی دقت میتوان این رفتار را در مثلا جوامع غربی به را حتی مشاهده کرد.رفتاری که از کودکی شروع می شود و ممکن است تا بزرگسالی ادامه پیدا کند.
 اما اهمیت این لفظ ها در چیست و چرا باید به پدر مادر ها در این مورد هشدار داد؟
وقتی ریشه های جامعه شناختی این رفتار بررسی شود متوجه خواهیم شد همین چند لفظ میتوانند چه تاثیر به سزایی در شکل گیری شخصت کودک داشته باشند.
جامعه شیعی جامعه ایست که در آن مقوله ای به نام  "اصالت رحم" مطرح است. بدین معنی که  خانواده و خویشاوندان جایگاه مهمی دارند و عضویت در یک خانواده و نسبت های حاصل از آن مقدس و ارزشمند است، نگاه این جامعه به افراد فرد گرایانه نبوده و نسبت های فرد در آن بی ارزش نیستند.

درک بیشتر از چنین جامعه ای را نقطه مقابل آن یعنی جامعه غیر دینی امکان پذیر خواهد کرد. جامعه ای که در آن "اصالت جنین" مطرح است. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/8/16:: 9:27 صبح     |     () نظر
 
عقده گشایی بی بی سی از راهیان نور
بی بی سی: «ایرانی ها زمانی عزیزان خود را در جنگ از دست می دادند ولی حالا در راه پاسداری از یاد و خاطرات روزهای جنگ.»

 

جام سیاسی: سال هاست که از اجرای طرح کاروان راهیان نور می گذرد و همه ساله بر خیل مشتاقان حضور در این کاروان ها برای اعزام به مناطق عملیاتی که با هدف تجدید میثاق و پاسداشت آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس صورت می گیرد، افزوده می شود.
خانواده های ایرانی برای آشنایی فرزندان خود با شهدا، ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس، انتظارات خود را در اردوهای راهیان نور مطالبه می کنند و با اعزام فرزندان خود به این مناطق، آن ها را در مقابل موج سنگین تهاجم فرهنگی غرب بیمه می کنند.

 

اما اعلام خبر دردناک تصادف و جان باختن 26 نفر و مجروح شدن جمعی دیگر از دانش آموزان عزیز میهن اسلامی، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت.

در این زمینه تلویزیون فارسی بی بی سی (BBCPersian) وابسته به دولت انگلیس، در گزارشی شیطنت آمیز از کاروان راهیان نور، تلاش کرد با بزرگ نمایی حوادث اندکی که در مدت بیش از 15 سال از برگزاری کاروان های راهیان نور رخ داده است، خانواده ها را از شرکت دادن فرزندانشان در این کاروان ها بر حذر دارد.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/8/8:: 8:29 صبح     |     () نظر
 
اسراروقوف درعرفات

 

دعای عرفه

امیرالمؤمنین امام علی‌ علیه السلام درباره‌‌ راز وقوف در عرفات فرمود: عرفات خارج از مرز حرم است و مهمان خدا باید بیرون دروازه، آنقدر تضرّع کند تا لایق ورود حرم شود.(1) از این‌رو شب و روز عرفه دعاهای مخصوص دارد که جزو فضایل برجسته و وظایف مهم روز عرفه است. بنابراین، خداوند این گونه مهمانان خود را برای ورود در خانه‌ای که انبیا ‌علیهم السلام به طهارت آن قیام و اقدام کرده‌اند: "و عهدنا إلی إبراهیم و إسمـعیل أن طهّرا بیتی"(2) تطهیر و پاک می‌کند؛ زیرا خداوند در خانه پاک، تنها مهمانان پاک را می‌پذیرد.

اسرار عرفات فراوان است، و برخی از آنها که در حدیث شبلی(3) بدانها اشاره شده عبارت است از:

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/8/1:: 8:53 صبح     |     () نظر
 
به جای چای سیاه چه بنوشیم؟

دمنوش های گیاهی نوشیدنی هایی پر خاصیت و مفید هستند و بنابر موقعیت میتوان از انواع انها استفاده کرد ؛ بهتر است این دمنوش ها را با عسل، خرما یا توت میل کنید ،همچنین آنها را را میتوان با چند قطره آبلیموی تازه نیز میل کرد.

 دمنوش گل گاو زبان و سنبل الطیب

طبیعت : گرم و تر ؛ خواص : خواب آور،آرامبخش اعصاب،پایین آورنده فشار خون،رفع خشونت نای،سینه،تنگی نفس،گلو درد،مقوی دماغ،معده و کبد سرد،افزایش ترشح ادرار،ضد سردرد های عصبی،درد کلیه،قولنج،اسپاسم،تشنج،صر ع،سودا،صفرا،وسواس و سنگ کلیه

طرز تهیه : دو قاشق غذاخوری گل گاو زبان + یک قاشق غذا خوری سنبل الطیب + دو لیوان آب جوش + نبات،نیم ساعت دم بکشد تا به رنگ قرمز آلبالویی در آید

 دمنوش زیرفون

طبیعت : گرم ؛ خواص : آرام بخش،ضد ناراحتی های عصبی،تشنج،میگرن های مزمن،بی خوابی،سردرد،بیماری های ریوی،زکام،غلظت خون،استفراغ،رماتیسم،آرترو ز،نقرس،سیاتیک ؛ مصرف زیاد موجب پایین آمدن فشار خون خواهد شد و برای خانم های باردار ممنوع است

طرز تهیه : یک مشت زیرفون + دو لیوان آب سرد با شعله مستقیم ده دقیقه بجوشد سپس با شعله غیر مستقیم به مدت طولانی دم بکشد تا خوب رنگ بیندازد. ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط خدادادموذنی بیستگانی 91/7/15:: 9:29 عصر     |     () نظر
<      1   2   3      
درباره

بیستجان لنجان

وضعیت من در یاهـو
خدادادموذنی بیستگانی
ای آفتاب عشق و عدالت شتاب کن باز آ قنوت باغچه را مستجاب کن این خاک تشنه بی‌تو به باران نمی‌رسد باغ خزان زده به بهاران نمی‌رسد خورشیدی و زمین و زمان در مدار توست مولای من بیا که جهان بی‌قرار توست تنها تو منجی بشر و آدمیتی اصلاً تویی که فلسفه‌ی خاتمیتی تو سِرّ سجده‌های ملائک بر آدمی تو رازِ سر به مُهرِ سحرهای عالمی ماتمکده‌ست کعبه‌ی بی‌تو، خلیل عشق چشمان توست کعبه، بیا ای دلیل عشق با صد هزار جلوه‌ی مشهود می‌رسی با نغمه‌ی الهی داوود می‌رسی موسی شدی و طور به سویت شتافته‌ست نیل است که به شوق تو سینه شکافته‌ست سیمای تو ز یوسف مصری ملیح‌تر همراه تو مسیح و تو از او مسیح‌تر آیات حسن و فضل و کمال تو بی‌حد است خوی و خصال تو همه عین محمد است همراه توست معجزه‌های محمدی داری به روی شانه عبای محمدی مولا بیا به دین بده روح دوباره‌ای با ذوالفقار فتح، شکوه دوباره‌ای برپاست نهروان و جمل‌های دیگری بیت الحرام و لات و هُبَل‌های دیگری هر سنگ را نگاه تو سجّیل می‌کند یا هر پرنده را چو ابابیل می‌کند باز آ که دست ظلم و ستم را قلم کنی باز آ که باز عدل علی را علم کنی باز آ که در مدینه قیامت به‌پا شود صحن و سرای حضرت زهرا بنا شود در چشم تو شکوه الهی خلاصه است صلح و جهاد تو همه عین حماسه است در هر نگات نور خدا موج می‌زند امید سیدالشهدا موج می‌زند آمیزه‌ی صلابت و احساس دیدنی‌ست در قامتت رشادت عباس دیدنی‌ست سمت تو آب‌های روان سجده می‌کنند بر خاک پات مُلک و مکان سجده می‌کنند بی‌انتهاست نامتناهی‌ست علم تو آئینه‌ی علوم الهی‌ست علم تو تا واژه واژه‌ات ملکوت حقایق است در هر نگات جلوه‌ی صد صبح صادق است داری به دوش پرچم باب الحوائجی در دست توست خاتم باب الحوائجی چشم رئوف توست بهشت برین ما نور ولایتت شده حصن حصین ما دلبستگی به رحمت تو در نهاد ماست پلکی بزن، نگاه تو باب المراد ماست شوق تو در هدایت ما بی‌نهایت است چشمان روشن تو چراغ هدایت است برپا شده‌ست در دل عالم چه محشری دیگر بتاب ماه خدا! یابن عسکری من تشنه‌ی نگاه توأم أیها العزیز دلتنگ روی ماه توأم أیها العزیز تا کی نصیب ماست «اَرَی الخَلق» و «لا تُری» کی می‌شود نوای «اَنا المَهدی» تو را … از سمت کعبه بشنوم ای جانِ جانِ جان «عَجّل عَلی ظُه
صفحه‌های دیگر
لینک‌های روزانه
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها
آهنگ وبلاگ